Huisnetwerkvraagstukje....

Pagina: 1
Acties:

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11-2025

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Beste Mensen,

ik heb een kleine netwerktechnische vraag:
Ik heb de volgende situatie:
Meterkast met daarin de volgende aansluitingen (opbouwkastjes met patchkabels)
-2x ftp naar zolder
-1x ftp naar woonkamer
-1x ftp naar werkkamer
-2x connectie naar server (in meterkast)
-1x Glasvezelmodem met een enkele aansluiting.

Op de woonkameraansluiting (in de woonkamer) wil ik vervolgens een wireless switch (die dus niet bestaat volgens mij) om het signaal te delen over de TV, mediaplayer, BRspeler en receiver en eventueel een laptop via draadloos (tot in de tuin:)).

In de meterkast heb ik dus een 8poorts router nodig en in de woonkamer een 4poorts wireless switch.

Beide bestaan niet om een of andere reden....

Wat is nu de beste oplossing?

Als ik nu een router in de woonkamer neerzet en die port forwarding rules geef op adressen die niet direct op het ding zelf zijn aangesloten, werkt dit dan? Ik wil bijvoorbeeld van buitenaf via FTP mijn server inkomen maar dan moet ik die poort doorrouten naar mijn server terwijl die op een switch komt (omdat een 8 poorts router niet bestaat...)

Als dit kan zou ik gewoon een 8 poorts switch in de meterkast kunnen zetten en een wireless router (die ik gewoon als wirreless switch laat fungeren) in de woonkamer.... of gaat dit niet.

Ik ben geen volledige noob wat netwerken betreft maar heb er net te weinig sjogge van en heb geen zin om een hoop spullen te kopen die niet werken natuurlijk....

Wie kan me helpen en welke apparatuur heb ik nodig/is aan te raden?
BVD!!!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
Ik vermoedt dat je maar 1 IP adres hebt? In dat geval zou ik in de meterkast een routertje zetten dat port forwarding doet naar je server voor de poorten die nodig zijn.

Verder overal switches (in de woonkamer, werkplaats, ...), en voor draadloos te gaan een gewone access point die je ook ergens op een switch inprikt.

edit: tenzij dat je modem ook een router is, in dat geval moet je op de modem/router je port forwardings instellen, en een switch zetten in de meterkast.

[ Voor 19% gewijzigd door Mayco op 23-11-2011 15:47 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
Wat jij bedoelt met wireless switch is volgens mij een accespoint.

Je wilt een draadloos netwerk oppikken en dat omzetten naar kabelverbinding toch?

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-02 13:34
DRuw schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:42:

Op de woonkameraansluiting (in de woonkamer) wil ik vervolgens een wireless switch (die dus niet bestaat volgens mij) om het signaal te delen over de TV, mediaplayer, BRspeler en receiver en eventueel een laptop via draadloos (tot in de tuin:)).

In de meterkast heb ik dus een 8poorts router nodig en in de woonkamer een 4poorts wireless switch.

Beide bestaan niet om een of andere reden....
Dit begint al bijna om professionele apparatuur te vragen. Wireless switchs bestaan niet.
Wat wel bestaat is een draadloze router met een switch module met 5 poorten (meest voorkomend. 1 voor inkomende verbindingen, 4 poorten om te verdelen).

Wlan routers kunnen prima dienen als extender of "bridge". De meeste Wlan routers hebben een Webinterface, wat het beheren vrij makkelijk maakt.
Bekijk daarnaast ook even het dd-wrt project http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Main_Page voor meer ideeën.

Succes !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:56

Fiber

Beaches are for storming.

