Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb vorige maand de Sapphire HD 6870 gekocht voor mijn pc, en vorige week bf3 gehaald, maar naar 10 min spelen krijg ik strepen in het beeld, en rechts en links gaat door elkaar:s.
Zou iemand weten wat hier het probleem van kan zijn het is ook bij het spel Saintsrow :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
componenten: ModXtream 700w voeding, CPU: i72600k,ram 8gb, Moederbord ECS,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
Meet je temperatuur van dat ding eens op dat moment, met behulp van GPU-Z ofzo?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

Welke temperaturen heb je onder load?
Welke drivers gebruik je, en zijn dit de nieuwste?

Beetje weinig info om wat mee te kunnen..
Stresstest je GPU met furmark en bekijk de temps die je krijgt met GPU-Z en CCC (AMD Drivers)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb amb catalyst volledig geupdated voor het spel zelf,heb net de test gedaan http://www.ozone3d.net/be...rk_score_190.php?id=10388.
gpu temp was max 78 graden. geen problemen gehad tijdens de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net nog is die test gedaan en kreeg het probleem weer, beeld begon te knipperen en rechts en links werden verwisseld:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat de max is voor die 6870 maar ik vind 78 aan de hoge kant. Volgens mij staan deze kaarten niet bekend om die hoge temperaturen. Check je koeling eens, is die nog stofvrij, draait de fan naar behoren? Wat zegt Overdrive in catalyst?

Edit, 78 is niet extreem hoog zo te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

78c is niet hoog voor een GPU.

Welke voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W dit is mijn voeding.
catalyst zegt niks zodra ik die rare beelden zie krijg ik ernaar zwart beeld en dan moet ik hem uitzetten,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

Maak eens een screenshot en kijk of je het daarop ook ziet. Misschien kan je monitor het niet aan.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
Welke monitor heb je en hoe is die aangesloten? Ik weet niet of het kan, maar misschien is je videokaart te nieuw voor je monitor...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het zou eventueel de monitor kunnen zijn ja, het makkelijkste is om tijdens deze strepen etc een screenshot te maken en deze te pasten in paint (Als je geen strepen hebt ofc).
Cor453 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:34:
Welke monitor heb je en hoe is die aangesloten? Ik weet niet of het kan, maar misschien is je videokaart te nieuw voor je monitor...
Yeah right, er zijn bepaalde protocollen. Zelfs een VGA monitor uit 2000 zou moeten werken op een hedendaagse videokaart.

Verwijderd

D4NG3R schreef op donderdag 24 november 2011 @ 00:07:
Yeah right, er zijn bepaalde protocollen. Zelfs een VGA monitor uit 2000 zou moeten werken op een hedendaagse videokaart.
Hier een gebruiker met een oude (maar degelijke) monitor en een nieuwe kaart :w Enkele heel uitzonderlijke gevallen daargelaten is een standaard gewoon een standaard en werkt het dus ook. Het enige dat ik me kan voorstellen is iemand die rare verloopstekkertjes gebruikt, maar dan klopt de standaard dus ook niet meer en werkt het in eerste instantie gelijk al niet.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Klinkt toch verdacht veel als een defecte kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een tv met een hd kabel. Het beeld staad ingesteld in 60 hz. dit is de tv die ik heb: http://www.vergelijk.nl/l...ewpia/lv_2455/specs.rhtml.
Ik denk dat de tv het probleem niet zal zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb snel een foto genomen omdat ernaar het beeld zwart wordt. http://imageshack.us/photo/my-images/638/imag0208od.jpg/
kan het zo zijn dat me clock settings niet goed zijn?.

Verwijderd

Heb je die kaart al aan een gewone monitor gekoppeld? Wat gebeurt er dan?
Eerlijk gezegd ben ik niet zo onder de indruk van die tv.
En nog een tip: als je zelf de laatste poster bent gebruik dan even de edit knop om het laatste bericht te wijzigen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:35:
Ik heb snel een foto genomen omdat ernaar het beeld zwart wordt. http://imageshack.us/photo/my-images/638/imag0208od.jpg/
kan het zo zijn dat me clock settings niet goed zijn?.
Heb je overgeklokt? Want dit lees ik nergens :P ..

