Toon posts:

Windows live blokkeert netwerk van Dune naar pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een dune mediaplayer en het zit op de router van de UPC modem, met een vaste kabel.Ook is er een vaste netwerkkabel naar de pc doorgetrokken.
Het gekke is ik kan vanuit mijn pc in de Dune en de hardeschijf komen, maar de Dune ziet wel mijn pc maar als leeg, het ziet dus mijn gedeelde bestanden enz niet.
Ik had een hoop geprobeerd over tips via google, totdat ik op iets stuite wat mijn probleem oplost.
Namelijk messenger (windows live) deinstaleren. Daarna werkte alles prima.
Weet iemand wat de boosdoener is in messenger? Want nu zit ik dus zonder messenger.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 23:19 ]

Verwijderd

Ik heb dit vaker gehoord, ook bij andere mediaspelers. Volgens mij is het onzin, aangezien mijn PC perfect werkte met mediaspeler en ik gewoon de Live services van Windows actief had.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://windowslivehelp.co...d4-4baa-af3b-c3ed90ac138f

live essentials signon icm met een oudere versie van samba in de dune. (@hierboven, samba heeft dit gefixed, alleen niet alle mediaplayers krijgen dit geupgrade)

-upgrade samba in de dune (geen idee hoe... zijn er nieuwere firmwares?)
-gebruik amsn als messenger.

/Edit: voor de duidelijkheid: die live essentials signon krijg je dus "gratis"bij live messenger. .

[ Voor 24% gewijzigd door leuk_he op 23-11-2011 23:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:26:
Ik heb dit vaker gehoord, ook bij andere mediaspelers. Volgens mij is het onzin, aangezien mijn PC perfect werkte met mediaspeler en ik gewoon de Live services van Windows actief had.
Nee het is geen onzin naar het verwijderen van messenger was het probleem over.
leuk_he schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:27:
http://windowslivehelp.co...d4-4baa-af3b-c3ed90ac138f

live essentials signon icm met een oudere versie van samba in de dune. (@hierboven, samba heeft dit gefixed, alleen niet alle mediaplayers krijgen dit geupgrade)

-upgrade samba in de dune (geen idee hoe... zijn er nieuwere firmwares?)
-gebruik amsn als messenger.
Laatste firmware staat er al op.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 23:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:28:
[...]

Het is wel onzin, want bij mij werkte het prima met messenger op het syteem.

Verwijderd

Topicstarter
Dan mag je mij uitleggen waarom nu messenger gedeinstaleerd is het wel alles doet, en als ik het weer instaleer het weer noppes is, in andere forums kan je dit probleem en deze oplossing ook lezen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:38:
[...]
Het is wel onzin, want bij mij werkte het prima met messenger op het syteem.
Wel erg kort door de bocht. In de link die TS stuurde zie je dat veel mensen hetzelfde probleem ervaren. Het is blijkbaar toch een probleem met WLM. Ik weet niet of jij dezelfde mediaspeler hebt, maar zeggen dat het onzin is, is wel erg kort door de bocht.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:28:
[...]

[...]
Laatste firmware staat er al op.
Zin er custom firmwares? kun je samba zelfupgraden? (ik ken de dune niet...). Ik kan je zelfs de patch in samba aanwijzen als je daar iets aan zou hebben (als iemand dat kan installeren)

de workarround is een andere open source messenger (amsn, pidgin)

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 23-11-2011 23:46 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees nu dit: Gebruik dan ook geen Samba maar NFS om je netwerkcontent te benaderen; genoemde problemen met 1080p content zijn dan verdwenen.Maar hoe doe ik dat? ik zie alleen sma in dune en Upnp
leuk_he schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:45:
[...]

Zin er custom firmwares? kun je samba zelfupgraden? (ik ken de dune niet...). Ik kan je zelfs de patch in samba aanwijzen als je daar iets aan zou hebben (als iemand dat kan installeren)

de workarround is een andere open source messenger (amsn, pidgin)
Ik zal eens zoeken naar customs firmware bedankt.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de dune Max en met de oudere firmware kreeg ik met messenger wel meteen toegang tot de gedeelde bestanden.
De messenger probleem deed zich wel voor met de Dune Lite.
Trouwens wel jammer dat met de nieuwe firmware dat menu veranderd is, want eerst zag ik een optie om geluid lipsync te zetten. Nu zie ik het nergens meer terug. iemand zei tegen me de rode knop, maar ik had de rode knop A ingedrukt maar er verscheen niks.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-02 17:05
De rode knop gebruik je tijdens het afspelen van een film. Dan komt er een optie in beeld om de lipsync timer in te stellen. bij MKV is dit vrijwel altijd -0.22
Pagina: 1