Cisco Netacad SSL Certificate error

Pagina: 1
Acties:

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 00:13
Hi,

Ik zie regelmatig een SSL-Certifacate error als ik de website van Cisco Netacad wil benaderen. De URL:
https://cisco.netacad.net/cnams/public/Login.jsp

De volgende melding:
code:
1
U probeert cisco.netacad.net te bereiken, maar het certificaat dat de server retourneerde, is uitgegeven door een instantie die niet wordt vertrouwd door het besturingssysteem op uw computer. Dit kan betekenen dat de server zelf beveiligingsgegevens heeft gegenereerd, waarop Chrome niet kan vertrouwen voor veiligheidsinformatie, of dat een hacker probeert uw communicatie te onderscheppen. U kunt beter niet verder gaan, vooral niet als deze waarschuwing niet eerder is weergegeven voor deze site.

Het is opvallend dat ik de melding niet altijd krijg; soms werkt het gewoon zonder meldingen, maar soms krijg ik ook deze foutmelding.
Volgens deze SSL Checker (http://www.sslshopper.com...et/cnams/public/Login.jsp) is het certificate echter wel in orde.

Als ik de details van het certificate bekijk staat er bij certificeringspad:
code:
1
De verlener van dit certificaat kan niet worden gevonden.

en bij Algemeen:
code:
1
Er zijn onvoldoende gegevens om dit certificaat te controleren

Het lijkt mij niet dat het aan mijn pc ligt; ik heb het probleem op verschillende systemen gehad.

Weet iemand wat ik hier mee kan doen? Kan ik wel veilig verder, of kan ik dit beter bij Cisco melden en wachten tot ze het hebben opgelost?

Alvast bedankt!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

netacad heeft er voor mij de afgelopen maanden nog maar 1 keer voor onderhoud uitgelegen.
Zijn de PC's waar je het op hebt getest allemaal van hetzelfde netwerk? Misschien dat het is dat je VeriSign Class 3 Public Primary Certification Authority niet als Cert Publishers in je lijst hebt staan?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 07:51
Ik krijg met IE8 een VeriSign V3 certificaat:
Dit certificaat is in orde.

Desktop | Server | Laptop

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
wizkid_niels schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:47:
Ik zie regelmatig een SSL-Certifacate error als ik de website van Cisco Netacad wil benaderen.
Als het niet consequent is, dan heb je mogelijk een proxy (aan een van beide zijdes) te pakken?

Heb je meer details van het certificaat dat niet trusted is?

Het juiste certificaat heeft SHA1-fingerprint: DF:D4:1A:60:FA:CA:DA:66:FC:19:0B:83:00:4C:B2:14:B1:90:EF:C4