mocht iemand de behuizing van de aldi schijf willen verkopen voor 20 euro incl. verzendkosten, dan hou ik mij hiervoor aanbevolen. Ik heb hiervoor een adv. uitgezet in V&A.
Western DigitalCaviar GP 2TB (WD20EARX)FreakNL schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:20:
Bijna te mooi om waar te zijn in deze tijden:
http://www.afuture.nl/pro...digital_Caviar_Green.html
4launch - € 71,00 - Direct leverbaar! Voorraad: 10+ stuks bij 4Launch
ictgoedkopen - € 69,25 - Voorraad 10+ bij leverancier
Nou die 4launch is toch echt 164,90 hoorResinman schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:02:
[...]
Western DigitalCaviar GP 2TB (WD20EARX)
4launch - € 71,00 - Direct leverbaar! Voorraad: 10+ stuks bij 4Launch
ictgoedkopen - € 69,25 - Voorraad 10+ bij leverancier
Rond de € 75,- heb je ze ook gewoon in huis, als je ff de pricewatch bekijkt.
De prijzen zullen wel aangepast worden lijkt me, dus.. nog ff profiteren.
(neemt niet weg dat ik vorig jaar 2 x 1,5TB gekocht heb bij Aldi voor € 50,- p/st --> Medion/Seagate
Een goede aanbieding moet je niet voorbij laten gaan)
(neemt niet weg dat ik vorig jaar 2 x 1,5TB gekocht heb bij Aldi voor € 50,- p/st --> Medion/Seagate
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Afuture is zeer betrouwbaar, bestel daar heel veel. Heb zojuist 16 disks besteld want prijzen zijn flink gedaald zo te zien (500gb 37 euro!).
Bij de eerste drie aanbieders ja. Daarna springt de prijs ineens naar het dubbele. Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk geleverd worden voor die 77 euro.Danny the dog schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:21:
Rond de € 75,- heb je ze ook gewoon in huis, als je ff de pricewatch bekijkt.
(neemt niet weg dat ik vorig jaar 2 x 1,5TB gekocht heb bij Aldi voor € 50,- p/st --> Medion/SeagateEen goede aanbieding moet je niet voorbij laten gaan)
Maar voor hetzelfde geld is de vraag zo ingestort dat we nu toch een klein prijzenoorlogje krijgen waardoor de prijzen weer snel op het oude niveau zijn, we zullen zien.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dit hangt natuurlijk geheel van de inkoopprijs af, maar ik kan me er zeker iets bij voorstellenEvaluationCopy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:26:
[...]
Bij de eerste drie aanbieders ja. Daarna springt de prijs ineens naar het dubbele. Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk geleverd worden voor die 77 euro.
Maar voor hetzelfde geld is de vraag zo ingestort dat we nu toch een klein prijzenoorlogje krijgen waardoor de prijzen weer snel op het oude niveau zijn, we zullen zien.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Kan wel wezen, maar van de week hadden ze ook een lage prijs voor de WD Green 2TB en die hebben ze ook gecancelled.rensariens schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:24:
Afuture is zeer betrouwbaar, bestel daar heel veel. Heb zojuist 16 disks besteld want prijzen zijn flink gedaald zo te zien (500gb 37 euro!).
Kansloze acties imho.
Daar zitten er twee van in mijn bestelling, dus we zullen het zien. Ik houd jullie op de hoogteMental schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:43:
[...]
Kan wel wezen, maar van de week hadden ze ook een lage prijs voor de WD Green 2TB en die hebben ze ook gecancelled.
Kansloze acties imho.
Zou iemand willen bellen of het werkelijk zo is. Ik zit namelijk in Duitsland, heb mijn phone niet bij meFreakNL schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:20:
Bijna te mooi om waar te zijn in deze tijden:
http://www.afuture.nl/pro...digital_Caviar_Green.html
Toch maar 2 besteld, kijken wat er gebeurt. Zat niet perse omhoog, maar ik heb wel 1 schijf in mijn mediacollectie raid set die het aan het begeven is en de andere zou voor een PCH in januari bestemd zijn.. Dit zijn zo'n beetje pre-flood prijzen, dus ik kan geen miskoop doen bijna :-)
/edit
Maar ergens verwacht ik dat ik binnen korte tijd een mail krijg dat ik ze niet kan krijgen voor deze prijs...

Beetje rare prijzen bij Afuture:
Western digital Caviar Green 1TB (WD10EARS) 1000 GB Variabel Serial ATA € 188,00
Western digital Caviar Green 1.5TB (WD15EARS) 1500 GB Variabel Serial ATA € 58,90
Western digital Caviar Green 2TB (WD20EARS) 2000 GB 5400 RPM Serial ATA € 195,40
Western digital Caviar Green 1TB (WD10EARS) 1000 GB Variabel Serial ATA € 188,00
Western digital Caviar Green 1.5TB (WD15EARS) 1500 GB Variabel Serial ATA € 58,90
Western digital Caviar Green 2TB (WD20EARS) 2000 GB 5400 RPM Serial ATA € 195,40
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
...Als je dan toch vlak bij de grens woont...
Wel een paar euro duurder dan de NL Aldi, maar goed.
[ Voor 25% gewijzigd door Danny the dog op 25-11-2011 13:41 ]
Kost nu al weer 150 euroCyclonic schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:56:
[...]