Een wireless switch is gewoon een wifi accesspoint. Achter je router kun je elke switch zetten die je maar wil. Meeste routers hebben inderdaad een ingebouwde 4 poort switch, maar daar kun je gewoon een andere switch achter hangen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 14:17
Gewoon een Accesspoint kopen is Wireless router zonder DHCP/Router functionaliteit.
Dat heb ik ook, aangezien er in mijn Modem al een router zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Meekoh op 23-11-2011 15:58 ]

Computer says no

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, ik had geen internet.... die is vandaag opgeleverd:):):)
Ik heb gelijk mijn idee getest en dat werkt niet dus...
Ik heb een oude router(+4poorts switch) en een 5 poorts switch die ik aangesloten heb.
De opstelling die ik nu heb:
Vanuit het glasvezelmodem (die heeft DHCP en kan ik niet in...) gaat er een kabel naar mijn switch.
Die switch verdeelt hem naar mijn zolder, server, werkkamer en woonkamer.
in mijn woonkamer heb ik vervolgens mijn router neergezet (dus een aftakking na mijn switch) en die heeft ook wireless.
ik krijg een internet signaal naar mijn woonkamer, werkkamer en zolder....tot zover gaat het goed.
Echter mijn router zet het internetsignaal niet door blijkbaar.
Als ik hem aansluit op mijn verbinding in de woonkamer en ik ga wireless het ding in (want hij maakt wel verbinding) zie ik dat hij zelf een instelbaar IP adres heeft (192.168.1.1) en hij heeft ook zijn eigen DHCP aanstaan in dezelfde range 192.168.1.XXX waarbij het eerste deel vast is (oudere router?).
Zodra ik nu het IP adres verander of de DHCP uitzet kom ik niet meer mijn router in en moet ik hem resetten...
Hoe nu verder?
Ik heb de helpdesk gebeld (lijbrandt) en die gaf aan dat het wel hele complexe materie aan het worden was en dit net te ver ging voor ze.
Ook gaf hij als advies op tweakers te kijken.... grappig....
Er schijnt met dit modem nog wel iets grappigs te zijn dat hij de adressen bekijkt maar pas eens per uur (Genexis modem?) dus het zat er in dat veranderingen pas na een uur werkten... erg handig met testen!
Ik heb nu ook letterlijk mijn PC en laptop bedraad op dezelfde manier aangesloten en mijn laptop doet het wel en mijn pc niet...?
Ik denk dat het wel gaat werken met een switch in de woonkamer en in de meterkast en dan combineren met een accespoint in de woonkamer maar hoe zit het met mijn server die een vast IP nodig heeft????
Ik kan mijn modem niet in en ik zal dan waarschijnlijk direct na mijn modem een router moeten hebben maar daarvan moet de DHCP van uit staan (dus weet ik nog niet welk IP mijn server krijgt en heeft de router weinig nut?)

Ik kom er een beetje lastig uit zo vrees ik.... wie heeft raad?
TNX!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

allure

Titaan fase 2/3

Je hebt de kabel die van je modem afkomt wel in een LAN-poortje zitten ipv in de WAN-poort?

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik was even niet helemaal zeker dus ik heb hem er weer tussen gehangen (en gereset).
Nu werkt bedraad naar mijn laptop wel maar naar mijn pc nog steeds niet en ook mijn wireless kom ik niet meer op....

EDIT: wireless kwam ik zojuist op maar als ik dan de draad uit mijn laptop trek is internet weg.... dus internet geeft mijn router niet door wireless....ik krijg op mijn laptop een IP adres in de 188 reeks terwijl mijn router deze niet kan geven... op een of andere manier krijgt mijn laptop dus zijn IP van de DHCP van mijn modem en niet van mijn router???? (terwijl die er dus tussenzit?

[ Voor 49% gewijzigd door DRuw op 24-11-2011 15:11 ]

• Fiber

Fiber

Je moet je router en switch omwisselen. Dus Modem ---> Router ---> Switch ---> andere apparaten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
dat heb ik nu en werkt dus niet..... althans, mijn bedraad naar mijn laptop wel maar dis heb ik ook een keer direct aangesloten gehad (wellicht dat hij dus het IP heeft onthouden?)

• Fiber

Fiber

Even alle stekkers er uit en een uurtje wachten... :)

(Of je moet willen klooien met het klonen van mac adressen.)

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
oke even voor de duidelijkheid je begint in je post over 1 x ftp maar bedoel je daar niet gewoon met een utp

of heb je meerderen ftp servers in huis staan?

