Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC beheren op afstand

Pagina: 1
Acties:

• BvZ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 13:48
Goedendag tweakers,

Ik ben even bezig om in te kunnen loggen op mijn pc vanaf een andere pc.
als ik software zoals logmein gebruik dan moet er iemand thuis akkoord geven.

Ik ben op zoek naar software waarmee ik als de pc aan staat (of standby/sleep) kan overnemen zonder dat iemand akkoord hoeft te geven.

Username + wachtwoord invullen o.i.d.

Ik meende dat dit ook kon d.m.v. een functie ingebouwd in windows maar die was verre van gebruiks vriendelijk.
Weet iemand een programma waarmee dit mogelijk is? (graag een waar een trial periode in zit zodat ik niet direct geld kwijt ben zonder te weten hoe prettig het werkt)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je niet uit de voeten met remotedesktop? Dat zit standaard in Windows (weet niet of het in iedere versie zit trouwens) en dan kun je gewoon inloggen met een account dat op die PC is aangemaakt. Daar heb je verder geen aparte software voor nodig.

• delfy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
Teamviewer is je vriend hier

• BvZ
Wooooo wat een snelle reacties.
Ik ga teamviewer direct installeren. en proberen.

Is remote desktop niet te primitief?

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-11 16:33

Hoite

Goed verhaal

Ik gebruik zelf eigenlijk altijd met vol plezier LogMeIn, hiermee kan ik meerdere PC's beheren vanaf een duidelijk webmenu, het overnemen kan cross-platform, het enige wat je nodig hebt is een browser.
De exacte voor/nadelen van LogMeIn vs. Teamviewer weet ik zo niet, maar ik ga ervanuit dat het gelijkwaardige programma's zijn.

Lekker kort.

Verwijderd

Hoite schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:27:
Ik gebruik zelf eigenlijk altijd met vol plezier LogMeIn, hiermee kan ik meerdere PC's beheren vanaf een duidelijk webmenu, het overnemen kan cross-platform, het enige wat je nodig hebt is een browser.
De exacte voor/nadelen van LogMeIn vs. Teamviewer weet ik zo niet, maar ik ga ervanuit dat het gelijkwaardige programma's zijn.
Klopt, gebruik ik zelf ook altijd. Werkt perfect.

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Remote Administrator (radmin) heb je in een server en client variant. Hier kunt je prima mee uit de voeten.

Tevens ook de snelste in beeldopbouw.

• BvZ
ik ga vanavond kijken of ik de pc kan overnemen met Teamviewer.
De instellingen waren super duidelijk. Nu hopen dat er niets wordt geblokeerd hier.

p.s. bedankt voor alle reacties zo snel.

ik duik nog een keer in logmein als dit niet werkt.

• BvZ
Teamviewer is een erg makkelijk programma. werkt in 1 keer!
Alleen ik kan pc in slaapstand niet activeren, kan dit met een extern programma?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat is wake-on-lan, zie bijv. [google=wake on lan via internet] => http://www.ezlan.net/WOL.html

LogMeIn doet overigens ook prima wat je wilt, zonder dat er een OK nodig is. Je moet een en ander natuurlijk wel correct configureren en testen voor je het de eerste keer 'echt' nodig hebt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1