Toon posts:

Nieuwe HP G7, overbodige software(bloatware)verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik krijg vandaag mijn nieuwe laptop binnen,een HP G7.
Nu weet ik dat er bij nieuwe laptops heel veel overbodige software(bloatware) op wordt geleverd.
Hoe krijg ik deze overbodige software er nu het beste af,alles handmatig installeren?
Of de discovery disk gebruiken die er waarschijnlijk bij zit?
Of is er een bepaald programma waarmee ik deze overbodige bloatware kan verwijderen?
Het gaat mij erom dat ik gewoon een clean install wil hebben zonder al die troep die vaak wordt meegeleverd.
Ik hoor het graag,want ik wil schoon beginnen.
Bedankt!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kunt dit gebruiken:

http://pcdecrapifier.com/

UIteindelijk zul je toch nog door de uninstallers heen moeten klikken, maar dit maakt het iets makkelijker.

Ik doe vaak toch maar een complete reinstall omdat vooral Norton producten vaak nogal hardnekkig zijn en er bij de uninstall vaak iets fout gaat ermee.

[ Voor 36% gewijzigd door Fantomas op 24-11-2011 07:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fantomas schreef op donderdag 24 november 2011 @ 07:30:
Je kunt dit gebruiken:

http://pcdecrapifier.com/

UIteindelijk zul je toch nog door de uninstallers heen moeten klikken, maar dit maakt het iets makkelijker.

Ik doe vaak toch maar een complete reinstall omdat vooral Norton producten vaak nogal hardnekkig zijn en er bij de uninstall vaak iets fout gaat ermee.
Dank je voor je advies.
Maar hoe kan ik het beste de complete reinstall doen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dan moet je eerst een schijfje zien te vinden van de juiste Windows versie. Want de DVD's die bij jouw laptop zitten (als die er uberhaupt bijzitten, tegenwoordig wordt ook gebruik gemaakt van recovery partities) zijn allemaal vol crap.

Het beste je kan doen is even aanbellen bij iemand die beschikking heeft tot die schijfjes. Zorg wel dat je de juiste versie hebt (Als je serial zegt: Home Premium, gaat die niet werken met een schijfje voor de pro*).

* Gaat wel, mits een kleine hack, door het bestandje /Sources/ei.cfg te verwijderen, maar dan moet je het schijfje opnieuw maken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:04:
Dan moet je eerst een schijfje zien te vinden van de juiste Windows versie. Want de DVD's die bij jouw laptop zitten (als die er uberhaupt bijzitten, tegenwoordig wordt ook gebruik gemaakt van recovery partities) zijn allemaal vol crap.

Het beste je kan doen is even aanbellen bij iemand die beschikking heeft tot die schijfjes. Zorg wel dat je de juiste versie hebt (Als je serial zegt: Home Premium, gaat die niet werken met een schijfje voor de pro*).

* Gaat wel, mits een kleine hack, door het bestandje /Sources/ei.cfg te verwijderen, maar dan moet je het schijfje opnieuw maken.
Ik kan wel aan een schijfje komen,dat is geen probleem.
Alleen wat gebeurd er met garantie als ik het opnieuw ga installeren en er mocht wat fout gaan?
Het is namelijk een schijfje met alle versies van windows 7 waar ik kan kiezen welke ik wil installeren ;-)

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik ben geen fan van dat soort schijfjes. Je weet namelijk nooit wat er mee is gebeurd. Persoonlijk: Ik zou een Home Premium schijfje zoeken, origineel.

Garantie? Zorg voor een degelijke backup van je schijf. In het ergste geval, als je de garantie nodig hebt, wipen ze de HDD en herinstalleren ze de originele versie.

Verwijderd

'Dat soort schijfjes', maar dan wel te vertrouwen: http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html.

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:12:
Ik ben geen fan van dat soort schijfjes. Je weet namelijk nooit wat er mee is gebeurd. Persoonlijk: Ik zou een Home Premium schijfje zoeken, origineel.

Garantie? Zorg voor een degelijke backup van je schijf. In het ergste geval, als je de garantie nodig hebt, wipen ze de HDD en herinstalleren ze de originele versie.
Ik ben zelf inderdaad ook wat huiverig als heb ik het wel gebruikt op een oudere laptop hier en het werkt perfect.
Maar met mijn nieuwe laptop wil ik ook het risico niet gaan nemen.
Ik heb helaas niemand die ik ken met een origineel schijfje Home Premium.
Dan blijft de enige optie om alle crap maar handmatig te verwijderen.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Deze zijn zeker een optie. Ga wel even, na de download, kijken op de MSDN website voor de MD5's van die schijfjes. Altijd een goede controle :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan,geweldig,dank je!
En deze werkt dan gewoon met de OEM serial van mijn nieuwe laptop?

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:17:
[...]

Deze zijn zeker een optie. Ga wel even, na de download, kijken op de MSDN website voor de MD5's van die schijfjes. Altijd een goede controle :)
Wat bedoel je daar precies mee,sorry,ben (nog) niet zo'n expert ;-)

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 22:38
Snake schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:12:

Er wordt geen garantie gegeven op software door een fabrikant, enkel hardware. De ''garantie'' zit in de recovery partitie en/of recovery DVD's. Aangezien je een clean install wilt doen raak je dat kwijt, mocht windows een keer crashen, dan zal je ook zelf moeten herinstalleren.

DVD's bij een laptop gebeurd tegenwoordig nauwelijks meer. Ik zie er veel verschijnen (verkoop) van allerlei soorten merken maar die leveren allemaal geen dvd's meer.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik aantal vragen en deze zal ik even onder elkaar neerzetten en ik hoop dat jullie ze kunnen en willen beantwoorden voor me.

1. Als ik de link van Darkstone ga gebruiken om een cd te maken van Home Premium 64 dan werkt dat gewoon met de OEM serial van mijn laptop?En kan ik het ook vanaf een USB installeren?Ik heb namelijk geen cd's of dvd's
2.Moet ik eerst een backup maken van mijn nieuwe laptop als ik hem binnenkrijg?En hoe kan ik dat het beste doen?Moet dit op een cd of dvd?
3.Moet ik na de nieuwe install van Home premium 64 ook weer alles drivers etc er opnieuw opzetten?

Ik hoor het graag.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 08:39 ]

Pagina: 1