Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Aspire 7520 - DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Laptop ziet dvd-speler niet meer.

In BIOS zie ik niets staan, dus even dvd-speler eruit halen en weer erin.

Het heeft ook niet gewerkt. Ik heb via marktplaats een hetzelfde DVD-speler gekocht.
Dat was ook geen oplossing.

Op Google heb ik veel verhalen gezien over Acer Aspire 7520 en DVD-spelers.
Alleen zeggen ze niet de oplossingen erbij.

Enige wat ik nog kan doen (liever niet)
- BIOS flashen
- Laptop uit elkaar halen

Heeft iemand nog ideeen voor me?

(Voor ik vergeet, laptop is geupdate van Windows Vista naar Windows 7 Home Premium 32x)

[ Voor 8% gewijzigd door Silver7 op 23-11-2011 22:52 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:15
Heb helaas slecht nieuws voor je. Dit betekent dat je laptop aan het overlijden is. De chipset is langzaam kaduuk aan het gaan (grote plaat op achterkant verwijderen en dan de chip onder de processor). Nog even en je zal krijgen dat de laptop aan gaat, gelijk uit valt, weer aan gaat etc.

Dit is overigens wel te repareren door de chip te reflowen en daarna de koeling aan te passen. Daarnaast zie ik dat je je systeem een upgrade hebt gegeven. Ik zou proberen de NVidia drivers van eerder dan 2009 te gebruiken, omdat de drivers van na 2008 voor behoorlijk wat extra warmte zorgen.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
Weet je zeker dat dit aan de Nvidia chipset kan liggen? Weet zo niet uit m'n hoofd hoe dat bij de desbetreffende chipsets zit, maar zit de i/o niet in de southbridge? Ik weet niet in hoeverre de north en southbridge in 1 chip gebundeld zijn, maar de problemen die opgelost konden worden door te reflowen hadden te maken met het soldeersel van de GPU (correct me if i'm wrong).

• Silver7
Sorry, laptop draait als zonnetje. Geen last van uitval of warmte...

Probleem zit alleen in dvd-speler/bios...

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:15
Nee, die laptop draait NU als een zonnetje. Wacht maar, over een maand of 3 praat je wel anders ;) Dan is bovenstaande wat er aan de hand is.

Je hebt overigens grotendeels gelijk, maar mijn ervaring met de 7520 met een losse GPU, het reflowen van de chip onder de processor ook noodzakelijk is. Vaak zijn dan ook ineens storingen met DVD spelers en niet herkende HDD's opgelost. Het is ook vrij simpel:

Aan en direct weer uit en niet loopen: Processor defect
Aan, uit, weer aan, weer uit (loopen): Chip onder processor reflowen
Aan, ventilator volgas, ventilator uit maar geen beeld: losse GPU reflowen

Kind kan de was doen ;)

• Silver7
tha_bulldog schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:10:
Nee, die laptop draait NU als een zonnetje. Wacht maar, over een maand of 3 praat je wel anders ;) Dan is bovenstaande wat er aan de hand is.

Je hebt overigens grotendeels gelijk, maar mijn ervaring met de 7520 met een losse GPU, het reflowen van de chip onder de processor ook noodzakelijk is. Vaak zijn dan ook ineens storingen met DVD spelers en niet herkende HDD's opgelost. Het is ook vrij simpel:

Aan en direct weer uit en niet loopen: Processor defect
Aan, uit, weer aan, weer uit (loopen): Chip onder processor reflowen
Aan, ventilator volgas, ventilator uit maar geen beeld: losse GPU reflowen

Kind kan de was doen ;)
Tja.............. ik kijk dan of Acer voor me kan oplossen..
Pagina: 1