Ik heb enige tijd geleden de geadviseerde Thuisserver op Hardware.info aangeschaft toen deze nog het Asus M4N78-VM motherboard (incl. integrated NIC) bevatte. Ik ben destijds vergeten om te kijken of dit moederbord wake-on-lan (WOL) ondersteund. Hoewel de BIOS doet vermoedden dat WOL vanwege een dergelijk aanwezige optie wel is in te stellen werkt deze niet in de praktijk en ook na wat onderzoek op internet lijkt het dat deze functie niet op dit moederbord zit. Weet iemand waar ik kan verifieren of de WOL functie nu wel of niet op dit moederbord zit?
Nu heb ik hoezoiezo een tweede netwerkkaart nodig in deze server en vroeg me af als ik een netwerkkaart neem met WOL support of WOL dan werkt in combinatie met bovenstaand motherboard? En weet iemand een dergelijke Gigabit netwerkkaart die ondersteunt wordt door Linux (Proxmox Debian).
Nu heb ik hoezoiezo een tweede netwerkkaart nodig in deze server en vroeg me af als ik een netwerkkaart neem met WOL support of WOL dan werkt in combinatie met bovenstaand motherboard? En weet iemand een dergelijke Gigabit netwerkkaart die ondersteunt wordt door Linux (Proxmox Debian).
[ Voor 5% gewijzigd door macambar op 23-11-2011 21:47 ]