Zou iemand willen bellen of het werkelijk zo is. Ik zit namelijk in Duitsland, heb mijn phone niet bij me
Dan blijven er weinig aanbiedingen over
Ben benieuwd dan, heb meteen met iDeal besteld en de bevestiging had ik al binnen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
ik ook 2 besteld en 150€ overgemaakt, en ook ik heb een bevestiging ontvangenEvaluationCopy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:07:
[...]
Ben benieuwd dan, heb meteen met iDeal besteld en de bevestiging had ik al binnen.
Volgens mij is het zo dat ze bestellingen van foute prijzen mogen annuleren als de uiteindelijke prijs gewoon niet redelijk is. Maar deze prijs is prima redelijk, een paar weken terug zeker. Ben benieuwd. Ik ga er geen stampij over maken, als hij komt, prima, anders maken ze het maar terug over.soheilmd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:09:
[...]
ik ook 2 besteld en 150€ overgemaakt, en ook ik heb een bevestiging ontvangen
10 min van de grens volgende week maar een paar halenDanny the dog schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:39:
...Als je dan toch vlak bij de grens woont...
Het is niet mijn probleem. Ik heb 10x 500gb, 4x 1TB en 2x 2TB besteld en verwacht ook dat ze dit leveren. Bestel er > 1000 euro per maand, dus lijkt me ook beter voor hun zelfEvaluationCopy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:11:
[...]
Volgens mij is het zo dat ze bestellingen van foute prijzen mogen annuleren als de uiteindelijke prijs gewoon niet redelijk is. Maar deze prijs is prima redelijk, een paar weken terug zeker. Ben benieuwd. Ik ga er geen stampij over maken, als hij komt, prima, anders maken ze het maar terug over.
160 Euro inmiddels.
Harde schrijven doen het momenteel beter dan de beurs
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ben uiterst benieuwd wat ze gaan doen, als goed is krijg ej binnen 1 uur een mailtje van hun met de bevestiging.
Ik ga wel vaker naar de Aldi, er waren iets van 5 man en er was geen ruzie. En ik had al een schijf nodig, dat had ik nog wel 2-3 maanden uit kunnen stellen en dan voor het dubbele kopen, maar dat schiet ook niet op. En ja, voor €75 besparing wil ik best 's ochtends vroeg naar de Aldi.EvaluationCopy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:32:
Ben ik de enige die vind dat je wel erg ver heen bent als je 's ochtends vroeg in de rij gaat staan voor een fucking ALDI met twintig anderen om al ruziënd wat harde schijven te bemachtigen?
Als er echt ruzie en rellen waren geweest weet ik ook niet of ik een schijf mee had genomen. Maar hier was het gewoon rustig.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Alsof ze daarom een uitzondering gaan maken, you're just another number. Sorry dat ik het even moet zeggenrensariens schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:12:
[...]
Het is niet mijn probleem. Ik heb 10x 500gb, 4x 1TB en 2x 2TB besteld en verwacht ook dat ze dit leveren. Bestel er > 1000 euro per maand, dus lijkt me ook beter voor hun zelf
Onzin, een zakelijk klant die meer dan 1000 euro per maand besteld heeft wel iets meer waarde dan een consument die 2x per jaar 2 schijfjes komt bestellenJejking schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:20:
[...]
Alsof ze daarom een uitzondering gaan maken, you're just another number. Sorry dat ik het even moet zeggen
edit: overigens verwacht ik gewoon dat afuture geen bestellingen gaat annuleren (van niemand). Ik vind ze tot nog toe echt top (Y)
edit2: blijkbaar wel
[ Voor 16% gewijzigd door r.elu op 25-11-2011 14:25 ]
Verwijderd
Goedemiddag,
Een korte reactie op de lage prijzen van WD schijven vandaag. Wij kwamen er helaas zojuist achter dat één van onze leveranciers; Copaco, een foutieve data feed voor ons, en andere klanten klaar heeft gezet vanochtend. Hierdoor stonden veel WD HDD's voor veel te lage prijzen in onze shop. Ik zie dat een aantal concullega's hier ook last van hadden.
Helaas kwamen wij hier zojuist pas achter. De eerste grove berekening is, dat er vandaag richting de 100 schijven voor een foute prijs besteld zijn, voor prijzen die gemiddeld € 50, - onder onze daadwerkelijke inkoopprijzen liggen. Het verlies hierop nemen wordt helaas te groot. Wellicht dat we echter op een andere manier iets aan compensatie kunnen doen.
In ieder geval onze excuses voor de verwarring. Iedereen die een schijf voor een foute prijs besteld heeft, zal sowieso bericht van ons ontvangen. Waarschijnlijk vanavond.
Met vriendelijke groet,
Jeroen van den Berg, Afuture.nl
Een korte reactie op de lage prijzen van WD schijven vandaag. Wij kwamen er helaas zojuist achter dat één van onze leveranciers; Copaco, een foutieve data feed voor ons, en andere klanten klaar heeft gezet vanochtend. Hierdoor stonden veel WD HDD's voor veel te lage prijzen in onze shop. Ik zie dat een aantal concullega's hier ook last van hadden.
Helaas kwamen wij hier zojuist pas achter. De eerste grove berekening is, dat er vandaag richting de 100 schijven voor een foute prijs besteld zijn, voor prijzen die gemiddeld € 50, - onder onze daadwerkelijke inkoopprijzen liggen. Het verlies hierop nemen wordt helaas te groot. Wellicht dat we echter op een andere manier iets aan compensatie kunnen doen.
