Dell XPS 15 L502X GT540m upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Makzemann
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-11-2012
Hallo,

ik heb sinds een half jaar een Dell XPS 15. Prima laptop, weinig over te klagen... behalve de videokaart dan.
ik game ontzettend veel op mn laptop, en steeds meer begin ik me te ergeren aan de toch ietwat mindere performance van de Nvidia GT540m die erin zit.

Mijn vraag is: Zijn er hier mensen die mij informatie kunnen geven over de grootte en de aansluitingen van de kaart, zodat ik er zelf een passende upgrade voor kan vinden.

Ik heb Dell en Nvidia al gemaild:
Nvidia mailde terug dat ik de fabrikant moest mailen..
Dell mailde terug met:
- Het kon niet
- Ze wisten het niet
- De GPU was gesoldeerd
- De GPU was niet gesoldeerd

Hiervan werd ik dus niet echt wijzer..

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het een MXMkaart is kun je upgraden, maar hoogstwaarschijnlijk is die dat niet. Dat betekent dus dat je de videochip niet kunt upgraden.
Als het een MXMkaart is staat dat vrijwel altijd expliciet vermeldt.

Verwijderd

Het is geen MXM kaart, dat betekent dat je out of luck bent.

• Makzemann
Bedankt voor de snelle reacties!

Wat houd MXM precies in?
en is er dan geen enkele andere manier om de GPU te vervangen? (Behalve dan door het complete moederbord te vervangen)

Verwijderd

Je kan de CPU los solderen en vervangen door een zwaardere, maar dan zit je nog steeds met de koeling...

MXM? Dat is een standaard zoals pci-e. De grafische kaart zit in een slot in plaats van op het moederbord gesoldeerd. Punt is dat die dingen erg duur zijn, ze worden zo goed als nergens verkocht.

• Makzemann
Ik neem aan dat je daar de GPU bedoelt? en hoe bedoel je dat ik dan met de koeling zit? de fan zit toch los van de GPU... dat ding blaast zich altijd kapot, en de GT540m komt nooit boven de 70 graden uit, zelf na uren spelen!

Verwijderd

GPU inderdaad :X

De koeling is een probleem omdat je die niet kan upgraden, tenzij je een of andere home-made constructie maakt.. Maar dan zit je nog steeds met het probleem hoe je de GPU vervangt.

• Makzemann
Naar mijn idee is de koeling in principe prima, er zit ook een i7 quadcore in en dat zijn niet de lichtste CPU's..
Daarnaast kijk ik hier niet naar een upgrade naar een Ultra high-end kaart omdat die dan dus :
- (misschien) niet goed genoeg gekoeld zou worden
- De voeding waarschijnlijk niet sterk genoeg is.

Ik ben tevreden als ik de mogelijk vind om te upgraden naar een GT555m, dat is een stekere kaart, maar niet zoveel sterker dat ik direct al mijn andere hardware zou moeten upgraden.

Mijn grootste probleem is eigenlijk erachter komen of een andere kaart zou passen qua afmetingen en aansluitingen.. MXM is dus al geen optie, zijn er nog andere aansluitingen?

Verwijderd

Je gaat nu upgraden naar een kaart die misschien 30% sneller is in het echt. Dat lijkt mij het echt niet waard..

• Makzemann
ja liever een betere natuurlijk, maar ik zou al tevreden zijn met deze.
Pagina: 1