Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 13:18
Mensen,
wie kan mij helpen met deze moeilijke keuze?
De één raad de Pioneer aan, de ander de Sennheiser... maar ik twijfel nog steeds.

Ik wil een midrange koptelefoon en kwam met het uitzoeken op deze 4 kandidaten uit:
  • Pioneer HDJ 500
  • Reloop RHP-10
  • Shure SRH440
  • Sennheiser HD 518
Ik zoek een koptelefoon voor dagelijks gebruik, om te luisteren naar muziek (vooral hardstyle, dubstep, house) en af en toe een game. Vooral de bass vind ik belangrijk, al moet het niet te zijn.
Dit luisteren zal ik doen op mijn laptop (Realtek chip) of via mijn HTC Desire HD.

Qua prijs wil ik niet meer als 90 euro uitgeven. Verder moet hij er mooi uitzien, degelijk gebouwd zijn (eventueel opvouwbaar) en moet de kabel modulair zijn. (vandaar de bovenstaande selectie)

Een nadeel van de HD 518 vind ik de 6.3mm plug, waardoor ik een adapter erop moet schuiven voor een 3.5mm jack. Hierdoor heb ik een flinke plug straks in mijn telefoon zitten, wat niet comfortabel is en makkelijk stuk gaat. Weet niet of de andere headphones dat ook hebben...

Een laatste issue; het zou fijn als de headphone redelijk goed afsluit zodat andere niet mee hoeven luisteren met mijn muziek (thuis of op kantoor bijv.).

Wie o wie kan me verlossen?

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Misschien is een iets beter topictitel handig, typenr's zeggen de meeste mensen niet zoveel.

Over je vraag, die Sennheiser is een 'open' type koptelefoon, de mensen om je heen kunnen dus wel degelijk meegenieten van je muziek.
De Pioneer is een DJ hoofdtelefoon en dat sluit m.i. aan bij je muziekkeuze.
De Shure is wel gesloten maar wordt geadverteerd als een studio hoofdtelefoon, basweergave kan voor jouw muziek wel eens te min zijn.
De Reloop is ook een DJ hoofdtelefoon maar heeft t.o.v. de Pioneer een veel flexibelere band en beide schelpen kunnen draaien. Lijkt me lekker road proof.

Aan de ene kant moet je deze dingen gaan beluisteren in een winkel, aan de andere kant gezien het gebruik met een telefoon en laptop boeit dat niet.

kijk anders ook eens op head-fi

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:55
Ik heb laatst de Denon HP500 gekocht. Kostte 82 euro bij Bax-Shop, geen verzendkosten.
De helderheid is echt geweldig. Hij gaat ook goed laag en strak, maar er is niet heel veel bas, dus ik weet niet of dat wat voor je is. Als je Beats mooi vind klinken vind je deze waarschijnlijk niks :P

Hij ziet er imo mooi uit en is handig en goed opbouwbaar. Hij heeft een 3.5mm plug en een 6.3mm adapter. Coiled cord, dus geen gigantisch lange kabel, maar wel dik.

Hij sluit goed af. 1 van mijn eisen was dat ik wel auto's wilde horen aankomen (al moet ik 'm dan niet heel hard zetten, natuurlijk), maar dat er in de trein niemand last van me zou hebben. Dat doet-ie perfect.

Ik luister alleen nooit naar hardstyle of house. Dubstep heel af en toe, maar daarbij is een grote subwoofer wel leuker dan deze koptelefoon. Ik kan me voorstellen dat je veel bas meer op prijs stelt dan een lage bas. Metal gaat echter wel geweldig op dit ding.

Edit: Net een hardstyle liedje geluisterd. Was van YT, maar de kwaliteit was wel redelijk. Hoog ging erg goed, laag was ik zelf tevreden over.

[ Voor 9% gewijzigd door Ample Energy op 24-11-2011 11:46 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• brentnl
Head-fi had ik inmiddels ook ontdekt en daar werd de pioneer verkozen boven de sennheiser voor mijn genre's. En ook vanwege het feit dat bij de sennheiser iedereen inderdaad mee kan luisteren.

Shure heeft inderdaad wat minder bas als ik de reviews mag geloven.

Dan wordt het de keuze tussen de Pioneer en Reloop...
Die Denon spreekt me dan niet aan als de bas minder aanwezig is. Beats heb ik nooit beluisterd, maar alleen al vanwege dat marketing verhaaltje heb ik er geen interesse in ;)

Heb bij Pioneer alleen wel een beter gevoel van kwaliteit/imago.. al is dat nergens op gebaseerd, puur gevoel..

• brentnl
Om me heen van meerdere het advies voor de Pioneer gekregen (paar dj's en wat vrienden)..

Topic mag dus dicht, want ik ga de Pioneer bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Siempie schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:24:
Ik heb laatst de Denon HP500 gekocht. Kostte 82 euro bij Bax-Shop, geen verzendkosten.
De helderheid is echt geweldig. Hij gaat ook goed laag en strak, maar er is niet heel veel bas, dus ik weet niet of dat wat voor je is. Als je Beats mooi vind klinken vind je deze waarschijnlijk niks :P

Hij ziet er imo mooi uit en is handig en goed opbouwbaar. Hij heeft een 3.5mm plug en een 6.3mm adapter. Coiled cord, dus geen gigantisch lange kabel, maar wel dik.

Hij sluit goed af. 1 van mijn eisen was dat ik wel auto's wilde horen aankomen (al moet ik 'm dan niet heel hard zetten, natuurlijk), maar dat er in de trein niemand last van me zou hebben. Dat doet-ie perfect.

Ik luister alleen nooit naar hardstyle of house. Dubstep heel af en toe, maar daarbij is een grote subwoofer wel leuker dan deze koptelefoon. Ik kan me voorstellen dat je veel bas meer op prijs stelt dan een lage bas. Metal gaat echter wel geweldig op dit ding.

Edit: Net een hardstyle liedje geluisterd. Was van YT, maar de kwaliteit was wel redelijk. Hoog ging erg goed, laag was ik zelf tevreden over.
Is de kabel van de Denon HP500 los te halen van de koptelefoon zodat je hem eventueel kan vervangen?

[ Voor 8% gewijzigd door Croccifixio83 op 05-03-2012 21:21 ]

Pagina: 1