• Fiber

Fiber

firefly112 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:47:
oke even voor de duidelijkheid je begint in je post over 1 x ftp maar bedoel je daar niet gewoon mee een utp
...
Daar gingen we voor het gemak maar even vanuit, inderdaad... :)

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ftp als van Foiled Twisted Pair...... het is het type kabel.
ik heb inderdaad maar 1 ftp server (file transfer protocol):)
Fiber schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:35:
Even alle stekkers er uit en een uurtje wachten... :)

(Of je moet willen klooien met het klonen van mac adressen.)
en hoe krijg ik daarmee een vast Ip adres voor mijn server;)
ik gok dat ik daarmee wel mijn IP adressen renew?
maar hoe zit het dan met nieuwe pcs of laptops die ik aansluit? iedere keer een uur wachten?
Ik heb mijn vaste pc direct op het modem aangesloten en dat werkte ook niet dus ik gok inderdaad dat ik een nieuw ip moet verkrijgen door een uur te wachten maar dat lost mijn connectie-volgorde-welke-appratuur-heb-ik-nodig vraag niet op;)

[ Voor 73% gewijzigd door DRuw op 24-11-2011 15:54 ]

• firefly112
Wat je zou moeten doen is als volgt

Modem (lan) --> (wan) router (lan) --> Laptop

kijk of dit werkt. let er op dat dhcp op de router aan staan omdat die namelijk het verkeer gaat natten.
werkt dit doet je het al volgt

Modem (lan) --> (wan) router (lan) --> Switch --> laptop

wekt dit ook

Dan zou ik het als volgt inrichten
De router in de meterkast
waar mee je 2 kabels naar de server doet.
en 1 kabel naar je woonkamer
de overige poort sluit je een switch op aan die verbind je door naar de werk kamer en zolder.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ok, ga ik proberen...
moet ik tussendoor nog een uur wachten?
en er staat bij de lijbrandt pagina dat je iedere router aan kan sluiten, als de DHCP maar uit staat zodat het modem die uitdeelt (en dat nu dus volgens mij niet doet).
ik ga het proberen, fingers crossed!

even oftopic, ik moet even vragen of die hond van je plaatje echt is _O-

[ Voor 14% gewijzigd door DRuw op 24-11-2011 15:58 ]

• firefly112
ja dat kan wel maar dan moet je de lijbrandt modem aansluiten op de router via een lan poort en niet wan.
anders wil die het verkeerd namelijk natten en via nat werkt dhcp niet.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
(noobmodus aan) dus als ik mijn router via de WAN poort aansluit en de DHCP van de router staat aan, dan gaat de DHCP tot de router (daarvan is een IP ingesteld en daar gebeurd due niets mee in feite) en de rest van het huisnetwerk is voor de DHCP van de router.
Als ik mijn DHCP van mijn router uitzet en ik sluit hem aan via een LAN poort dan krijgt mijn hele netwerk de IP adressen van de modem.
Iedere andere combi krijg je volgens mij een conflict (dubbele DHCP) of mijn apparatuur gaat zelf gokken naar adressen en dat gaat ook mis....

• firefly112
We gaan er even van uit dat je modem de IP range 10.10.10.X uitdeelt
als hier nu een laptop op word aangesloten krijgt deze een ip in de range 10.10.10.X

sluit je nu op de modem een router aan op de wan poort zal op de WAN poort een ip worden toegewezen door de Modem in de range 10.10.10.x. De router zelf zal een Ip gaan uitdelen op de LAN poorten in de range 192.168.1.X Waarna er naar buiten gegaan moeten worden (internet) zit er op de router een route.( ik weet ik zij eerst NAT, maar dit doet de modem niet de router) die wijst dat hij naar de WANpoort moet.