In ieder geval onze excuses voor de verwarring. Iedereen die een schijf voor een foute prijs besteld heeft, zal sowieso bericht van ons ontvangen. Waarschijnlijk vanavond.
Met vriendelijke groet,
Lekker is dat....
En waneer wordt het geld terug getuurd?
Alsof je niet door had dat er ergens iets niet helemaal klopte...soheilmd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:28:
Lekker is dat....
Onzin, daar mag je op hopen maar de praktijk heeft al bij meerdere webshops uitgewezen dat het aantal investeringen geen bal uitmaaktrensariens schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:21:
[...]
Onzin, een zakelijk klant die meer dan 1000 euro per maand besteld heeft wel iets meer waarde dan een consument die 2x per jaar 2 schijfjes komt bestellen
Dat is jammer voor de mensen die het geprobeerd hebbenedit: overigens verwacht ik gewoon dat afuture geen bestellingen gaat annuleren (van niemand). Ik vind ze tot nog toe echt top (Y)
edit2: blijkbaar wel
ik bedoel hun leverancier die verkeerde prijzen doorgeeftRossi46 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:29:
[...]
Alsof je niet door had dat er ergens iets niet helemaal klopte...
Hier al meerdere keren gehad dat het heel veel uitmaakteJejking schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:29:
[...]
Onzin, daar mag je op hopen maar de praktijk heeft al bij meerdere webshops uitgewezen dat het aantal investeringen geen bal uitmaakt
[ Voor 11% gewijzigd door r.elu op 25-11-2011 14:32 ]
Hehe, dan shop jij blijkbaar bij de uitzondering die de regel bevestigtrensariens schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:31:
[...]
Hier al meerdere keren gehad dat het heel veel uitmaakteAntwoord wordt vaak plots heel anders als je ze vraagt even het account te openen.
Edit: ze houden 't op Tweakers liever algemeen en ik ben daar eigenlijk ook wel voor wb calling names, het hoort niet in dit topic
[ Voor 12% gewijzigd door Jejking op 25-11-2011 14:34 ]
Klopt, al staan ze vermoedelijk niet in hun recht hier. Prijs was niet uiterst vreemd.Jejking schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:33:
[...]
Hehe, dan shop jij blijkbaar bij de uitzondering die de regel bevestigtMaar voor de afhandeling van zaken maakt het verrassend weinig uit denk, ze moeten ergens een lijn trekken? Wat Afuture bv in deze dus heeft gedaan.
Nouuuuu...... niet mee eens, de algemene tendens is 150 pingels voor 2TB. De helft daarvan kan je minimaal een stunt noemen en maximaal een grove fout. Ik denk dat dit wel een uiterst vreemde prijs is. Rond de 100 had ik ook nog misschien wel geloofd maar het houdt ergens op.
[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 25-11-2011 14:35 ]
Precies. Prijs was de helft van wat elke andere shop er voor vraagt. Natuurlijk is het dan wel uitzonderlijk.Jejking schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:35:
Nouuuuu...... niet mee eens, de algemene tendens is 150 pingels voor 2TB. De helft daarvan kan je minimaal een stunt noemen en maximaal een grove fout. Ik denk dat dit wel een uiterst vreemde prijs is. Rond de 100 had ik ook nog misschien wel geloofd maar dat is het ook wel?
Het gaat er om dat een consument duidelijk had moeten kunnen zien dat het onjuist was. De prijs lag een fractie hoger dan HDs 1-2 maanden geleden kostten en bij de aldi was de 2TB net zo duur. Ik weet vrijwel zeker dat een rechter zal oordelen dat afuture had moeten leveren. Neemt niet weg dat "wij als tweakers" dit wel hadden zien aankomen. Dit speelt juridisch gezien niet mee bij de gemiddelde consument.Jejking schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:35:
Nouuuuu...... niet mee eens, de algemene tendens is 150 pingels voor 2TB. De helft daarvan kan je minimaal een stunt noemen en maximaal een grove fout. Ik denk dat dit wel een uiterst vreemde prijs is. Rond de 100 had ik ook nog misschien wel geloofd maar het houdt ergens op.
1 winkel (de Aldi, die bekend staat om hun sporatische superstunts) levert 1 dag (want bijna direct uitverkocht) tegen enigzins dezelfde prijs. Voor de rest zijn dezelfde en vergelijkbare schijven bij ALLE winkels 2 keer zo duur, zelfs bij dezelfde webshop. Er wordt ook van de consument verwacht dat hij/zij zich tenminste een beetje verdiept in datgene wat hij/zij koopt. Geen enkele rechter zal jou dus gelijk geven.rensariens schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:38:
[...]
Het gaat er om dat een consument duidelijk had moeten kunnen zien dat het onjuist was. De prijs lag een fractie hoger dan HDs 1-2 maanden geleden kostten en bij de aldi was de 2TB net zo duur. Ik weet vrijwel zeker dat een rechter zal oordelen dat afuture had moeten leveren. Neemt niet weg dat "wij als tweakers" dit wel hadden zien aankomen. Dit speelt juridisch gezien niet mee bij de gemiddelde consument.
Als 1 winkel het doet, waarom zou een ander dat dan niet kunnen doen? Het is in dit geval niet zo zwart-wit als anders en dat heeft puur te maken met die bizarre prijsstijging.
