1080p streaming hapert

Pagina: 1
Acties:

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:40
Hallo mede Tweakers,

Ik heb sinds kort de Cisco EPC3925 router/modem van UPC. Ik heb echter problemen bij het streamen van HD content tussen de systemen in het netwerk onderling. Ik heb een pc bekabeld aangesloten waarop de filmpjes staan. Als ik dan het bestand deel en deze op de laptop wil bekijken (draadloos), dan geeft dit veel haperingen. Dit zou niet moeten gebeuren denk ik, aangezien de Cisco wel N-wireless gebruikt en mijn laptop ook die ondersteuning biedt. Ik gebruik VLC Media Player.

Met mijn Netgear WNDR3700 had ik geen last van haperingen. Toch denk ik dat het met de Cisco ook hoort te werken. De Netgear ertussen zetten is een optie, maar heb dit liever niet. Aangezien je dan te maken krijgt met problemen bij bijvoorbeeld poorten openen. Dit moet dan op beide routers en dergelijke.

Dus als jullie advies hebben hoor ik het graag :)

• Electrifying
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-02 12:00
Wat zijn de specs van de hardware waar je vanaf streamed?

Verder is Wireless niet echt aan te raden voor HD streaming, de verbinding is daar naar mijn mening gewoon niet stabiel genoeg voor. Geen mogelijkheid om het geheel bekabeld te doen?

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2025
heb je wel maximale verbindingssnelheid in je netwerkcentrum?
als je naast je router staat met je laptop werkt het dan beter?
Drivers allemaal up to date?
Niet te veel last van anderen op het gebruikte wifi kanaal?
Probeer ook eens met Windows media player Home cinema en dan
met Dxva af te spelen (hardware versnelling ipv software)
het is echt wel mogelijk en stream zelf ook wel eens Hd 1080p dat gaat prima, maar wel
andere hardware.

[ Voor 13% gewijzigd door ionicdog op 24-11-2011 04:08 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb met mijn modem van UPC en Linksys router kunnen constateren dat de kabel daartussen kort en afgeschermd moet zijn: als ik een langere niet afgeschermde UTP kabel gebruikte, had ik storingen.

Maandenlang heb ik gedacht dat het aan UPC lag dat Youtube stotterde en mijn snelheid (met b.v. speedtest) zo laag was.

Omdat ik geen STP (shielded UTP zeg maar) in huis had, heb ik het afschermen opgelost door wat aluminiumfolie om de kabel te draaien. Dat werkte prima.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 13:26
Vreemd hoor. Afscherming zou totaal niet nodig moeten zijn thuis. Ik neem aan dat je niet in een fabriek woont met zware elektrische apparaten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• -Edwin-
Electrifying schreef op donderdag 24 november 2011 @ 01:24:
Wat zijn de specs van de hardware waar je vanaf streamed?

Verder is Wireless niet echt aan te raden voor HD streaming, de verbinding is daar naar mijn mening gewoon niet stabiel genoeg voor. Geen mogelijkheid om het geheel bekabeld te doen?
Ik stream vanaf een een pc met een Intel Core 2 Quad Q9400 processor en 4GB Ram. Daar ligt het dus niet aan. Daarnaast kon ik met mijn Netgear WNDR3700 prima streamen hoor.
ionicdog schreef op donderdag 24 november 2011 @ 04:07:
heb je wel maximale verbindingssnelheid in je netwerkcentrum?
als je naast je router staat met je laptop werkt het dan beter?
Drivers allemaal up to date?
Niet te veel last van anderen op het gebruikte wifi kanaal?
Probeer ook eens met Windows media player Home cinema en dan
met Dxva af te spelen (hardware versnelling ipv software)
het is echt wel mogelijk en stream zelf ook wel eens Hd 1080p dat gaat prima, maar wel
andere hardware.
De maximale verbindingssnelheid in het netwerkcentrum is 72 mbps als ik boven ben. Naast de router meer. Ook speedtest komt tot 45 mbps naast de router. Drivers zijn up to date en ik heb een andere wifi kanaal gekozen waar minder mensen op zitten, ik heb nu iets minder last van haperingen. Als ik naast de router sta merk ik geen significant verschil tijdens het kijken van de film. Met VLC moet het ook gewoon werken, aangezien ik met de Netgear WNDR3700 altijd VLC gebruikte.
bverstee schreef op donderdag 24 november 2011 @ 04:59:
Ik heb met mijn modem van UPC en Linksys router kunnen constateren dat de kabel daartussen kort en afgeschermd moet zijn: als ik een langere niet afgeschermde UTP kabel gebruikte, had ik storingen.