als er nu een computer op de Router word aangesloten zal hij een ip in de range 192.168.1.X krijgen.
Wil je nu dat alleen jou Modem alleen IP uit deelt en niet de router moet de de Router aansluiten via een LAN poort aangezien je niet wil dat de Router gebruikt word. en zet dan ook de DHCP uit op de Router. anders krijg je computer in verschillende ranges en dat werkt ook niet.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Okee, ik denk dat ik het snap....
ondertussen heb ik het zitten testen en het werkt niet,
Het gekke is ook dat als ik mijn laptop direct aansluit, internet raar doet.... tweakers doet hij wel maar telegraaf bijvoorbeeld vaak niet.
Als ik nu mijn switch ertussen zet gaat het prima (speedtest.net geeft 30mbit up en down met een ping van 0!:))
ik heb dus het idee dat er een conflict tussen mijn router en mijn modem de oorzaak is en specifiek het ip adres van mijn router wat niet begrepen wordt...
Het ding is al wat ouder (lees oud: linksys WRT54GL) dus wellicht dat het daar aan ligt?
Als ik nu een nieuwe router koop voor in de meterkast en daarbij mijn huidige switch direct daarop aansluit (zodat ik genoeg poorten heb daar) en vervolgens in de woonkamer een nieuwe switch plaats OF een access point die ook gelijk mijn wireless boost indien nodig dan zou het moeten werken toch?

Ik vraag me alleen af hoe ik mijn server (en ik denk ook mijn router) een vast IP kan geven.... server geef ik intern een vast IP en dat wordt dan geregeld door mijn router (NAT) maar mijn router heeft hiervoor alsnog een vast IP nodig (zodat ik daar in kan loggen....)

pffff zware materie!

edit: van de lijbrandt website:
Apparatuur: Ik wil een router aansluiten, waar moet ik op letten?
Uw router dient ingesteld te staan op DHCP, oftewel het automatisch verkrijgen van het IP adres.
dat kan mijn router dus niet.....

[ Voor 9% gewijzigd door DRuw op 24-11-2011 17:54 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Die linksys WRT54GL, kan dat zeker wel.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
.... enig idee hoe?
ik heb de firmware geupdate en ik kan nergens de instelling vinden.....

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Waar nu "static ip" staat wellicht?

Afbeeldingslocatie: http://www.mydigitallife.us/Router%20setup%201.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door allure op 24-11-2011 18:54 ]

• DRuw

DRuw

Topicstarter
De opties zijn:
Automatic Configuration - DHCP
Static IP
PPPoE
PPTP
L2TP
Telstra Cable
....
wat ik ook selecteer, er is nergens een automatic receipt ofzo..
hoe krijg ik een plaatje in dit topic?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Geintje zeker?
Het is de bovenste optie: "Automatic Configuration - DHCP"

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Nee hoor, helaas geen geintje.... die instelling ben ik continu mee bezig maar haalt niets uit:(

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Haal de stroom even van je modem en router, zet dan na ongeveer een minuut of 2 de modem weer aan en wacht tot deze online is, daarna zet je de router aan.

Krijgt deze nu wel een IP?

edit:

Ervan uitgaande dat je het alsvolgt hebt aangesloten:
Modem (lan) --> (wan) router

[ Voor 20% gewijzigd door allure op 24-11-2011 19:11 ]

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ik ga weer even de noob uithangen hoor maar hij vraagt gewoon het adres wat bij local IP adres staat aan de modem toch?
daarmee log ik ook in op het ding...
dat zou dus eigelijk automatisch moeten (dus dat hij het vraagt aan het modem) maar die optie heb ik niet.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dat is inderdaad het adres van de gateway (De router) deze kun je zelf instellen en veranderd ook niet als je er niets aan doet. De router moet op DHCP staan en dan krijgt ie een IP van het/de modem.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Jongens, jongens, er is gewoon een HowTo waar dit in beschreven staat, he: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

@TS: Je Lijbrandt modem is blijkbaar ook een router, laat deze dus ook routeren en stel je wireless router als AP in zoals in de HowTo beschreven staat. Voor de rest (wired) alleen met switches werken. Het is echt niet heel moeilijk, zolang je maar zorgt dat je settings juist staan. Het is daarom ook handig om van zowel je router als je wireless AP hier de settings te posten wanneer je er niet uitkomt, want zo wordt het eeen beetje in het wilde weg gokken.

