Hallo Tweakers,
Ik ben bezig voor school een forum te maken dat de volgende elementen moet bevatten
Ik krijg hier steeds dezelfde fout: "Connection must be valid and open".
De connectionstring zou juist moeten zijn omdat ik deze reeds eerder heb gebruikt bij het toevoegen van gegevens aan de database. Dit gaat zonder problemen.
Connectionstring:
Is er iemand die me kan vertellen waar mijn fout zit
? Ik heb nog niet veel ervaring met ADO.NET
Alvast bedankt
Ik ben bezig voor school een forum te maken dat de volgende elementen moet bevatten
- Masterpage met header met inlogpanel
- Registratiepagina waarvan gegevens moeten toegevoegd worden aan een MySQL-database
- Het forum zelf a.d.h.v. repeaters
- Inlogmechanisme
Ik krijg hier steeds dezelfde fout: "Connection must be valid and open".
De connectionstring zou juist moeten zijn omdat ik deze reeds eerder heb gebruikt bij het toevoegen van gegevens aan de database. Dit gaat zonder problemen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Imports MySql.Data.MySqlClient Imports Microsoft.VisualBasic Partial Class MasterPage Inherits System.Web.UI.MasterPage Protected Sub btnLogon_Click(sender As Object, e As System.EventArgs) Handles btnLogon.Click Dim drUsers As MySqlDataReader Try Dim cmdReadQuery As New MySqlCommand("SELECT * FROM tblUser WHERE userNickname = ?Nickname AND userpassword = ?Userpassword", dbConn.cn) cmdReadQuery.Parameters.Add("Nickname", txtUsername.Text) cmdReadQuery.Parameters.Add("Userpassword", txtPassword.Text.GetHashCode) dbConn.cn.Open() drUsers = cmdReadQuery.ExecuteReader() Catch ex As Exception 'lblLogonError.Text = "Nickname en/of wachtwoord bestaan niet." lblLogonError.Text = ex.Message Finally dbConn.cn.Close() End Try End Sub End Class |
Connectionstring:
code:
1
| <add name="connectionName" connectionString=" Database=lldbDaanCelie; Data Source=ineke.broeders.be; User Id=ll-21506; Password=*;"/> |
Is er iemand die me kan vertellen waar mijn fout zit

Alvast bedankt