Maandenlang heb ik gedacht dat het aan UPC lag dat Youtube stotterde en mijn snelheid (met b.v. speedtest) zo laag was.

Omdat ik geen STP (shielded UTP zeg maar) in huis had, heb ik het afschermen opgelost door wat aluminiumfolie om de kabel te draaien. Dat werkte prima.
Dit is helemaal niet van toepassing bij mij. Ik heb namelijk een modem en router in één van UPC. Dus geen UTP kabel tussen de modem en router. Daarnaast als ik mijn eigen router gebruik (WNDR3700) en dus wel een UTP kabel nodig heb, werkt het streamen juist wel goed. Ik denk daarom dat het iets met de draadlozen functie van de Cisco te maken heeft.

Verder wil ik nog even zeggen dat het niet echt haperingen zijn. Het is vaak 1 keer per 2 minuten dat het beeld eventjes vastloopt. Daarna gaat die weer verder met blokjes in het beeld. Na enkele seconden verdwijnen ook die blokjes weer en kan ik 2 minuten verder kijken.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 20:43
Kijk even of je 100Mbit of 1Gbit verbinding heeft. Met 100Mbit verbinding kan je haperingen krijgen, probeer maar eens een Avatar BluRay te streamen ;)

Zelf heb ik mijn PS3MediaServer gezet op 40Mbit verbinding zodat hij alle video's realtime omzet naar die bandbreedte. Mijn Bravia kan maar 40Mbit aan ondanks een 100Mbit NIC :S

• -Edwin-
maniak schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:13:
Kijk even of je 100Mbit of 1Gbit verbinding heeft. Met 100Mbit verbinding kan je haperingen krijgen, probeer maar eens een Avatar BluRay te streamen ;)

Zelf heb ik mijn PS3MediaServer gezet op 40Mbit verbinding zodat hij alle video's realtime omzet naar die bandbreedte. Mijn Bravia kan maar 40Mbit aan ondanks een 100Mbit NIC :S
Via de kabel heb ik 1,0 Gbps. En draadloos dus 72 mbps op een andere verdieping. Naast de router waarschijnlijk meer.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

De Cisco EPC3925 (voormalig Scientific Atlanta) staat volgens mij nou niet zo bekend om zijn wireless kwaliteiten. Tevens, als je netwerkcentrum zegt dat je 72Mbps hebt, dan is dat niet de gegarandeerd snelheid waarover je draadloos netwerk werkt.
Waarom blijf je niet gewoon je Netgear gebruiken? Zet DHCP op het ding uit en sluit hem een LAN poort aan op een LAN poort van de Cisco. Op de Cisco zet je dan wifi uit. Klaar.

• -Edwin-
WoC schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:35:
De Cisco EPC3925 (voormalig Scientific Atlanta) staat volgens mij nou niet zo bekend om zijn wireless kwaliteiten. Tevens, als je netwerkcentrum zegt dat je 72Mbps hebt, dan is dat niet de gegarandeerd snelheid waarover je draadloos netwerk werkt.
Waarom blijf je niet gewoon je Netgear gebruiken? Zet DHCP op het ding uit en sluit hem een LAN poort aan op een LAN poort van de Cisco. Op de Cisco zet je dan wifi uit. Klaar.
Ja maar als ik bijvoorbeeld poorten wil forwarden dan. Moet dat toch steeds op beide routers enzo? En op welke moet DHCP uit? Op de Netgear of de Cisco? Ik weet ook 72 mbps niet de echte snelheid is, maar er werd hier gevraagd om die snelheid door te geven.

• -Edwin-
Pff. Ik had ook last van zeer slechte draadloze verbinding op meerdere laptops. Dus heb ik volgens deze handleiding en dan punt B de router van UPC als semi-dom ingesteld en mijn eigen router ertussen gezet.

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=38905.0

Nu werkt het weer super. En ik kan alle instellingen vanuit de Netgear interface bedienen.

EDIT: Hehe, dit zijn snelheden. Ik haal op een bovenverdieping, draadloos met de laptop 5,2 MB/s met het downloaden. Dat is erg dicht tegen mijn limiet van 50 Mbps. Ik ben weer blij :)

[ Voor 20% gewijzigd door -Edwin- op 24-11-2011 22:10 ]

Pagina: 1