Zelf heb ik twee schijven bij 4launch in bestelling staan omdat zij een eigen voorraad hebben. (Groene levertijdindicator en voorraad 4Launch ipv Groene levertijdindicator en voorraad leverancier). Ze hoeven deze dus niet bij een leverancier te bestellen aangezien zij deze schijven al hebben liggen in hun eigen voorraad. Op het moment van bestellen stonden er bij vier winkels nagenoeg dezelfde prijzen (rond de 70 euro).Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:25:
Wij kwamen er helaas zojuist achter dat één van onze leveranciers; Copaco, een foutieve data feed voor ons, en andere klanten klaar heeft gezet vanochtend. Hierdoor stonden veel WD HDD's voor veel te lage prijzen in onze shop......
Met vriendelijke groet,
Ik verwacht dan ook dat 4launch de schijven zonder problemen gaat leveren. Zo niet, dan ga ik er zeker werk van maken.
[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 25-11-2011 20:51 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Nou of de webwinkel alle recht heeft om deze order niet door laten gaan lijk mij niet een discussie die op een forum gevoerd kan worden, maar zal door de rechter moeten bepaald worden (voor de mensen die hier werk willen maken)._Dune_ schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:29:
[modbreak]Heren (en mogelijk dames) Een webwinkel heeft gewoon alle recht deze order niet door te laten gaan.
[/modbreak]
ik zelf hoor er niet bij deze groep, maar wil wel mijn geld z.s.m. terug hebben.
Dit zou je inderdaad kunnen bediscuseren, maar niet in dit subforum, daar hebben wij het shoppingforum voor, maar als je in dat subforum gaat zoeken zul je al snel tot de conclusie komen dat in dergelijke gevallen je aan het kortste eind zal trekken. Wanneer de prijs, zoals in dit geval, onrealistisch afwijkt dan heeft de betreffende aanbieder het recht de order te laten vervallen en het reeds betaalde geld terug te storten.soheilmd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:35:
[...]
Nou of de webwinkel alle recht heeft om deze order niet door laten gaan lijk mij niet een discussie die op een forum gevoerd kan worden, maar zal door de rechter moeten bepaald worden (voor de mensen die hier werk willen maken).
ik zelf hoor er niet bij deze groep, maar wil wel mijn geld z.s.m. terug hebben.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Exact dezelfde mening hier. Vind het ook bijzonder vreemd dat een mod een modbreak doet met een mening er in. Daarnaast is het ook nog eens feitelijk onjuist. Als je wilt dat deze discussie stopt dan begrijp ik je volkomen, de manier waarop slaat echt helemaal nergens op.soheilmd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:35:
[...]
Nou of de webwinkel alle recht heeft om deze order niet door laten gaan lijk mij niet een discussie die op een forum gevoerd kan worden, maar zal door de rechter moeten bepaald worden (voor de mensen die hier werk willen maken).
edit: reactie op onderstaande post door MOD (om het forum niet nog verder te vervuilen even hier). Als je bovenstaande modbreak geen mening vindt dan maak je jezelf toch echt compleet belachelijk. Je gehele modbreak is een grote mening met daarin 1 referentie naar ongetwijfeld de beruchte case die vervolgens op onjuiste manier wordt vertaald naar deze case.
edit2: zie dat de case (meen dat het neckermann/otto was) niet genoemd wordt. Kan aanraden dat arrest eens goed te lezen.
@redhero: wat tweakers op het forum heeft staan is niet per definitie hoe een rechter zal oordelen
[ Voor 37% gewijzigd door r.elu op 25-11-2011 15:59 ]
Verwijderd
@Rensariens:
De discussie over prijsverhogingen of niet willen uitleveren is al tig keer gevoerd in het Shopping Forum. Dune heeft in dit geval gelijk. Lees voor de grap dit topic eens:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
En dan het stukje onder: "De winkel levert niet voor de geadverteerde prijs"
De discussie over prijsverhogingen of niet willen uitleveren is al tig keer gevoerd in het Shopping Forum. Dune heeft in dit geval gelijk. Lees voor de grap dit topic eens:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
En dan het stukje onder: "De winkel levert niet voor de geadverteerde prijs"
Wat ik vreemd vond was dat opeens de web winkel zelf hier op de forum reageert, dus iemand heeft contact met ze gehad ..rensariens schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:38:
[...]
Exact dezelfde mening hier. Vind het ook bijzonder vreemd dat een mod een modbreak doet met een mening er in. Daarnaast is het ook nog eens feitelijk onjuist. Als je wilt dat deze discussie stopt dan begrijp ik je volkomen, de manier waarop slaat echt helemaal nergens op.
Als je de modbreak goed gelezen zou hebben, dan had je kunnen lezen dat er geheel geen mening wordt geuit, maar puur informatie zoals het is. Tevens staat er een verwijzing in naar het shopping forum als bron, hier zijn genoeg topic's terug te vinden die de informatie in de modbreak ondersteund.rensariens schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:38:
[...]
Exact dezelfde mening hier. Vind het ook bijzonder vreemd dat een mod een modbreak doet met een mening er in. Daarnaast is het ook nog eens feitelijk onjuist. Als je wilt dat deze discussie stopt dan begrijp ik je volkomen, de manier waarop slaat echt helemaal nergens op.
Link: Shopping Forum
En inderdaad deze discussie hoort niet hier gevoerd te worden, hooguit in het shopping forum, maar dan zal het een topic een van de velen zijn met dit onderwerp welke steeds op het zelfde eindigd. Bij deze einde discussie al hier. Laat de echte aanbieding maar weer komen
[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 25-11-2011 23:08 ]
Ook ik heb een externe HD uit z`n case gehaald om intern te gebruiken.
