Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier goed zit en ik weet ook niet waar ik moet beginnen met zoeken, het komt neer op het volgende:

Ervaring in programmeren etc heb ik niet, Lightwave wel eens geprobeerd maar dat is niet wat ik zoek. Ik zoek een programma/editor waarmee ik een wereld kan creëren, het moet niet te gecompliceerd zijn. In feite een soort van uitgebreide blokken doos, waarbij mijn fantasie bepaalt wat ik neer zet. (geen minecraft :p)
Ik denk aan een soort van editor zoals ik in Halo bij een vriend heb gezien, waar je een hoop tijd in kan steken en iets geweldigs kan creëren en er door heen lopen zonder dat iedere boom/blok etc van scratch gemaakt moet worden. Soort van zwaar uitgebreide versie van een bouwspel of zo.
Heb ik wat aan de source code van Doom3 als noob zijnde? (heb de game ook nog ergens liggen btw)

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest, en als ik hier helemaal verkeerd zit begrijp ik dat dit topic gesloten word.
Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Aan de doom source heb je niets. Wat wil je er eigenlijk mee? :? Gewoon een sandbox om doorheen te lopen? wat mooie plaatjes maken? Een wereld voor een bepaalde game?

Je hebt allerlei world editors voor bepaalde games, maar volgens mij is er niet echt iets wat jij zoekt :+ wat het dichts in de buurt komt is dan Second Life :X

[ Voor 34% gewijzigd door Rmg op 23-11-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja een soort van sandbox, gewoon iets moois neer zetten en er dan doorheen kunnen lopen. Of bijvoorbeeld een level voor een shooter. In feite gewoon een level/map/wereld maken zoals ik het in me hoofd heb zitten, zonder dat ik aan het programmeren moet. :) Als ik bijvoorbeeld een stad van world of warcraft of een level van een shooter wil maken, dat ik dat relatief makkelijk neer kan zetten.
Zou zeggen een world editor ja, maar waar moet ik beginnen en waar heb ik wat aan?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unreal Development Kit.

Daar kun je zelfs hele games mee bakken, en er staan een gazilion tutorials op youtube.

Heb je nog indrukwekkende graphics ook ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is een 3D prog dan niet beter (denk aan 3DSMax, Maya, Blender oid). Dan hoef je niet veel te programmeren, en veel objecten kun je downloaden en importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

FarCry had destijds ook wel een gave sandbox om levels te bouwen. Weet niet hoe het met FarCry 2 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:08:
Unreal Development Kit.

Daar kun je zelfs hele games mee bakken, en er staan een gazilion tutorials op youtube.

Heb je nog indrukwekkende graphics ook ;)
Hhmm dat klinkt goed, eens even in verdiepen. Wat ik zo snel zag, was dat het gratis is als het niet commercieel is.
Ik zal best wel vaag zijn in mn vragen, maar probeer het te verwoorden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:07

Aganim

I have a cunning plan..

FarCry had destijds ook wel een gave sandbox om levels te bouwen. Weet niet hoe het met FarCry 2 zit.
Dan zou ik persoonlijk voor Crysis gaan. Daarmee kan je ook vrij snel mooie levels bouwen, die net even mooier zijn dan die van FarCry 1. FarCry 2 kan ik niet over oordelen, helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Aganim op 23-11-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crysis is ook een idee ja, moet wel zeggen na YouTube: Unreal Engine 3 - Inside UDK: Fall 2011 Trailer gezien te hebben klinkt UDK wel heel boeiend. Ga me zelf eens goed inlezen in udk en die van crysis.

Bedankt iig voor de verschillende tips, heb weer wat stof om me in te verdiepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:15
Anders kan je ook nog de Hammer editor van Valve gebruiken, zit in de Source SDK op Steam :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:03
Lumion wellicht ook interessant:

http://lumion3d.com/

Houd er wel rekening mee dat als je bijvoorbeeld voor UDK kiest, je dan wel gebonden bent aan de meegeleverde modellen (voornamelijk uber ultra extreme gears of wars / UT modellen). Helaas bestaat er heden ten dage nog geen tool die je idee in je hoofd direct vertaald naar 3d model incl. bijbehorende materialen en textures. Als je iets unieks wilt, zul je toch echt zelf aan de slag moeten gaan in een 3d pakket zoals lightwave.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die van Source vind ik er inmiddels verouderd uit zien. :)
Lumion 3D ziet er zeer gebruiksvriendelijk uit, wel wat steriel.

Vind de stijl van UDK en Crysis wel geweldig, al lijken ze me wel wat lastiger. Wat ik overal lees is dat Crysis goed is voor grote open sandbox (rpg) werelden, terwijl UDK weer op zijn eigen manier sterk is.
Voorkeur gaat momenteel uit naar Crysis of UDK, nog even de vraag wat gebruiks vriendelijker is voor iemand die geen andere software erbij wil gebruiken.
Het gaat me er niet om dat ik iedere bloem en boom zelf ontwerp, maar juist dat ik makkelijk ieder object kan toevoegen ipv veel tijd aan een ontwerp kwijt te zijn. Wil tijd stoppen in de totale wereld ipv het maken van 1 object.
Het stoort me dan ook totaal niet als er een hoop standaard objecten zijn die meegeleverd worden. (wil ik juist)

Een unieke wereld wil ik maken dmv indelingen, niet dmv originele objecten. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Je kunt ook naar Unity3d kijken, hier heb ik zelf goede ervaringen mee.
Daarnaast kun je je creaties op ontzettend veel verschillende manier presenteren.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:08
Probeer Unity3D. Beste editor imo.
De CryEngine editor is absoluut walgelijk, het was alsof Crytek dacht van "goed, we pleuren onze engine ook wel neer bij indies want dat doet de concurrentie ook" maar er verder niets aan deed. Je kan namelijk geen exe exporteren, en daarom is de engine compleet nutteloos.

UDK is ook wel goed, en heeft standaard wel betere graphics dan Unity, maar als je voor Unity Pro wilt betalen (student versie voor €100) dan kan je daarmee makkelijker mooiere graphics maken. Ook zijn er gigantisch veel plugins voor Unity waardoor je als je dat niet wilt heel weinig hoeft te programmeren.

Daarnaast kan Unity ook naar web player exporteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfos op 24-11-2011 14:40 ]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:27

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Binnenkort komt ook de devkit van Skyrim beschikbaar, wellicht ook de moeite van t bekijken waard.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talicus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-08 14:34
Wat niet onbelangrijk is: is dit voor een hobby of wil je hier ervaring mee op doen om er je beroep van te maken?
Wil je er levels mee designen met "bouwblokken" of wil je van de grond af aan beginnen?
Als het meer een hobby is en je "snel klaar" wil zijn dan is UDK waarschijnlijk de beste optie. Dit is vooral gericht op design: je hebt een enorme collectie aan modellen en textures tot je beschikking en is vooral gericht om snel een spelwereld te maken waar je in kan lopen met goede collision en dergelijke.

In werkelijkheid is het echter niet waar de meeste grafisch ontwerpers beginnen. Die beginnen (afgezien van op papier met het maken van schetsen) vaak met het maken van 3D modellen, textures en soms animaties in 3D pakketten zoals Maya of 3ds Studio Max. Hier krijg je niet zo snel een spelomgeving aangezien er geen physics of collision inzitten, maar hij richt je je vooral op het maken van modellen van de grond af aan.
Pagina: 1