Toon posts:

Bose 321 brom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een BOSE 321 in mijn woonkamer staan.
Alleen er is een raar probleempje.

De versterker (subwoover) die bromt, zelfs als de bose uit staat.
Het is een zachte brom, maar wel irritant.

Als ik de stekker van de radio van de bose achter uit de versterker trek is het brommen weg.

Ik heb al andere voedingskabels geprobeerd maar dit mocht ook niet helpen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan verhelpen? Of waar het aan kan liggen?

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Dit komt vaak door Elektromagnetische interferentie. Je kan je probleem verhelpen door je kabels hiertegen te isoleren of ze uit de buurt te houden van stroomdragers (de voedingskabel b.v.) en/of apparaten die constant onder stroom staan.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Gezien het feit dat de brom verdwijnt als je de antennekabel eruit trekt, gok ik dat je last hebt van een aardlus.

Aannames zijn fataal.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Klinkt als aardlus inderdaad. Voor antennekabels heb je blokjes die het horen te filteren: zoek eens op aardlus isolator.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:23:
Gezien het feit dat de brom verdwijnt als je de antennekabel eruit trekt, gok ik dat je last hebt van een aardlus.
Jongens bedankt voor de reacties.
Het gaat niet om de antennekabel die ik eruit trek, maar om de systeemkabel van BOSE.
Dat is de kabel die de 'radio' verbindt met de versterker.

Ik zal vanavond eens even met de kabels gaan knooien, kijken als ik hem uit de buurt van stroom houd wat hij dan doet.

Verdere tips zijn altijd welkom!

sven

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet altijd proberen om apparatuur die je op elkaar aansluit ook op hetzelfde stopcontact aan te sluiten, zo voorkom je aardlussen. Misschien heb je je actieve (?) sub en je versterker op verschillende stopcontacten aangesloten?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:53:
Je moet altijd proberen om apparatuur die je op elkaar aansluit ook op hetzelfde stopcontact aan te sluiten, zo voorkom je aardlussen. Misschien heb je je actieve (?) sub en je versterker op verschillende stopcontacten aangesloten?
Hallo,
Ook dat is niet het probleem.
De BOSE heeft 1 stroomvoorziening nodig, dat is in de subwoofer (ingebouwde versterker).
Vanuit hier loopt dus de systeemkabel naar de radio zelf, hier zit de voeding bij in verwerkt.

Voor de rest, de televisie en ps3 zitten aan dezelfde stekkerdoos.

Wat wel zo is, is dat de systeemkabel bij een stekkerdoos ligt en onder een stopcontact loopt, misschien dat dit het probleem is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 16:06 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het kan ook zijn dat de trafo in de basmodule bromt.

[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 24-11-2011 18:19 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:46

DjVe

Hatsaflats!

TBTL schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:14:
Het kan ook zijn dat de trafo in de basmodule bromt.
Dat is het waarschijnlijk inderdaad. Ik zou het geheel even op een ander stopcontact of groep zetten, mocht dat niet helpen, dan moet je echt terug gaan naar je dealer :)
Pagina: 1