• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 11:34
Beste tweakers,

Ik kan het antwoord op google zou gauw 1,2,3 niet vinden, dus hierbij een vraag!

Op dit moment heb ik een Asus oPlay! bij de tv staan en een Airport Extreme in de meterkast.. Daar hangt vanaf morgen een 1tb hd aan met voornamelijk .mkv's! Nou is het bij mij niet mogelijk om via de kabels de boel te verbinden zonder alles te verbouwen..

Is er een mediaplayer op de markt die via de Airport Extreme de media op de hd kan streamen? Mijn oPlay doet zijn werk fantastisch, maar wordt een beetje moe van het elke keer heen en weer lopen en wisselen van hds!

Anyone? Alvast bedankt!

Verwijderd

Een mediaspeler met wifi?

• aschja
Yes! Vergeten te vermelden!

Ik heb thuis een standaard internetabonnement van Ziggo. Misschien is dit wel helemaal niet genoeg om 1080p te streamen via wifi! :P

Verwijderd

Je abo van Ziggo heeft niks met je netwerksnelheid te maken. 1080p streamen lukt enkel op een zeer goede wifi-N router. Hier zijn echter zeer veel topics over te vinden, dus als je even zoekt kun je de info wel vinden.

• aschja
Ok! Ook over Wifi?

Maar dan zoek ik nog steeds een media player die de hd op AE kan benaderen..

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Voor vrijwel alle mediaspelers zijn er losse WIFI USB sticks verkrijgbaar. Je bent dus min of meer vrij om een speler te kiezen.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Athome schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:41:
Voor vrijwel alle mediaspelers zijn er losse WIFI USB sticks verkrijgbaar. Je bent dus min of meer vrij om een speler te kiezen.
Let wel op dat veel mediaspelers moeite hebben met 1080p materiaal over wifi. Als dat is wat je wil zullen er nog veel afvallen van die lange lijst denk ik

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Volgens mij ligt het vaak niet eens aan de speler maar eerder aan het netwerk zelf.
Ik kan het niet hard maken maar ik denk dat je bij de goedkopere spelers eerder problemen hebt dan bij de duurdere. De duurdere speler zijn vaak sneller en hebben volgens mij wat meer reserves waardoor de pieken en dalen in je Wifi stream beter glad gestreken worden tot een bruikbare stream

Verwijderd

Een gemiddelde thuisrouter zal echter alleen maar 'dalen' sturen via wifi en dat kijkt totaal niet lekker lijkt me. Duurdere mediaspelers hebben misschien betere chips of andere buffers, maar als de input al niet toereikend is dan wordt het sowieso een lastig verhaal.

• aschja
Het is vrij duidelijk.. Wifi is bijna niet haalbaar!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is wel heel basic allemaal, zonder duidelijk eigen vooronderzoek.

Slotje dus.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.