De Samsung M3 om precies te zijn (2 weken geleden voor 80 euro bij de Mycom
), de schijf die er in zat is een Samsung EcoGreen F4EG 2TB (204UI).
Nu valt mij op dat deze schijf om de 5 minuten in hibernate/spin down gaat, erg irritant.
Niets lijkt te helpen om het downspinnen tegen te gaan:
- Windows energiebeheer -> Schijf uitzetten staat op "nooit"
- HDParm-> forceren van standby waardes (accepteerd waarde, maar maakt er geen gebruik van).
Uiteindelijk maar van ellende het programmatje "NosleepHD" geinstalleerd, dit programma schrijft elke 4 minuten nu een 1kb file weg naar de schrijf (hoera, probleem "opgelost")
Iemand enig idee wat een _echte_ oplossing is?
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de HD's uit de externe enclosures verschillen tov van de normale HDs.......
De Samsung M3 om precies te zijn (2 weken geleden voor 80 euro bij de Mycom
Nu valt mij op dat deze schijf om de 5 minuten in hibernate/spin down gaat, erg irritant.
Niets lijkt te helpen om het downspinnen tegen te gaan:
- Windows energiebeheer -> Schijf uitzetten staat op "nooit"
- HDParm-> forceren van standby waardes (accepteerd waarde, maar maakt er geen gebruik van).
Uiteindelijk maar van ellende het programmatje "NosleepHD" geinstalleerd, dit programma schrijft elke 4 minuten nu een 1kb file weg naar de schrijf (hoera, probleem "opgelost")
Iemand enig idee wat een _echte_ oplossing is?
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de HD's uit de externe enclosures verschillen tov van de normale HDs.......
Kan best een andere firmware opstaan omdat USB schijven anders niet altijd netjes in standby worden gezet. Ook zie je in externe behuizingen vaak schijven met minder cache dan de losse retailversies.enrico670 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:48:
Dus het kan best!
Er zijn zelfs 2,5" schijven die alleen een USB-aansluiting hebben. Direct op de drive dus, komt geen SATA meer aan te pas!
[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 26-11-2011 20:05 ]
Afuture klanten zouden hun geld terug moeten hebben, hier iig wel.
Hier ook, doen ze netjes.
helaas nog ruim 2x zo duur als dat ze zouden moeten kostenNewjersey schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:54:
Misschien een leuke aanbieding? Zie Salland
http://www.salland.eu/pro...m-32-mb-bulk-hd103sj.html

ze hebben overigens een soortgelijke "aanbieding" voor de 2tb.
http://www.salland.eu/pro...-5400-rpm-32-mb-bulk.html
op zich wel grappig, bijna 4x de prijs op de site zetten als origineel, en dan omlaag brengen naar 2x om het op een aanbieding te laten lijken.
[ Voor 32% gewijzigd door DrFlash op 29-11-2011 10:11 ]
1TB 2,5 inch extern kan je nu voor 80 euro kopen bij verschillende winkels. Mycom heeft een WD in de aanbieding, Alternate heeft een Samsung in de aanbieding. Deze prijs is ongeveer hetzelfde als voor de stijgingen, dus waarschijnlijk oude voorraad.
Had gister nog wat disks besteld bij afture (Hitachi). Wederom een fout in de prijslijst en geld retour. Schiet lekker op zo
Ben er wel van overtuigd dat de komende weken nog wel ergens disks in de "aanbieding" gaan komen i.v.m. einde jaar.
Heb je ergens concrete voorbeelden of linkjes?dio22 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:20:
1TB 2,5 inch extern kan je nu voor 80 euro kopen bij verschillende winkels. Mycom heeft een WD in de aanbieding, Alternate heeft een Samsung in de aanbieding. Deze prijs is ongeveer hetzelfde als voor de stijgingen, dus waarschijnlijk oude voorraad.
Maar natuurlijk. Mycom heeft deze uit de pricewatch verwijderd lijkt het wel: http://www.mycom.nl/Produ...l-1TB-Elements-25/1194536Newjersey schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:56:
[...]
Heb je ergens concrete voorbeelden of linkjes?
En voor de Samsung HDD bij Alternate: http://www.alternate.nl/h...UAB/599751/?baseId=669629
Dan zou ik voor deze 3.5 inch gaan: http://www.alternate.nl/h...isks&l2=USB&l3=3%2C5+inch
Heb alleen geen idee of deze gewoon open te maken is en als intern te gebruiken valt (meestal wel). Tevens geen idee welk merk er in zal zitten.
Heb alleen geen idee of deze gewoon open te maken is en als intern te gebruiken valt (meestal wel). Tevens geen idee welk merk er in zal zitten.
'Gezien de overstroming in Thailand kunnen wij prijs noch levertijd van harde schijven en producten met harde schijven garanderen.'
Afgelopen vrijdag middag stond deze schijf in price watch voor 44,10 euro en ook op de site van 4launch
Heb er 2 besteld en betaald. 10 minuten later koste die 129,90.....
Vandaag beide schijven ontvangen.....
Waar die "tijdelijke" prijs vandaan kwam?
Heb er 2 besteld en betaald. 10 minuten later koste die 129,90.....
Vandaag beide schijven ontvangen.....
