Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL] Gegevens van html table ophalen

Pagina: 1
Acties:

• ClickTwice
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-11 14:39
Ik ben vandaag al een hele dag bezig om informatie van deze url (http://sage.puzzlepirates.com/yoweb/econ/taxrates.wm) in excel te doen vloeien.

Ondertussen na heel wat zoeken heb ik dat voor elkaar gekregen met:
Get external data -> Run existing query

heb dan een query file aangemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
WEB
1
http://sage.puzzlepirates.com/yoweb/econ/taxrates.wm

Selection=2
Formatting=All
PreFormattedTextToColumns=True
ConsecutiveDelimitersAsOne=True
SingleBlockTextImport=False
DisableDateRecognition=False

Hij haalt de data op dus daar ben ik al super blij mee maar de getallen die hij weergeeft kan ik geen bewerkingen mee doen.
Wat ik ook doe ik krijg altijd #VALUE!. Ik vermoed dat hij de getallen als text ziet en niet als getallen. Ik heb ook al de formating naar getallen gezet maar dat is ook niet de oplossing.

Weet iemand hoe ik dit oplos? De excel spreadsheet blijft ook telkens hij geopend wordt de nieuwe data ophalen, dus de oplossing moet dat ook uit zijn eigen doen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gokje: je hebt last van het feit dat ze in de VS de . gebruiken waar wij de , hebben. Zet dus in configuratie-scherm - Land en taal - Meer instellingen dat dus andersom als je regelmatig met data uit de VS werkt. Of doe zoek&vervang na het importeren maar dat is bewerkelijker.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ClickTwice
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-11 14:39
Wow nu dat je het zegt!

Instellingen veranderen van mijn os doe ik liever niet.
En zoek & vervang is niet echt een oplossing vermits het bestand elke keer dat het geopend wordt de data opnieuw ophaalt..
Zijn er andere mogelijkheden?

[ Voor 74% gewijzigd door ClickTwice op 23-11-2011 19:16 ]