Ik had hetzelfde ook al meegemaakt.
Mijn stiefvader had dit jaar ook problemen met die Acer 3641M. Het lag aan de chipset van het moederbord.
De chipset van Nvidia heeft hetzelfde probleem als al die 8800GT kaarten, genaamd "nvidia issue". Ik heb zelfs een Acer Aspire laptop gezien en tijdelijk tot leven kunnen wekken door met een fohn erop te blazen.
Oplossingen:
1. Tijdelijke fix voor maximaal een maand is lange tijd met een fohn op chipset te blazen:
YouTube: Acer Aspire 5520 - fixing the endless reboot failure. Dat werkt maximaal 3-4 keer.
2. Je recht bij Acer of bij de winkel proberen te claimen, maar kost waarschijnlijk meer geld en moeite dan een 2ehands moederbord
3. Uiteindelijk voor een 2ehands socket 775 moederbord gekozen. In de kast past ALLEEN m-ATX in.
ps: Je moet heel goed op de frontpanel connector letten, dat is 1 blok, daarop zitten de LEDs op en aan/uit knop op aangesloten. Het nieuwe moederbord moet daarmee compatible zijn. Grote kans de de powerled niet werkt bij een nieuw moederbord, maar dat is niet zo erg.
Oplossing 3: (m-atx G31 of G41) 2 - 5 uur
*let op: G31 chipset geeft alleen 3,5GB geheugen weer je kunt niet de volledige 4GB gebruiken.
Acer moederbord vervangen, de rest blijft hetzelfde
- Uithalen van: CPU + koeler, geheugen, videokaart, aansluitingen en stroomkabels
- aansluiten van CPU + koeler, geheugen, videokaart, aansluitingen en stroomkabels
Voordelen:
- minder tijd benodigd
Nadelen:
- alleen m-atx mogelijk, beste is met G41 of G45 chipset
- koeling is onzeker, kan getest worden met OCCT en 3Dmark
- Niet futureproof na deze upgrade moeten vele onderdelen tegelijk verkocht worden
Oplossing 4: systeem zonder moederbord verkopen en nieuwe systeem kopen.
Voor de tweakers dit zijn de specificaties van het systeem:
Acer Aspire M3641
Specificaties:
- Q6600 LGA 775 2.4Ghz, 8MB, 1066Mhz
- 2x2GB DDR 2 Ram
- 640GBGB Western Digital 7200RPM
*- Moederbord: P6NGM-FIH Nvidia MCP73PV
MSI P6NG Neo-Digital Nvidia MCP73PV 775
• NVIDIA® MCP73PV (GeForce 7100 + nForce 630i) Chipset
review:
productreview: Acer Aspire M3641 (91.D1R77.TCP) review door Anoniem: 289711
- 8600GT 256MB DDR3, DVI, VGA
- DVD RW
Achterkant:
- 4x USB, firewire, 2x ps/2, VGA, LAN 1GB, HDMI, Line out, line in
- Cardreader
- Bovenkant panel:
- Micro tower kast: Hoogte 370mm, Diepte 455mm, breedte 183mm
- 200watt FSP (aan de lage kant, maar kan het net aan)
- Windows Vista Home Premium 32bit
- Acer muis en toetsenbord
ps: gelukkig heb ik het tijdrovende, saaie maar toch handige administraties van mijn problemen en oplossinge gedaan
[
Voor 6% gewijzigd door
Archimond op 11-12-2011 19:10
]