Ik zat net gewoon in windows en probeerde naar mijn downloads lokatie te gaan. Deze staat op een aparte schijf. Windows gaf echter aan dat de lokatie niet meer bestond. Via de verkenner kwam ik er toen achter dat de schijf niet meer zichtbaar was. Ik dacht windows rebooten en dan moet hij het vast weer doen (old school, ik weet het). Echter na het rebooten start de pc op in de EFI shell en krijg ik met geen mogelijkheid meer windows 7 opgestart. Als ik de windows 7 dvd erin stop en wil herstellen dan zegt hij dat windows niet compatible is en dat het niet herstelt kan worden.
Vervolgens kwam ik in wat een oude windows versie leek te zijn. Ik heb hierop al mijn andere schijven losgekoppeld en nu zie ik alleen de ssd nog. Maar windows starten / repareren gaat niet.
Windows opnieuw installeren op de ssd schijf gaat ook niet omdat de geselecteerde schijf een GPT partitie stijl heeft.
De SSD schijf wordt dus wel gezien maar ik kan hem niet meer starten. Ik snap er even helemaal niets meer van. Iemand wat pointers?
Vervolgens kwam ik in wat een oude windows versie leek te zijn. Ik heb hierop al mijn andere schijven losgekoppeld en nu zie ik alleen de ssd nog. Maar windows starten / repareren gaat niet.
Windows opnieuw installeren op de ssd schijf gaat ook niet omdat de geselecteerde schijf een GPT partitie stijl heeft.
De SSD schijf wordt dus wel gezien maar ik kan hem niet meer starten. Ik snap er even helemaal niets meer van. Iemand wat pointers?
[ Voor 10% gewijzigd door yrew op 23-11-2011 21:47 ]
intergalactic.fm