Windows 7 start ineens niet meer van SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:27
Ik zat net gewoon in windows en probeerde naar mijn downloads lokatie te gaan. Deze staat op een aparte schijf. Windows gaf echter aan dat de lokatie niet meer bestond. Via de verkenner kwam ik er toen achter dat de schijf niet meer zichtbaar was. Ik dacht windows rebooten en dan moet hij het vast weer doen (old school, ik weet het). Echter na het rebooten start de pc op in de EFI shell en krijg ik met geen mogelijkheid meer windows 7 opgestart. Als ik de windows 7 dvd erin stop en wil herstellen dan zegt hij dat windows niet compatible is en dat het niet herstelt kan worden.

Vervolgens kwam ik in wat een oude windows versie leek te zijn. Ik heb hierop al mijn andere schijven losgekoppeld en nu zie ik alleen de ssd nog. Maar windows starten / repareren gaat niet.

Windows opnieuw installeren op de ssd schijf gaat ook niet omdat de geselecteerde schijf een GPT partitie stijl heeft.

De SSD schijf wordt dus wel gezien maar ik kan hem niet meer starten. Ik snap er even helemaal niets meer van. Iemand wat pointers?

[ Voor 10% gewijzigd door yrew op 23-11-2011 21:47 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 12:39

GQAH

King Tux

Probeer eens een Linux LiveCD te maken. En kijk eens of uberhaupt alle bestanden van Windows (en de rest) nog aanwezig is op de SSD schijf.

Misschien zijn alle bestanden corrupt o.i.d.

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Mijn geduld was weer eens snel op. Via diskpart de schijf gecleaned, nieuwe partitie gemaakt en nu opnieuw aan het installeren. Blijf het een raar verhaal vinden. Zijn SSD schijven. Moment 1 doet alles het, moment 2 reboot en hij kan de ssd niet meer booten. Ik snap wellicht niet zoveel van SSD

Toch bedankt voor de tip. Nu maar hopen dat ik niet teveel op mijn bureaublad had staan. De rest van de data stond gelukkig op andere schijfen

[ Voor 19% gewijzigd door yrew op 23-11-2011 22:18 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 12:39

GQAH

King Tux

yrew schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:12:
Mijn geduld was weer eens snel op. Via diskpart de schijf gecleaned, nieuwe partitie gemaakt en nu opnieuw aan het installeren. Blijf het een raar verhaal vinden. Zijn SSD schijven. Moment 1 doet alles het, moment 2 reboot en hij kan de ssd niet meer booten. Ik snap wellicht niet zoveel van SSD

Toch bedankt voor de tip. Nu maar hopen dat ik niet teveel op mijn bureaublad had staan. De rest van de data stond gelukkig op andere schijfen
Oke dan !, Succes ermee !

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De oorzaak dat Windows 7 niet meer wilde opstarten, nadat de hardeschijf is weggevallen komt hoogst waarschijnlijk door het feit dat Windows 7 tijdens de installatie een 100MB partitie aanmaakt waarop de bootbestanden komen te staan. Hoogst waarschijnlijk stonden deze op de hardeschijf en niet op de SSD.

Dit wordt weer veroorzaakt doordat waarschijnlijk de bootvolgorde van de harddisk, SSD en controllers niet goed ingesteld staan/stonden tijdens de installatie van Windows 7. Dit kun je voorkomen door het BIOS goed in te stellen of Windows 7 installeren met alleen de SSD aangekoppeld.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Klinkt logisch echter draaide dit systeem al sinds maart zonder problemen en trad het ineens op. Dat snap ik niet zo goed. Meestal weet ik het wel als ik iets verkloot. De schijf die eerder weggevallen was heb ik inmiddels weer terug.

Ik heb dit keer iig alles losgekoppeld behalve ssd dus wat dat betreft zouden nu alle zaken op de ssd moeten staan. Ben wel wat data kwijt. Vanaf nu ook het bureaublad op een andere schijf dan de ssd staan.

[ Voor 7% gewijzigd door yrew op 23-11-2011 23:35 ]

intergalactic.fm

Pagina: 1