Waar die "tijdelijke" prijs vandaan kwam?
Netjes dat ze ze hebben uitgeleverd!
Ja, na de berichten over Afuture dacht ik ook op een cancel van de order, maar toch niet..EvaluationCopy schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:31:
Netjes dat ze ze hebben uitgeleverd!
Deze valt qua prijs ook mee: pricewatch: Samsung G3 Station HX-DU015EC 1.5TB Wit
Let op! Behuizing is niet makkelijk te verwijderen. Dus voor intern gebruik verspil je je garantie (ik heb de schijf zelf ook).
Zit volgens mij een Samsung F2 Ecogreen 1,5TB in.
Let op! Behuizing is niet makkelijk te verwijderen. Dus voor intern gebruik verspil je je garantie (ik heb de schijf zelf ook).
Zit volgens mij een Samsung F2 Ecogreen 1,5TB in.
i know, 1TB 2.5" gekocht maar zat geen sata opW3ird_N3rd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:04:
[...]
Er zijn zelfs 2,5" schijven die alleen een USB-aansluiting hebben. Direct op de drive dus, komt geen SATA meer aan te pas!
Gewoon ter info dat uitleveren voor lage prijzen nog steeds een ramp is:
Vandaag stond een Medion ext. HDD 2TB (met daarin een Seagate schijf) in de actie voor E 79,- bij Aldi Duitsland... Nou... 3 stuks in de vestiging waar ik was, die voor 8u uitverkocht waren.
Zelfde bij een paar andere vestigingen die de bedrijfsleider even gebeld had.
En natuurlijk staat er dan net 1 iemand voor je die "de hele voorraad" opkoopt....
Vandaag stond een Medion ext. HDD 2TB (met daarin een Seagate schijf) in de actie voor E 79,- bij Aldi Duitsland... Nou... 3 stuks in de vestiging waar ik was, die voor 8u uitverkocht waren.
Zelfde bij een paar andere vestigingen die de bedrijfsleider even gebeld had.
En natuurlijk staat er dan net 1 iemand voor je die "de hele voorraad" opkoopt....

Goeie tip, ik heb hem besteld. 't Zal me benieuwen of en wanneer hij komt. Nog handige tips om hem uit de kast te krijgen misschien? Van een collega hoorde ik dat ze tegenwoordig hdd's ingieten? Dan begin ik er niet aan, maar als ie geschroefd of geklikt is gaat het wel lukken hoop ik.Bolletje92 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:03:
Ik heb hem zelf nog niet open gehaald, maar ik heb wel deze video gevonden: YouTube: Samsung G3 Stationgrun93 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:09:
[...]
Goeie tip, ik heb hem besteld. 't Zal me benieuwen of en wanneer hij komt. Nog handige tips om hem uit de kast te krijgen misschien? Van een collega hoorde ik dat ze tegenwoordig hdd's ingieten? Dan begin ik er niet aan, maar als ie geschroefd of geklikt is gaat het wel lukken hoop ik.
Het is nogal een gedoe dat je niets beschadigd zeg maar. Er zit echter wel gewoon een SATA-schijf in
Mooi, dat gaat wel lukken. Bedankt voor de link. Ik ga de hdd gebruiken in een docking bay voor SATA schijven die in m'n pc zit, dat gaat wat sneller dan USB.Bolletje92 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:15:
Het is nogal een gedoe dat je niets beschadigd zeg maar. Er zit echter wel gewoon een SATA-schijf in
Deze valt ook nog steeds mee:
pricewatch: Samsung G3 Station HX-DU020EC 2TB Wit
Is goedkoper dan een losse schijf van 2tb. Kheb er vanmiddag 2 gehaald bij Dynabyte.. Ga er 1 gebruiken als interne schijf. Begrijp ik goed dat je geen garantie hebt op de interne schijf, als die later stuk gaat? Want dan ga ik de behuizing zo voorzichtig mogelijk openmaken ;-)
Is goedkoper dan een losse schijf van 2tb. Kheb er vanmiddag 2 gehaald bij Dynabyte.. Ga er 1 gebruiken als interne schijf. Begrijp ik goed dat je geen garantie hebt op de interne schijf, als die later stuk gaat? Want dan ga ik de behuizing zo voorzichtig mogelijk openmaken ;-)
Op de schijf los kan je inderdaad geen garantie claimen. Als je de schijf dus uitbouwt moet je zorgen dat je deze er weer in kan krijgen zonder dat dit te zien is en zonder dat er zegels verbroken zijn.FreakNL schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:15:
Deze valt ook nog steeds mee:
Mja, ik heb de twee nieuwe die ik gekocht heb maar intact gelaten. Garantie tot 2014 volgens RMA check.. Had nog een zwarte draaien ook (vorig jaar gekocht), die heeft maar tot 2013 garantie, dus ik heb die maar opengebroken. Geen idee of ik die behuizing nog netjes dichtkrijg mocht het ooit nodig zijn... Had toch een interne schijf nodig, dus het is niet anders...PilatuS schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:29:
[...]
Op de schijf los kan je inderdaad geen garantie claimen. Als je de schijf dus uitbouwt moet je zorgen dat je deze er weer in kan krijgen zonder dat dit te zien is en zonder dat er zegels verbroken zijn.
Wel blij dat er nog 2 gehaald heb zaterdag, ze zijn nu alweer 2 tientjes duurder.. Vond honderd euro nog net te doen voor 2tb, alles daarboven vind ik gewoon teveel... Maarja, misschien zijn we ook wel gewoon verwend geraakt...
