Age of Empires 3 en Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Sinds ik een nieuwe laptop heb (zie Asus N-serie topic) heb ik nu dus ook Windows 7. De laptop heeft een video kaart NVidia GT555m met 2Mb video geheugen.

Het is me gelukt om de hele serie Age of Empires 3 te installeren en het loopt ook wel. Echter met een maximale schermgrootte van 4:3 en op 1152x800? of zo pixels.

Weet iemand of er een optie is om dat spel op hogere resoluties en ook beeldvullend te spelen? Zo ja, kunnen jullie deze digibeet op weg helpen.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor het Golfspel Links 2003. Via hun community Links Country Club heb ik wel een patch gedownload dat videoproblem met Windows 7 en NVidia zou moeten oplossen, maar de game werkt alleen maar via de ingebouwde Intel HD graphic mode.

Graag jullie tips. Bedankt.

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Heb jij je "Intel® Graphics Media Accelerator Driver" al ge-update?, met daarna een NVIDIA driver update? dan moet het gewoon werken.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Voor sommige spellen, misschien zoals Golfspel Links 2003 moet je handmatig de executeable om het spel te starten toevoegen aan het Nvidia Control Panel en selecteren dat deze met de "Krachtige Nvidia kaart" gedraaid moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFBlitzwing
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 15:59
Zelfde probleem bij GTA IV, die werkt niet met de nVidia Optimus technologie. Helaas pindakaas, heb er ook nog geen werkende oplossing voor kunnen vinden...Het spel blijft de Intel HD kaart gebruiken.

"I tried being reasonable, I didn't like it"

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
TFBlitzwing schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:49:
Zelfde probleem bij GTA IV, die werkt niet met de nVidia Optimus technologie. Helaas pindakaas, heb er ook nog geen werkende oplossing voor kunnen vinden...Het spel blijft de Intel HD kaart gebruiken.
Euhm nee ? Werkt uitstekend bij mij hoor, resolutie 1280x720 voor de rest alles medium maar schaduwen low en het is perfect speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik ben uit mijn vraag in de eerste post. Ik heb het als volgt kunnen oplossen voor zowel AoE 3 en Links 2003:
1. Na installatie de games voorzien van de laatste patches.
2. Rechtermuisknop klikken op het icoontje op je desktop en ga naar eigenschappen/properties.
3. Ga dan naar compabiliteit/compatibility.
4. Bij compability mode een vinkje zetten, waarna je de windows versie kunt kiezen die je gebruikt. Dus Windows 7.
5. Klik dan toepassen en OK. Dan is de klus geklaard.

Daarna kun je het spel opstarten via het icoontje aan te klikken en je grafisch voorkeuren te bepalen.

Verdere aanpassingen heb ik niets gedaan. Dus ook geen andere drivers geinstalleerd of zo. Ik heb mijn laptop pas een week, dus wellicht zitten de laatste drivers er al op.
In mijn geval loopt AoE 3 nu prima en schermvullend op 1920x1080 met alle opties aan. Het zelfde voor Links 2003. Dus precies zoals ik het wil.

Met andere oudere spellen heb ik het verder niet getest. Maar misschien hebben jullie er toch wat aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Thaitai op 25-11-2011 09:29 ]

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Pagina: 1