Patchkastje voor telefonie + internet?

Pagina: 1
Acties:

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn pa wil voor zijn nieuwe huis 1 'kastje' hebben voor zowel internet als telefonie. Dus vanaf waar de kabel uit de grond komt, 1 kastje waarvandaan de kabels naar het hele huis toe lopen, een soort switch. Nu ken ik zelf alleen switches voor internetaansluitingen, maar hij wil er ook de telefonie bij. Bestaan die dingen überhaupt en zo ja, hoe héét zoiets precies? Want ik Google me suf maar vind niet wat ik zoek, waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde termen als netwerk-noob zijnde :/

Alvast bedankt voor de tip/

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
als je vader voip neemt kan het gewoon doen met een normale switch

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43

D4NG3R

kiwi

:)

Als het een IP toestel is (Voip dus) kan het wel, anders zal het afaik geen optie worden om dit te doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Je kunt ook denken aan een patchpanel en een paar plankjes voor de apparatuur.
Je laat alle kabels uit het huis (telefonie en ethernet) uitkomen op de centrale plek en sluit die aan op de achterzijde van dit patchpanel.

Er komt een kabel uit de grond (KPN koper, glasvezel of kabel). Daarachter moet je toch het modem van de provider met bijbehorende kabel en opzetstukjes monteren. Zet dit modem op een mooi plankje. Telefonie koppel je dan met een kabeltje direct op het patchpoortje voor telefonie. Internet koppel je direct vanuit de router op de patchpoortjes voor je internetverbinding.
Als je meer verbindingen nodig hebt zet je er nog een switch tussen.

[ Voor 4% gewijzigd door WoC op 23-11-2011 12:12 ]

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Als ik het zo hoor denk ik toch dat de beste man het een beetje te ingewikkeld wil, gebruik je een DECT setje met meerdere handsets, dan heb je in theorie maar 1 telefonie kabel nodig. De internetaansluitingen krijg je dan met een normale switch wel rond...