Ik had nog even aan Samsung gevraagd wat bij hun de standaard procedure is, blijkbaar is het geven van credit ook 'normaal' wanneer er niet gerepareerd/vervangen wordt.
Beste ****,
Samsung Electronics Benelux heeft helaas geen inzage in de creditering van harde schijven, daar wij ook niet kunnen nagaan waar jouw verkoper de harde schijf heeft ingekocht.
Indien wij crediteren, crediteren wij aan de verkoper. Dit betekent dat de verkoper van ons geen nieuwe harde schijf krijgt, maar een geldbedrag, dat hij vervolgens aan jou als klant voorlegt. Verdere afhandeling hiervan is een gelegenheid die volledig tussen jou en jouw verkoper ligt.
Met vriendelijke groeten,
Heeft dus waarschijnlijk inderdaad te maken met waar de shop de schijf heeft ingekocht.
De shop waarbij mijn schijf ter RMA is aangeboden had ook een hoger bedrag in het hoofd, maar hun leverancier 'kon' niet meer aanbieden (dan het credit van €50).
Waarschijnlijk kan ik met wat extra moeite wel een nieuwe schijf eisen/krijgen, maar ik ben nu gewoon akkoord gegaan met het voorstel.
De shop is er in ieder geval blij mee.
Goedemiddag,
Dank voor uw begrip in deze situatie. Er is direct een creditnota voor u aangemaakt. Het bedrag zal binnen enkele dagen teruggestort worden.
Onze excuses voor het eventuele ongemak in dezen.
Achtergrond info voor mijn keuze:
Ik had tegelijk met de RMA aanvraag een nieuwe besteld voor €44 als vervanging in mn desktop pc.
De nieuwe schijf die van RMA terug zou komen wilde ik dan in mn 'homeservertje' stoppen, dit stel ik gewoon wat langer uit, met gebruik van mn externe schijf.
Dan koop ik er over een jaartje ofzo een zuinigere 2-3TB schijf bij.
Doordat ik gelijk een nieuwe had besteld komt ik met de €50 credit dus prima uit (44+verzendkosten).
[
Voor 21% gewijzigd door
mitsumark op 07-12-2011 00:17
]