Wake-On- LAN (moederbord/ netwerkkaart)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macambar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 08:35
Ik heb enige tijd geleden de geadviseerde Thuisserver op Hardware.info aangeschaft toen deze nog het Asus M4N78-VM motherboard (incl. integrated NIC) bevatte. Ik ben destijds vergeten om te kijken of dit moederbord wake-on-lan (WOL) ondersteund. Hoewel de BIOS doet vermoedden dat WOL vanwege een dergelijk aanwezige optie wel is in te stellen werkt deze niet in de praktijk en ook na wat onderzoek op internet lijkt het dat deze functie niet op dit moederbord zit. Weet iemand waar ik kan verifieren of de WOL functie nu wel of niet op dit moederbord zit?

Nu heb ik hoezoiezo een tweede netwerkkaart nodig in deze server en vroeg me af als ik een netwerkkaart neem met WOL support of WOL dan werkt in combinatie met bovenstaand motherboard? En weet iemand een dergelijke Gigabit netwerkkaart die ondersteunt wordt door Linux (Proxmox Debian).

[ Voor 5% gewijzigd door macambar op 23-11-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
Bijna alle moederborden ondersteunen wake on lan? Weet je zeker dat je de magic packet juist verstuurd? Via poort 7 of 9? Stuur je naar broadcast en het juiste MAC of wijs je direct naar het ip van de pc?

[ Voor 25% gewijzigd door MoiZie op 23-11-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. Moederborden worden in Processors, Moederborden & Geheugen besproken, maar je vraag gaat hier over een netwerkadapter, ongeacht of het op dat moederbord zit of niet. Daarvoor hebben we de blijkbaar onbegrijpelijk genaamde Networking...

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macambar
Gezien de toch wel redelijk nieuwheid van dit moederbord verwachtte ik idd ook standaard WOL ondersteuning... Juiste magic packet? Lijkt me wel. Ik gebruik gewoon een standaard tool hiervoor, diverse vanaf desktop gebruikt en mWOL op iPad. Naar MAC, IP en broadcast en combo's hiervan geprobeerd.

Ik heb poort 9 gebruikt. Hoe bepaal ik of het 7 of 9 moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
En het allerbelangrijkste (proefondervindelijk op het thuisnetwerk zelf uitgevonden) ondersteunt je router het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macambar
Ik dacht dat het gewoon een UDP packet was dat op de juiste poort moet aankomen, dat de router hiervoor iets specifiek qua WOL moet ondersteunen wist ik niet... Ik heb momenteel de Ubee modem/ router/ wireless combo aangesloten, standaard geleverd door Ziggo. Geen idee of deze dat ondersteunt? Zal ik eens nakijken. Er schijnt ook nog verschil te zijn of je router WOL in het LAN of vanaf internet ondersteund... Ik d8 dat via internet een kwestie was van het juiste poortje naar de juiste machine openzetten... Daarnaast stuur ik het WOL packet naar een server die bekabeld aan het netwerk is verbonden. Ik neem aan dat het niks uitmaakt dat je het packet verstuurt vanaf een wireless systeem... Ik neem aan dat wake-on-wireless-LAN alleen relevant is als het te wekken systeem wireless zou zijn verbonden...
Pagina: 1