Let ook even op de terminologie om het duidelijk te houden voor iedereen (modem, router, AP, switch, WAN, LAN, ik heb het idee dat je het nog al eens doorelkaar haalt).

edit:
Voor de rest: met M2M dus hier beneden :) :w

[ Voor 15% gewijzigd door Mad Marty op 24-11-2011 19:23 ]

Rail Away!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

edit: hierboven staat het overigens allemaal prima uitgelegd... Gewoon router in DHCP auto mode drukken op de WAN kant en zelf DHCP server laten zijn op de LAN kant. Kan niet mis gaan.

misschien dat ik wat over het hoofd zie, maar hoe kun je nu eigenlijk issues hebben met de meest simpele router en een unmanaged switch? Of mis ik iets?

Daarnaast, gooi hier eens een lijstje hardware neer. Welk modem, welke router (WRT54GL met standaard firmware?), welke switch?

Daarna laptop in een van de LAN poorten van de router, WAN van router aan LAN van modem en eens kijken of je het internet voor elkaar krijgt. Vervolgens de switch tussen router en laptop hangen. Ook dit zou geen issues moeten geven. Als je een managed switch hebt wordt het een ander verhaal.

En over het bovenstaand plaatje, het bovenste "internet" gedeelte is dus voor de WAN kant. De kant waar je modem aan hangt. Als het goed is heb je van je ISP wat details gekregen die nuttig zijn. Zoals bijvoorbeeld een statisch ip, of gewoon simpel een IP adres toegewezen krijgen door het modem.

Het onderste gedeelte zijn de instellingen voor de LAN kant van de router. Daar fungeert een router dus als DHCP server (IP adressen uitdelen aan clients) en NAT (verkeer regelen tussen WAN en LAN kant).

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 24-11-2011 19:21 ]

-_-

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 22:31

Plato112

Da is toch nie normaal!

En mocht het uiteindelijk allemaal niet lukken dan zou ik zeker deze tip nog eens bekijken:
D_Jeff schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:54:
[...]

Bekijk daarnaast ook even het dd-wrt project http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Main_Page voor meer ideeën.
Die speciale firmware heb ik ook op een Linksys-router staan en je standaard apparaatje kan ineens dingen die normaal voorbehouden zijn aan veel duurdere apparatuur.

[ Voor 3% gewijzigd door Plato112 op 24-11-2011 19:26 ]

Speed limits are like herpes.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Mad Marty schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:20:
@TS: Je Lijbrandt modem is blijkbaar ook een router, laat deze dus ook routeren en stel je wireless router als AP in zoals in de HowTo beschreven staat. Voor de rest (wired) alleen met switches werken. Het is echt niet heel moeilijk, zolang je maar zorgt dat je settings juist staan. Het is daarom ook handig om van zowel je router als je wireless AP hier de settings te posten wanneer je er niet uitkomt, want zo wordt het eeen beetje in het wilde weg gokken.
het modem zal wel fungeren als router maar dat ding kom je niet in... en er is dus ook geen port te forwarden oid voor mijn server...
settings van de router kan ik dus niet posten, en de AP (linksys) is helemaal leeg. Ik kan wel alles posten wat ik instel maar dat heeft denk ik weinig zin gezien ik nergens verder mee kom...
De wireless interesseerd me niet eens, hij laat gewoonweg geen internet over de lan door dus dat moet ik eerst oplossen denk ik..
dus de connectie modem naar router naar laptop gaat al fout om een of andere reden.

Het gekke is wel dat ik nu modem->switch->laptop werkt maar ik heb ook mijn vaste PC nu aangezet en die krijgt ook geen ip (hij verzint er zelf een in de 169.x.x.x reeks) dus het is net of mijn modem maar 1 ip adres uitgeeft ofzo???

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dan is je modem blijkbaar geen router, maar slechts modem (dat bedoel ik met inconsistente terminologie).