[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 05-12-2011 14:58 ]
Voor wie de vorige aanbieding van de Aldi heeft gemist: 1.5TB voor €69,99
Ik heb de mijne vandaag ontvangen en onmiddellijk gedemonteerd. Er zitten geen zegels op, maar van binnen breken kleine plastic nokjes af zodra je het deksel probeert te openen. Het is onvermijdelijk dat je enige kracht moet gebruiken, dus dat is niet voorkomen. Maakt me niks uit trouwens, het is al m'n zevende samsung schijf en ik heb er wel vertrouwen in dat de garantie helemaal niet nodig is.PilatuS schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:29:
Op de schijf los kan je inderdaad geen garantie claimen. Als je de schijf dus uitbouwt moet je zorgen dat je deze er weer in kan krijgen zonder dat dit te zien is en zonder dat er zegels verbroken zijn.
5 euro goedkoper voor 500GB minder. Maarja, nog steeds een prima deal in deze tijd.Hades.NL schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:44:
Voor wie de vorige aanbieding van de Aldi heeft gemist: 1.5TB voor €69,99
En als ze weer net zo goed verkrijgbaar zijn als de vorige actie..............
Ze hadden er toen wel erg weinig inderdaad. Ik had mazzel dat bij de Aldi in mijn buurt er niemand anders dan ikzelf voor kwam s'ochtends. Ze hadden er 8 liggen waarvan ik er 6 meegenomen heb. Bij andere Aldi's waren er 15 mensen voor 4 schijven.AJMRaijmakers schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:33:
En als ze weer net zo goed verkrijgbaar zijn als de vorige actie..............
De volgende goedkope schijven kwam ik tegen:
Bij Mycom is 2TB MyBook Essential USB3.0, 3jr garantie voor 109,95 (levertijd onbekend) http://www.mycom.nl/Produ...k-Essential-USB30/1234811
Samsung M3 USB 3.0 @ Saturn in Groningen: 99,- (12-18 december) http://www.saturn.nl/weba...?storeId=21851&langId=-11
Samsung Story Station 3.0 HX-DT020EB 2TB @ 4launch: 103,00 (6-10 werkdagen)
Bij Mycom is 2TB MyBook Essential USB3.0, 3jr garantie voor 109,95 (levertijd onbekend) http://www.mycom.nl/Produ...k-Essential-USB30/1234811
Samsung M3 USB 3.0 @ Saturn in Groningen: 99,- (12-18 december) http://www.saturn.nl/weba...?storeId=21851&langId=-11
Samsung Story Station 3.0 HX-DT020EB 2TB @ 4launch: 103,00 (6-10 werkdagen)
Net de laatste Medion gescored!
Hoe haal je de hdd eruit? Kan de schroefjes niet vinden ..
Edit: schroeven zitten twee ronde rubber dingetjes.
Hoe haal je de hdd eruit? Kan de schroefjes niet vinden ..
Edit: schroeven zitten twee ronde rubber dingetjes.
[ Voor 28% gewijzigd door amark op 14-12-2011 11:25 ]
Verwijderd
De schroefjes zitten onder de twee ronde kleine rubberen dopjes aan de onderkant. Na het verwijderen van de schroefjes kan je eenvoudig de bovenkant naar achteren schuiven en omhoog halen.
Je hebt helemaal gelijk. Bedankt !Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:22:
De schroefjes zitten onder de twee ronde kleine rubberen dopjes aan de onderkant. Na het verwijderen van de schroefjes kan je eenvoudig de bovenkant naar achteren schuiven en omhoog halen.
Ik heb 'm ook weten te scoren, woei
Nu snel Windows 7 erop en dan proberen m'n gecrashte HDD te recoveren!

Leuk om te horen dat mijn tip van nut is geweestJejking schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:25:
Ik heb 'm ook weten te scoren, woeiNu snel Windows 7 erop en dan proberen m'n gecrashte HDD te recoveren!
EDIT: Graag gedaan
[ Voor 4% gewijzigd door Hades.NL op 14-12-2011 23:21 ]
leonardus schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:51:
Mensen, iedereen weet dat de prijs va harde schijven exorbitant hoog is geworden door o.a. de watersnood in Thailand. Zie ik net een >>>interessante aanbieding<<< voorbij komen bij Alternate. Nu zit ik te denken, zou het de moeite lonen om de deze schijf te kopen en uit de behuizing te halen?. Is dat bij dit type zowiezo mogelijk?. Tnks, Leo
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ik krijg net van Conrad na 2 weken wachten te horen dat mijn bestelde hardeschijf toch niet geleverd kan worden.... fijn dat ze daar pas mee komen als ik vraag waarom het product van de site is verwijderd
.
Die ALDI aanbieding stelt niet veel voor, hier kwamen er maar 4 binnen en toen was de voorraad al weer op... Schiet lekker op, 5 minuten na de opening op de eerste dag al weer uitverkocht. Niet echt klant vriendelijk (commercieel gezien wel logisch). Had er twee mee willen nemen, maar gaf de mensen achter mij in de rij ook maar een kans
[ Voor 15% gewijzigd door thof op 20-12-2011 18:52 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Via Pricewatch had ik een mooie aanbieding gezien bij de Media Markt voor de Western Digital liefhebber:
De externe harde schijf Elements Desktop 2TB 3,5" voor €74.
