Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn laptop binnen gekregen na deze een paar dagen geleden besteld te hebben, alleen toen ik aan het browsen was ontdekte ik een paar dode pixels(?).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NUz6PYzTPGUgluJ5bNv6onCA/medium.jpg

Maar toen ik iets verder ben gaan kijken in de laptop ontdekte ik dat de garantie afloopt op 25 oktober 2012 en dat er nog maar 337 dagen over zijn volgens een applicatie op de laptop.

Kan het zijn dat deze laptop is teruggestuurd vanwege de dode pixels(?) naar de webshop en dat deze hem heeft geformatteerd en toen naar mij heeft opgestuurd of..?

De accu lijkt wel nieuw te zijn en heeft nog geen cycles gemaakt.

Wat zijn mijn opties?

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retour onder koop op afstand? Reparatie onder garantie? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Gewoon terugsturen onder wet koop op afstand. Als je garantie gaat claimen, ben je je laptop weer een maand kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:53:
Retour onder koop op afstand? Reparatie onder garantie? :)
Oké, dan nog een bijkomend probleem, want mijn eerste gedachte was ook koop op afstand.

Nu heb ik een Lenovo ThinkPad E320 gekocht met een verzekering (vanwege een cash-back actie), deze verzekering heb ik bij dezelfde webshop gekocht (verzekering is wel van Lenovo en niet van webshop), kan ik deze dan ook zonder problemen annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verzekeringen hebben altijd een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:57
Lijkt me nog steeds onder de wet koop op afstand vallen, gewoon contact opnemen met de webshop en zeggen dat je 'm wilt annuleren, als het niet mogelijk is hoor je dat vanzelf. (kan ik me overigens niet voorstellen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Topicstarter
Weer een bijkomend probleem, nu zie ik in de pricewatch dat de prijzen van deze laptop meer dan €30,- euro omhoog zijn gegaan bij de webshops die ik vertrouw/regelmatiger gebruik. Aangezien ik geen zin heb om dan maar weer €30,- euro meer neer te leggen, zou het een optie zijn om contact op te nemen met de betreffende webshop mijn situatie uitleggen en vragen of ze een nieuwe E320 te sturen voor dezelfde prijs, de laptop die ik nu heb retour naar de webshop of krijgen zij dan de optie om te zeggen dat ik niet meer gebruik mag maken van koop-op-afstand en dat dit alleen onder de garantie verwerkt mag worden vanwege de dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adrB
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Heb je dit al voorgelegd bij de webshop zelf? Heb je bijvoorbeeld al aangegeven dat je denkt een gebruikt product ontvangen te hebben en je deze daarom wil retourneren? Misschien hebben ze hem nadat deze bij de fabrikant terug is geweest gewoon weer opgeboekt in hun voorraad.

Heb het ook een keer gehad (nu weet ik niet bij welke webshop jij bent geweest) maar toen is het product netjes omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Het leuke aan de wet koop op afstand is dat die dingen gewoon weer verkocht moeten worden. Dat betekent voorzien van een frisse Winstall en terug in de doos (al dan niet via de importeur). Als jij de WKOA misbruikt voor je garantiemelding dan blijft deze verkocht worden. Idealiter ruilt de leverancier hem dus gewoon om voor een nieuwe, maar vervelend genoeg hoeven ze dat niet te doen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:32
SeatRider schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:37:
Het leuke aan de wet koop op afstand is dat die dingen gewoon weer verkocht moeten worden. Dat betekent voorzien van een frisse Winstall en terug in de doos (al dan niet via de importeur). Als jij de WKOA misbruikt voor je garantiemelding dan blijft deze verkocht worden. Idealiter ruilt de leverancier hem dus gewoon om voor een nieuwe, maar vervelend genoeg hoeven ze dat niet te doen.
Vind dat je hier wel iets te kort door de bocht gaat..Jij gaat ervan uit dat ieder product dat onder de WKOA terug wordt gestuurd per definitie defect is. Dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Het kan ook zijn dat een product niet aan de verwachtingen voldoet, of dat het niet past. Dan kan het prima weer verkocht worden.. Het is best lastig om er achter te komen waarom het product terug wordt gestuurd,juist omdat je geen reden op hoeft te geven bij het terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
denuz schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:51:
[...]
Vind dat je hier wel iets te kort door de bocht gaat..Jij gaat ervan uit dat ieder product dat onder de WKOA terug wordt gestuurd per definitie defect is.
Dat zegt hij niet. Hij zegt alleen dat defecte producten (of met een kleine afwijking) ook terug worden gestuurd onder WKOA. En zo'n kleine afwijking zoals TS heeft, valt niet zo snel op bij de leverancier en dan wordt het product gewoon weer verkocht, tenzij de koper het bij het terugsturen heeft aangegeven dat die afwijking erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Jimster schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:15:
[...]

Dat zegt hij niet. Hij zegt alleen dat defecte producten (of met een kleine afwijking) ook terug worden gestuurd onder WKOA. En zo'n kleine afwijking zoals TS heeft, valt niet zo snel op bij de leverancier en dan wordt het product gewoon weer verkocht, tenzij de koper het bij het terugsturen heeft aangegeven dat die afwijking erin zit.
Maar dan loop je het risico dat het als een defect/DOA behandeld wordt, en niet als WKOA.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:48
Xyzer schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:51:
Maar toen ik iets verder ben gaan kijken in de laptop ontdekte ik dat de garantie afloopt op 25 oktober 2012 en dat er nog maar 337 dagen over zijn volgens een applicatie op de laptop.
Garantie datum is altijd de factuur datum. Deze laptop heeft waarschijnlijk even op voorraad gestaan.
De laptop is waarschijnlijk ergens voor oktober gemaakt, bv 4 oktober fabricage, +- verkoopt termijn + verzend tijd 3 weken = 25 oktober.

Echter als jij hem ergens pas 25 november koopt in de winkel, dan gaat de fabrieks-garantie pas in op 25 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Rolfie schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:54:
[...]

Garantie datum is altijd de factuur datum. Deze laptop heeft waarschijnlijk even op voorraad gestaan.
De laptop is waarschijnlijk ergens voor oktober gemaakt, bv 4 oktober fabricage, +- verkoopt termijn + verzend tijd 3 weken = 25 oktober.

Echter als jij hem ergens pas 25 november koopt in de winkel, dan gaat de fabrieks-garantie pas in op 25 november.
Als de laptop een datum aangeeft dan is die uit de doos geweest aangezet en niet op die datum gefabriceerd.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop ook wel eens nieuwe laptops en de deal is,dat de garantie ingaat zodra ik het activeer.
Tenminste bij hp en dell gaat het wel zo.
Als ik een laptop thuis zou krijgen waarvan de garantie al een maand loopt,dan wil ik hem niet meer!!!.

De productie datum is natuurlijk ergens in het verleden,maar meestal is het zo dat de garantie gaat lopen op het moment dat de klant de laptop bekend maakt(activeerd) via internet bij fabrikant.
Dan heeft het er i.d.d dus alle schijn van die iemand anders de laptop al heeft geactiveerd en aangemeld en weer heeft terug gestuurd,
en dan verkopen ze het door aan U.

Dat hoef je niet te accepteren ,en het aanvoeren ,van de inmiddels al ingegaande garantie,terwijl U het niet eens had,is genoeg,buiten de wet op afstand verkoop.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 20:09 ]

Pagina: 1