Je kunt je wireless router dan als router gebruiken, door deze direct achter je modem te hangen (via de WAN-ingang op je wireless router). Bij Internet Connection Type kun je gewoon aangeven wat er in de documentatie van Lijbrandt staat (dat zou ik je niet durven zeggen, geen ervaring mee) en de DHCP-server enablen zodat deze IP-adressen uitdeelt in een ander subnet dan de WAN-kant. Stel dat eerst in met één computer en test, dan een andere tegelijkertijd laten verbinden en testen. Werkt dat, voila, dan kun je de rest gewoon normaal aansluiten en de rest van de settings op je wireless router zo doen als je zelf wilt (bijv. wireless uitzetten of wat dan ook).

Rail Away!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Hebben we dus geprobeerd:
firefly112 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:55:
Modem (lan) --> (wan) router (lan) --> Laptop

kijk of dit werkt. let er op dat dhcp op de router aan staan omdat die namelijk het verkeer gaat natten.
werkt dit doet je het al volgt

Modem (lan) --> (wan) router (lan) --> Switch --> laptop
en om een of andere reden werkt dit dus niet....
Ik ga proberen mijn modem uit te zetten, een uur te wachten en dan eerst alleen mijn router ertussen te zetten (WAN).
met wat geluk is mijn modem gan gereset en geeft hij een ip af aan mijn router.
Ik weet niet of het mogelijk is maar wellicht geeft het ding maar 1 IP af en heeft hij die nu aan mijn laptop gegeven en krijgt geen ander apparaat een IP...
klinkt dit logisch?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dat klinkt heel logisch, je zou het macadres van je laptop ook nog kunnen clonen in je router.
Dan zet hij dus het mac adres van je laptop in je router. Moet je wel het goede mac-adres clonen natuurlijk.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
WERKT!
ik heb mijn mac gecloned en nu werkt alles, ook mijn vaste PC:)
alleen wel een nieuwe router kopen gezien hij geen gbswitch heeft:( maar ik weet dat deze config werkt iig!
kan ik nu die clone vannecht eruit halen en de modem van de stroom afhalen dat hij morgen zelf de router een IP geeft denk je? anders kan ik mijn laptop niet meer bedraad aansluiten volgens mij (2x zelfde MAC gaat vast niet goed;))

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Volgens mij is dit niet nodig, je kunt gewoon je laptop aansluiten dat werkt gewoon.

Bij een nieuwe router zul je de stroom een aantal minuten van je modem moeten halen en met de nieuwe router eraan pas weer aanzetten.

[ Voor 44% gewijzigd door allure op 24-11-2011 20:44 ]

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Oeps. Topic had een 2e pagina. Niet gezien.

[ Voor 96% gewijzigd door Daffie op 24-11-2011 22:55 ]

https://freight.associates

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Zojuist deze gekocht om de oude apparatuur te vervangen:
pricewatch: Sweex 8 Port Gigabit Switch SW128
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Moet goed komen zo, bedankt voor alle hulp!!!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Heren,
ik heb bovengenoemde router nu ruim een week in gebruik maar het bereik valt me echt enorm tegen.
sterker nog, ik heb op de eerste verdieping al bijna geen bereik meer (onstabiel en minimaal ontvangst) terwijl ik met mijn oude WRT54GL op de zolder pas dit slechte bereik had....
Heeft iemand toevallig soortgelijke ervaringen of heeft er iemand tips (of klopt dit en moet ik hem alsnog ruilen?)?

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 12:57

Geckoo

Good news, everyone!

geruik je oude router als accespoint op zolder (zodat je in de tuin (je hoeft maar door 1 dak heen) en op de 1e etage nog bereik hebt.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Geckoo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:14:
geruik je oude router als accespoint op zolder (zodat je in de tuin (je hoeft maar door 1 dak heen) en op de 1e etage nog bereik hebt.
Ik was al aan het overwegen om idd mijn ouder router als accespoint te gebruiken op de eerste verdieping zodat ik overal bereik heb. Echter heb ik geen verbinding over dus ik moet hem dan bedraad tussen mijn pc en mijn muuraansluiting zetten waardoor mijn pc daar naar 100mbit gaat ipv gbit.... toch jammer... vandaar dat ik nog naar andere opties aan het kijken ben....

Pagina: 1