Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe voeding gekocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit een beetje met een stress momentje. Ik heb gister deze voeding besteld: pricewatch: Corsair Builder CX430 V2

Omdat mijn PC vorige keer een flits gaf tijdens het aandoen bij de voeding, heb ik een nieuwe voeding besteld.
Mijn PC ging toen niet meer aan. Dus ik sluit netjes me nieuwe voeding aan in me kast, het ging een beetje krap allemaal maar het paste uiteindelijk wel. Ik sluit alleen de voedingskabel aan en doe hem in de stekker en klik op de aan-knop. Gaat me PC alsnog niet aan. Wat kan het zijn?

Ik heb wel meerdere draden over uit de voeding, maar zie nou niet echt waar die in horen. Ook heb ik een 4pins op me moederbord en een 8pins uit de voeding. Het is wel aangesloten omdat je er 4 in kon doen en dan hangen die andere 4pins er gewoon naast. Is dit het misschien?

Graag help!

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met 4 pins werkt het ook prima hoor.

Als het systeem nu niet opstart, dan is wellicht een van de andere onderdelen stuk. Heb je die al eens getest?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor de voeding inderdaad trouwens wel een soort piepend geluid maken als ik hem aanzet. Er begint alleen niks te draaien of te werken..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dan eens door om te achterhalen waar het probleem ligt. Grote kans dat toen je voeding dood ging, die ook je moederbord gesloopt heeft.

Of het is niet goed aangesloten, of het maakt ergens kortsluiting.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:11
Stond bij je vorige voeding misschien de voltage op 110 volt ofzo? Want zo een flits zal niet veel goeds betekenen en mogelijk ook je hardware kunnen beschadigen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Topicstarter
Oke alles werkt nu goed. Zit nu op me PC met de nieuwe voeding, had het PCI-E in het moederbord pins gedaan i.p.v. van in me videokaart zelf. Ik zag daar opeens een oud pin draadje nog inzitten haha!
Fail, maar bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1