Maargoed, maak eens een screenshot zodra je deze strepen krijgt. En bekijk deze screenshot dan op een andere computer / je mobiel OID. Als je daar ook de strepen ziet kan je IIG de weergave apparatuur (Monitor/TV/Beamer etc) uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:43:
Heb je die kaart al aan een gewone monitor gekoppeld? Wat gebeurt er dan?
Eerlijk gezegd ben ik niet zo onder de indruk van die tv.
En nog een tip: als je zelf de laatste poster bent gebruik dan even de edit knop om het laatste bericht te wijzigen.
Ik heb er een ander beeldscherm opgezet en het zelfde resultaat.
D4NG3R schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:24:
[...]

Heb je overgeklokt? Want dit lees ik nergens :P ..

Maargoed, maak eens een screenshot zodra je deze strepen krijgt. En bekijk deze screenshot dan op een andere computer / je mobiel OID. Als je daar ook de strepen ziet kan je IIG de weergave apparatuur (Monitor/TV/Beamer etc) uitsluiten.
Ik heb hem wel iets versteld ik zou het even laten zien.: http://imageshack.us/photo/my-images/708/naamloosbx.png/ GPU clock settings :900 MHz. Memory Clock set: 1250 MHz
Ik kan denk ik geen prt scrn kan maken wand zodra ik die strepen krijg wordt het beeld naar 10 min zwart en dan moet ik hem uit zetten.het is echt een probleem in de gpu maar wat?. kan het zijn dat de gpu te heet wordt omdat ik de voeding er boven heb hangen en warme lucht in de gpu blaast?.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Op die screenshot zie ik niks, maar zet hem eens op de default snelheden en probeer dan weer eens furmark te draaien..

En nee, je gaf eerder aan dat je GPU 78c word, dit is absoluut niet warm voor een GPU (Gaat eerder richting de 90c voordat je je zorgen moet maken).

• EvaluationCopy
1250 MhZ geheugen?? Standaard 6870 staat op 1050!!!!

Daar zit je probleem dus. Ik heb precies dit probleem gehad met mijn 6870. Toen ik die inbouwde bleek CCC de settings van mijn 5770 over te nemen (geheugen op 1250), inderdaad na een paar minuten einde verhaal, beeld, links rechts verwisseld etc...

78 graden moet wel kunnen. Het geheugen sneller laten draaien zorgt niet voor een veel hogere temperatuur, een snellere core wel.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:49:
Op die screenshot zie ik niks, maar zet hem eens op de default snelheden en probeer dan weer eens furmark te draaien..

En nee, je gaf eerder aan dat je GPU 78c word, dit is absoluut niet warm voor een GPU (Gaat eerder richting de 90c voordat je je zorgen moet maken).
had hem op default gezet en hij draaide 4x achter elkaar perfect, er gebeurde niks. heb hem nu iets hoger gezet en nog 2 x getest, en ik denk dat het dus aan de clock settings lag. maar ik had ze nog lang niet op het hoogst staan. dat zou die tog gewoon aan moeten kunnen lijkt me? kan ik hem nergens auto tunen of wat dan ook?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

In CCC zit een Autotune optie. Maar Overklokken kan je nooit "Zomaar" doen :S ...

Je lijkt er geen verstand van te hebben en knalt de snelheid zomaar 20% omhoog.. Zo werkt dat natuurlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:18:
In CCC zit een Autotune optie. Maar Overklokken kan je nooit "Zomaar" doen :S ...

Je lijkt er geen verstand van te hebben en knalt de snelheid zomaar 20% omhoog.. Zo werkt dat natuurlijk niet.
waar kan ik die vinden in de catalyst?, wand bij me oude video kaart stond die er gewoon bij? ik had hem ook maar iets omhoog gezet niet op maximaal ofzo.

• EvaluationCopy
Wat jij denkt dat 'maximaal' is is volgens mij niks anders dan hoe ver je het schuifje kunt zetten in CCC. Dit schuifje zegt NIETS over wat jouw kaart aankan. Buitengewoon onverstandig om daar zelf maar wat mee te gaan rommelen. Zoals ik al eerder zei, die 1250 voor het geheugen is véél te hoog. Beginnen op 1050.

Als je nou per se wilt overclocken, doe het dan in kleine stapjes (van bv 5), 10 min furrmark draaien om te kijken of het goed gaat en dan verder. Of nog beter: lees je eerst eens wat in in overclocken.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Van 1050Mhz naar 1250Mhz is in jouw ogen "Iets"?

Update/herinstalleer je CCC eens, want die optie zou gewoon aanwezig moeten zijn. Ook ik heb hem nog gewoon netjes op de nieuwste versie van CCC.

Edit: Staat CCC wel op Advanced en niet Basic (Of zoiets)? Anders mis je best wel veel opties..

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 24-11-2011 11:56 ]

Pagina: 1