Toon posts:

GEFORCE of GEFORCE 2MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb momenteel een Viper II (ik weet het, stom) :) . Nu wil ik een nieuw kaartje kopen < fl 400. Mijn oog was gevallen op de Geforce IImx retail van Hercules en op de ASUS v6600 Geforce Pure. Ik hecht veel waarde aan beeldkwaliteit (in 2D en 3D)en speel mijn spellen onder win2k. Wat zou volgens jullie de beste kaart zijn, heeft het wel nut om van mijn huidige videokaart te upgraden naar een van deze kaarten?

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 23:04 schreef New B het volgende:
hallo,

ik heb momenteel een Viper II (ik weet het, stom) :) . Nu wil ik een nieuw kaartje kopen < fl 400. Mijn oog was gevallen op de Geforce IImx retail van Hercules en op de ASUS v6600 Geforce Pure. Ik hecht veel waarde aan beeldkwaliteit (in 2D en 3D)en speel mijn spellen onder win2k. Wat zou volgens jullie de beste kaart zijn, heeft het wel nut om van mijn huidige videokaart te upgraden naar een van deze kaarten?
Hallo NEW B !! Met Gold Leader hier.
Ik zou voor de Hercules gaan, die scoren meestal beter in de 3D Gerne. Maar voor het 2D zal het niets uit maken, dan ken je beter naar een Voodoo 4 á 5 of een Matrox G450 kijken, deze kaarten zijn Populair geworden met het creëren van betere 2D Beelden maar ook relatief goede 3D Beelden . Maar de 3dfx Voodoo 4 zal wel de beste keus wezen in 2D als 3D lijk mij, die is ietsje duurder dan 400 piek , die is 435 piek bij : Bolderhardware B.V.
http://www.tweakers.net/ext/lt.dsp?dest=http://www.hardware.nl&ref=p&LeverancierID=158&ID=152887.

Ik hoop dat ik je hiermee hebt geholpen.
Met vriendelijke groet Gold Leader.

Verwijderd

Oh LEES DIT!!!! Sorry dit was ik vergeten te melden de 3DFX Voodoo 3 3500 16Mb AGP/TV 391,00 , ook bij Bolderhardware B.V.

Deze wat oudere maar zeer stabiele kaart heeft een Monitor-out, een Tv-out en een TV Tuner!!! Ik heb deze vroeger ook gehad en met dit apparaat heb ik de meeste pret op meegemaakt, hij trekt een TNT2 Ultra, Viper II en zelfs op vele gebieden een Geforce 256 SDR er uit met 16 en 24 bit rendering. De Voodoo 3 Chip draait op 183 Mhz en de 16MB SDR ram ook op 183 Mhz !!! Das echt veel voor een Gamer-TV Combi card!!!

Oke ik moet toegeven de beeldweergave van de Tuner is perfect maar het geluid is helaas mono. Maar daar let je niet op want je kan ook je SB Live! gebruiken om betere Sterio geluid te genereren. Dus ik zou zeggen veel Plezier.:D :7

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Deze wat oudere maar zeer stabiele kaart heeft een Monitor-out, een Tv-out en een TV Tuner!!!

whahahahha NIET KOPEN! je moet minstens een kaart hebben met 32mb dezer dagen! en geen VOODOO4, spaar dan door voor de 5! ik heb hier een hercules 2mx, enne, het schijnt dat het ramdac van hercules beter is dan andere geforces 2mx'en, de filter is wat beter, in 3d draait ie ook goed, ik heb er nog een celly500@566 inzitten, en alles draait nog goed, zelfs die Operation Flashpoint! daar zou ik voor gaan, ik betaalde er 322,- voor in de winkel, dus dat moet al weer lager zijn. wel de RETAIL nemen, die heeft sneller geheugen ,ik heb gelukkig ook de 5.5ns versie, er schijnen ook 7 en 6ns versies te zijn, die moet je niet hebben, gewoon voor dat je effe de kaart koopt vragen of je de RAM chippies mag zien ,daar staat dan zoiets als TC55 op, dat is dus 5.5ns!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 14:04
Ik heb een Creative 3D blaster GeForce2 MX (DDR) en ik vind het een prima kaartje.. >:) heb hem gekocht voor 345,- (2 maanden geleden) en er geen moment spijt van gehad. Hoe hij zich onder Win2K houdt weet ik niet, maar de drivers kunnen het wel aan, dus.....

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 23:35 schreef Mister_X het volgende:
Deze wat oudere maar zeer stabiele kaart heeft een Monitor-out, een Tv-out en een TV Tuner!!!

whahahahha NIET KOPEN! je moet minstens een kaart hebben met 32mb dezer dagen! en geen VOODOO4, spaar dan door voor de 5! ik heb hier een hercules 2mx, enne, het schijnt dat het ramdac van hercules beter is dan andere geforces 2mx'en, de filter is wat beter, in 3d draait ie ook goed, ik heb er nog een celly500@566 inzitten, en alles draait nog goed, zelfs die Operation Flashpoint! daar zou ik voor gaan, ik betaalde er 322,- voor in de winkel, dus dat moet al weer lager zijn. wel de RETAIL nemen, die heeft sneller geheugen ,ik heb gelukkig ook de 5.5ns versie, er schijnen ook 7 en 6ns versies te zijn, die moet je niet hebben, gewoon voor dat je effe de kaart koopt vragen of je de RAM chippies mag zien ,daar staat dan zoiets als TC55 op, dat is dus 5.5ns!
Hoe zo niet? Ik heb nog nooit Problemen gehad met die 3dfx Voodoo 3 3500 TV/AGP, heb jij hem wel eens gehad dan, ik vind hem wel tig keer beter beeld geven dan zo'n GeForce hoor. :7

Verwijderd

Operation Flashpoint draait ook vloeiend op m'n PLastic athlon 550 met TNT2 Ultra 1024*768 32bit .

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 21:34
hmz... voor 400,- zou ik een radeon SDR nemen. ongeveer zo snel als GF-MX. maar veeeeel betere beeldkwaliteit.

of even doorsparen en voor 500,- een gf2-GTS

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
tsss, ik heb 2x 17" monitor aan een geforce 2 GTS en een MX hangen, en heb geen last van slechte beeldkwaliteit. misschien merk je het met een 21", maar wie heeft nou zo'n ding?
voodoo 3/4 zuigt inderdaad enorm. voodoo5 vind ik ook niet al te best.

blijft over radeon of geforce....
Pagina: 1