Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop Koeling probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste,

Sinds een jaar ben ik in het bezit van een Sony Vaio-VPCEB1C5E. Sinds een week doet zich er een probleem voor. Mijn laptop begon uit te vallen als hij zwaar werd belast. Ik hoorde dat de koel-fan vollop draaide en dacht niet dat het aan overhitting lag. Na een W7 clean install bleef het probleem aan. Toen voel mij op dat er uit de fan-luchtuitgang totaal geen warmte meer kwam, echt geen stroompje lucht!? Na een filmpje op youtube te hebben bekeken hoe ik de onderkant van deze specifieke laptop uit elkaar moest halen ging ik daar zelf mee aan de slag. Om tot de conclusie te komen dat de fan gewoon draaide. Maar er kwam nog steeds geen warme lucht uit. Het kan zijn dat er een kanaal verstopt zit, maar het lijkt me wat frappant aangezien het meer de een op de andere dag zo gekomen leek te zijn. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft of misschien een tip of oplossing heeft, voor ik zelf misschien iets verkeerd doe.

Gr
RJ

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 14:38 ]

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 11:14

fynrd1

Fooled by Randomness

nou dan spuit je die koelribben toch even uit?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

Topicstarter
fynrd1 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:35:
nou dan spuit je die koelribben toch even uit?
Wat zou ik daar het beste voor kunnen gebruiken ?

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:37:
[...]

Lucht... Geen water of stofzuiger

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 11:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:37:
[...]

busje perslucht :) kan je vrijwel overal wel kopen. Of gebruik een oude tandenborstel, stofzuigertje erbij en klaar.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

Stofzuiger = statische elektriciteit = heel slecht.

Niet doen dus..

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even rond neuzen voor zo een busje met perslucht.

Uit nieuwsschierigheid , er wordt gezegd dat ik het niet met een stofzuiger moet doen ivm statische elektriciteit..maar het lijkt mij dat het plastic zuigstuk een heel eind verwijderd is van de stofzuiger zelf ?hoe zit dat dan..

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:43:
Ik zal even rond neuzen voor zo een busje met perslucht.

Uit nieuwsschierigheid , er wordt gezegd dat ik het niet met een stofzuiger moet doen ivm statische elektriciteit..maar het lijkt mij dat het plastic zuigstuk een heel eind verwijderd is van de stofzuiger zelf ?hoe zit dat dan..
Plastic wordt ook statisch bij wrijving.......

Verwijderd

Topicstarter
fragcompany schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:46:
[...]

Plastic wordt ook statisch bij wrijving.......
Aha oke :)

Anyway, zojuist bij MyCom een busje perslucht besteld, dan kan ik morgen als het goed is kijken of het daarmee lukt om het koelprobleem te verhelpen.

Bedankt voor alle snelle reacties.

Gr,
RJ

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 15:12

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Plastiek wordt zeker statisch, truc voor de vijfjarigen, een bic over je wollen trui wrijven en dan een klein stukje papier aantrekken?

Je legt je laptop ergens waar het niet erg is dat er een beetje stof waait... Zo noemen het daarom ook een portable. Je neemt je gekocht flesje perslucht en gebruikt het reglementair.
(maw niet schuin houden) dan komt er vloeibare lucht uit, das ook niet goed voor je laptop)

"Een kanaal verstopt zit", dulcolax anyone? :X,

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 09:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

stofzuiger > nee
Tandenborstel > nee
Kwast met varkensharen (niet statisch dus :D ) > ja
Perslucht > ja, alleen moet je dan je fan stilhouden ander draai je de lagers aan gort ;)

Signature

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 15:12

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik dacht dat je het fannetje moest tegenhouden voor inductiespanningen tegen te gaan?
Maar klopt wat BGB4rn zegt, zeker tegenhouden.
Pagina: 1