Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn KI690-am moederbord met 2Gb (2*1GB) met AMD 4850e dual core processor, het geheugen uitbreiden van 2 Gb naar 4Gb (2*2Gb). Ik zie echter verschillende specificaties van KI690-am2, de ene keer max. 2Gb en de andere keer max 4Gb. Iemand ervaring of 4Gb kan?

Bvdijk

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bedoel je nu Gb of GB? Zit nogal een groot verschil in, en het ene wordt vaak gebruikt voor chipgrootte, de andere voor DIMMgrootte.

Kijk gewoon bij de specs van je bord op de site van de fabrikant (let op 't revisienummer) en kijk wat die aankan.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Op de website van Albatron, en in de handleiding van de KI690-AM2, staat dat het bord maximaal 2GB geheugen ondersteunt. Ik kom verschillende verhalen tegen over problemen die ontstaan wanneer er 4GB wordt geïnstalleerd, veelal omdat het bord hier niet goed mee overweg lijkt te kunnen.

Afgezien daarvan, wat zijn je beweegredenen voor deze beoogde upgrade en heb je ook al een kijkje genomen in 4GB en desktop PC's?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde GB. De leverancier geeft een maximum van 2 GB.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil overgaan op windows 7, 64 bit en omdat ik problemen verwacht bij max 2GB wil ik overgaan naar 4GB.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

2GB gaat je bij Win7 in het OS zelf echt geen vertraging opleveren ;) . Win7 slikt ongeveer 600MB weg.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 23-11-2011 16:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ook het installatie proces van Win7, 64 bits verloopt goed met 2GB geheugen?

Als dat zo is, is het probleem opgelost.

Verwijderd

Installatie trekt helemaal geen geheugen dus dat is geen probleem.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:33
Het is niet zo dat de 64bit versie minimaal 4GB werkgeheugen nodig heeft. Het is alleen zo dat wanneer je 4GB of meer geheugen hebt je beter de 64bit dan de 32bit versie kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Rone,
De link naar 4GB desktop is zeer verhelderend.

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie.

Ik kan rustig windows 7, de 64 bit versie, installeren op het KI690 mainboard met max 2GB geheugen, zonder vastlopen tijdens het installatie proces te krijgen.

Tijdens operationeel gebruik is 2GB voldoende en is uitbreiding naar 4GB niet nodig.

Mijn hartelijke dank voor jullie antwoorden. Binnenkort ga ik de installatie doen.

Wat mij betreft is dit topic gesloten tenzij er nog andere nuttig tips zijn.
Pagina: 1