Wake On LAN op Fritz!Box 7340

Pagina: 1
Acties:

• Electrifying
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-02 12:00
Hallo mensen! Even een vraag hier, want ik volg het niet helemaal meer;

Graag wil ik Wake On LAN weer werkend krijgen op ons nieuwe modem, de Fritz!Box 7340. Hiervoor hadden we de Speedtouch 780, waar dit prima op werkte na wat aanpassingen.

Na ongeveer een half uur kan de computer niet meer opstarten, dit was destijds dus ook zo met de 780, dit was echter heel simpel verholpen na het instellen van een Static ARP entry via Telnet. Nou heb ik echter begrepen dat het bij de Fritz een stukje lastiger is, aangezien de Fritz niet out of the box Telnet ondersteund. Dit kan wel aangezet worden, maar dan denk ik niet dat ik dezelfde commando's kan gebruiken als bij de Speedtouch (arpadd)?

Nou heb ik op de duitse sites gelezen dat je de debug.cfg kunt aanpassen om een Static ARP te creeeren. Deze zou je dan via de Firmware upload pagina kunnen "installeren"?. Ik begrijp alleen het technische Duits niet zo heel goed, dus ik kom hier niet veel verder mee. Ik weet ook niet of het aanpassen van dit bestand gevolgen heeft voor mijn overige configuratie instellingen in het modem? Hebben jullie misschien nog concrete suggesties?

Alvast bedankt.

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:04

GQAH

King Tux

Misschien is het makkelijk om de desbetreffende site (die in het technisch Duits geschreven is) te vermelden. Scheelt voor de genen onder ons, die misschien kunnen helpen d.m.v. het vertalen van de site, behoorlijk wat zoeken ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door GQAH op 24-11-2011 00:44 . Reden: Typfout ]

GQAH - Good, Quick and Helpful

• Electrifying
Bedankt, dit zijn een paar van de sites die mij wel nuttig leken;

http://www.ip-phone-forum...thread.php?t=98045&page=1

http://www.teamarbyte.de/wake-on-lan.html

Nou heb ik begrepen dat er onderhuids gewoon een linux kernel draait. Niet zo'n probleem, maar zo'n ster ben ik nou ook weer niet met Linux (wel een beetje zitten spelen met Ubuntu etc).

• Electrifying
Up! :)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
OK, stap 1: je kunt een telnet server starten door een telefoon op je Fritzbox aan te sluiten, en #96*7* in te typen.

• Electrifying
Gedaan, zit nu in telnet!

Denk niet dat ik de arpadd commando's kan gebruiken aangezien het hier onderhuids om een linux bak gaat toch?

• Mijzelf
  • Niet online
Normaal gesproken gebruik je 'arp -s <IP> <MAC>', maar ik weet niet of dit commando beschikbaar is.

• Electrifying
Dit doet ie wel, er staat nu in de arp tabel wel bij het Media Center "PERM on lan" Zag alleen later dat PERM weer weg was, dus ik weet niet of hij de instelling wilt vast houden. In ieder geval bedankt voor je bijdrage. Anders moet ik misschien toch de configuration files aan gaan passen.

• Mijzelf
  • Niet online
Ik neem aan dat je de router niet hebt gereboot tussendoor? Het is ook mogelijk dat dit soort dingen worden gereset bij iedere wijziging in de netwerksettings, mogelijk zelfs extern, door een ADSL resync ofzo.

• Electrifying
Nee, heb de router niet tussentijds gereset. Heb wel een device van de lijst verwijderd maar verder niets. Ik heb nu in ieder geval telnet nog open staan en ik probeer zometeen (na een half uur) de PC nog even te WOLen.

• Electrifying
Ben inmiddels iets op het spoor en heb wat dingen aangepast! Het begint ergens op te lijken. Heb aanpassingen gedaan aan de debug.cfg, met wat hulp van het duitse forum. Na deze aanpassingen moest ik het modem rebooten, hierna werkte WOL wel lokaal (met de start computer knop bij de configuratie pagina van het modem zelf). Dit werkte eerst ook niet.

Ik ga nu het Media Center uitzetten en over een uur nog een keer proberen te WOLen via de iPhone over 3G. Als hij het dan doet dan werkt het en dan post ik mijn bevindingen hier!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-02 14:56
Waarom niet inloggen in de router en via zijn webinterface je pc starten?
Pagina: 1