Aanschaf nieuwe headset

Pagina: 1
Acties:

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-01 13:40
Dag mede Tweakers.

Ik ben de laatste tijd weer redelijk veel aan het gamen met mijn PS3 en ik heb al een aparte koptelefoon (Sennheiser HD555) Maar dat is geen goede oplossing met mijn bluetooth oordopje qua voice chat. Dus eigenlijk maak ik hierdoor geen gebruik van de Microfoon.

Vandaar ben ik op zoek naar een nieuwe headset voor mijn playstation en omdat ik hou van mooi, helder geluid stel ik de vraag maar hier. Heb zelf namelijk weinig ervaring met gamers headsets. Achter mijn pc heb ik namelijk altijd een vaste mic op bureau staan.

Ik ben al gekeken naar de volgende headsets, en deze spraken mij erg aan.

Beyerdynamic MMX 300 (Misschien in combinatie met de astro mixamp?)
+Robuust
-Vaste Mic

Astro A40
+afneembare mic
+geen storing met mijn andere wireless aparatuur
-Toch niet helemaal draadloos

Turtle beach PX5
+draadloos
+aansluiten op mijn telefoon
+afneembare mic
-Geen/slechte pc support?

Ik heb eigenlijk de volgende eisen aan een koptelefoon:
Must:
-PC en PS3 support
-Gesloten koptelefoon
-Microfoon
-Goede kwaliteit, ook qua muziek.
-Niet al te strak (heb al meerdere koptelefoons verkocht vanwege pijnlijke oren na lange game sessies)
-Natuurlijk wel een verbetering van mijn hd555, anders is het ook jammer.

Handig maar niet noodzakelijk:
-Draadloos,
-Afneembare microfoon (kan ik hem ook buiten prive gebruik mee nemen)
-syncen met mijn telefoon.

Mijn budget is ongeveer tot 300 euro, het liefste minder natuurlijk .

Graag jullie mening over deze headsets en eventuele tips of aanraders qua wat ik moet kopen. Voor de rest misschien handig te vermelden dat ik in mijn pc de Asus xonar DX geluidskaart heb zitten.

Gr. Intruder

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:40
Misschien een idee om gewoon een clip-on microfoon te kopen?
Zoals deze: pricewatch: Zalman ZM-MIC 1

Dan kan je gewoon je HD555 blijven gebruiken die waarschijnlijk toch beter klinkt dan de meeste game headsets. :)

Als je echt een headset wil en je houdt van het geluid dat je nu hebt kan je ook deze headset kopen natuurlijk: pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME
Zal praktisch hetzelfde klinken als de HD555/HD595. ;)

Maar dat is toch nog best duur als je ziet dat je met ~7 euro klaar kan zijn met een aparte microfoon. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Redblader op 23-11-2011 17:10 ]

• Intruder
Die PC 360 heb ik al wel naar gekeken, maar voor zover ik kan zien is deze niet op de PS3 aan te sluiten, Daarvoor heb ik namelijk USB aparatuur nodig. Zelfde geld eigenlijk voor een aparte Mic, dat is het probleem namelijk niet, daar heb ik er nog wel een paar van thuis liggen.

Alvast bedankt voor het meedenken ^^

Wat ik trouwens eventueel wel zou kunnen is een mixamp kopen, en hier de hd 555/mic op aansluiten? of werkt dat niet goed?

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:40
Intruder schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:48:
Die PC 360 heb ik al wel naar gekeken, maar voor zover ik kan zien is deze niet op de PS3 aan te sluiten, Daarvoor heb ik namelijk USB aparatuur nodig. Zelfde geld eigenlijk voor een aparte Mic, dat is het probleem namelijk niet, daar heb ik er nog wel een paar van thuis liggen.

Alvast bedankt voor het meedenken ^^

Wat ik trouwens eventueel wel zou kunnen is een mixamp kopen, en hier de hd 555/mic op aansluiten? of werkt dat niet goed?
Geen idee of dit voor alle geluidskaarten werkt maar als ik bijvoorbeeld dit forum mag geloven is een USB geluidskaartje genoeg om je headset aan te sluiten op je PS3. :)

Dan zou bijvoorbeeld zoiets misschien al genoeg kunnen zijn: pricewatch: Terratec Aureon Aureon Dual USB

• Intruder
Hmmk, dat zou inderdaad een oplossing zijn, had ik zelf nog niet aan gedacht.

Ik moet echter wel zeggen dat ik ook aan het nijgen ben naar de Beyerdynamic MMX 300, mede omdat dit mij de enige headset lijkt die een daadwerkelijke verbetering is en omdat ik toch een microfoon voor mijn mond wil hebben. Al helemaal als ik achter de playstation zit. Anders ben ik namelijk constant microfoons aan het verplaatsen (mijn bureau is echt 1 grote rotzooi en is hier niet bepaald ideaal voor ingericht). En mijn HD555 begint kleine scheurtjes te krijgen in de oorschelp en hoofdband (gebruik hem echt heel erg veel)

Het word alleen wel een grote uitgave en wil daarom zeker zijn van mijn keuze. Ik die dat hier in de buurt een audio zaak sit, die beyerdynamics verkoopt. Alleen niet de MMX 300, is deze qua geluid te vergelijken met een DT 880 of DT 990? Ook ben ik helemaal in de war door al die Ohm values en wanneer het wel aan te raden is om een aparte versterker te kopen en wanneer niet.

Zoals ik eerder al aan heb gegeven, ik ben echt een fan van goed geluid. Ik ben alleen echt een complete Noob op die gebied (wil me er wel graag in verdiepen). Maar voor zover ik nu kan zien is het in het kort.
-Hoe minder Ohms hoe beter het zal klinken met mindere aparatuur (consoles dus)
-Hoe meer Ohms, die hoe beter het klinkt met super aparatuur (Stukken beter dan lage values), maar dat heb ik dus ook niet.
Am i right?