Helaas is het product nu tijdelijk uitverkocht..
De externe harde schijf Elements Desktop 2TB 3,5" voor €74.
Helaas is het product nu tijdelijk uitverkocht..
All positions locked!
Ik heb dus ook de Aldi/Medion 2TB schijf. Ik heb het eens vergeleken en vind het erg vreemd: als ik de schijf uit de behuizing haal en direct aan een SATA-poort hang haal ik 140MB/s. In de behuizing echter maar 68MB/s. Dit ligt dan waarschijnlijk aan mijn USB 3.0 PCIe kaartje aangezien jij wel hoge snelheden weet te halen?Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:52:
op USB 3.0 core I5-2500-K mb: DH67BLB3toegangstijd: 20.2 ms
- minimale leessnelheid: 67.3 MB/S
- maximale leessnelheid: 155.9 MB/S
- gemiddelde leessnelheid: 155.5 MB/S
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 09-02-2012 04:53 ]
Verwijderd
Dit mag eigenlijk helemaal niet, 'lokkertjes' zijn bij wet verboden. Je mag niet adverteren met zaken waarvan je weet dat je ze aan niemand of bijna niemand kan verkopen. Vier stuks valt daar bij dergelijke goederen onder.thof schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:35:
Die ALDI aanbieding stelt niet veel voor, hier kwamen er maar 4 binnen en toen was de voorraad al weer op... Schiet lekker op, 5 minuten na de opening op de eerste dag al weer uitverkocht. Niet echt klant vriendelijk (commercieel gezien wel logisch). Had er twee mee willen nemen, maar gaf de mensen achter mij in de rij ook maar een kans
Maar goed, zie er maar wat aan te doen.
Verwijderd
Terloops de MD 90148 liggen nu woensdag 25/04/2012 terug bij Aldi België. Prijs niet meer zo scherp als toen! Nu 125 € met 3 jaar garantie. (36 € duurder)
@W3ird_N3rd, is gemeten met de parted magic release van toen. Ligt dit niet aan de PCIe bus waar je hem plaatst en wat er nog op zit?
@W3ird_N3rd, is gemeten met de parted magic release van toen. Ligt dit niet aan de PCIe bus waar je hem plaatst en wat er nog op zit?
Vandaag bij de MediaMarkt (web only) de Verbatim 1 Tb voor 88 euro (1,90 bezorgkosten).
Waarschijnlijk hadden de meeste hem al gezien. Staat ook in de pricewatch.
Nette bezorgkosten overigens. Ibood zou er minstens 5,95 voor rekenen
Waarschijnlijk hadden de meeste hem al gezien. Staat ook in de pricewatch.
Nette bezorgkosten overigens. Ibood zou er minstens 5,95 voor rekenen
Verwijderd
De Samsung Interne SSD 830 Series - 128 GB (MZ-7PC128B/WW) is nu te koop met €40 korting, ofwel 29%!
Deze aanbieding duurt vanaf nu nog anderhalve dag.
http://www.pixmania.nl/nl...l?srcid=556&CodePromo=oui
Scheelt 1 euro met Azerty volgens de pricewatch.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:00:
De Samsung Interne SSD 830 Series - 128 GB (MZ-7PC128B/WW) is nu te koop met €40 korting, ofwel 29%!
Voor de kleine meerprijs zou ik 'm liever bij een betrouwbare tent kopen, aangezien kopen bij Pixmania niet altijd vlekkeloos verloopt.
Verwijderd
Ik zie hier dat het een euro of 8 scheelt, maar ook dat zou ik zeker over hebben voor een betrouwbare tent.Termi schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:03:
Scheelt 1 euro met Azerty volgens de pricewatch.
Gisteren maar even die HDD bij de Aldi gekocht. Paste wel mooi bij de PC die ik erbij haalde...
Vreemde was dat de omschrijving in de folder en op de website niet helemaal duidelijk was. Daar werd gesproken over een USB 2.0 compatible schijf. Dat gaf ik ook aan bij de kassa toen men mij vroeg of ik er geen schijf bij wilde hebben. Ze haalden de schijf tevoorschijn waarbij het gewoon een USB 3.0 schijf bleek te zijn, die tevens backwards compatible is met USB 2.0 aansluitingen.
Niet zo handig geadverteerd dus...
Vreemde was dat de omschrijving in de folder en op de website niet helemaal duidelijk was. Daar werd gesproken over een USB 2.0 compatible schijf. Dat gaf ik ook aan bij de kassa toen men mij vroeg of ik er geen schijf bij wilde hebben. Ze haalden de schijf tevoorschijn waarbij het gewoon een USB 3.0 schijf bleek te zijn, die tevens backwards compatible is met USB 2.0 aansluitingen.
Niet zo handig geadverteerd dus...
Let op:
Dit topic is bedoeld om elkaar te wijzen op aantrekkelijke, maar redelijke aanbiedingen. Dus zie je een aanbieding, zorg er dan voor dat je weet dat het daadwerkelijk een aanbieding is, voordat je hem in dit topic plaatst. Dit voorkomt discussies in het geval van een verkeerde prijsstelling.
Dit topic is bedoeld om elkaar te wijzen op aantrekkelijke, maar redelijke aanbiedingen. Dus zie je een aanbieding, zorg er dan voor dat je weet dat het daadwerkelijk een aanbieding is, voordat je hem in dit topic plaatst. Dit voorkomt discussies in het geval van een verkeerde prijsstelling.