• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10-2025
Hey all,
ik heb hier een M2N-SLI deluxe met een Amd 6000+ ondertussen al niet meer de nieuwste hardware. Er zit 2 gb geheugen op wat waarschijnlijk 6GB wordt.
Tot 1 jaar geleden was dit mijn pc en deze heb ik weggedaan toen ik een nieuwe GPU heb gekocht. een radeon 6870 en het idee had dat ik niet het volledige vermogen uit deze kaart haalde. (daarvoor had ik 2 * 8800 GTS erop zitten.. niet meer in mijn bezit)

Nu weet ik niet of dit daadwerkelijk ook zo was.. dat de performance dus tegenviel, ik dacht dat de bottleneck in de rest van de hardware zat. :+ vandaar eigenlijk dit topic.

Ik geef dit moederbord en CPU nu weg aan familie alleen is er dan nog een GPU nodig. Is het zo dat het geen zin heeft om hier een 6870 op te plaatsen omdat deze dan te snel is voor de rest van de hardware?

En waar zou dan de grens liggen qua kaart die maximale performance uit dit setje haalt? (ik begrijp dat dit een beetje controversiële vraag is als ik naar de stickies kijk :+ ) Budget ligt zo rond de 100 euro.

Dan nog een vraag, op het moederbord zit een N-Force chipset die geproduceerd is door nvidia. Werkt dit dan ook beter samen met een Nvidia GPU? of maakt dit niet echt uit... mijn voorkeur gaat namelijk uit naar ATI vanwege prijs/kwaliteit en deze lijken ook meer GPU's in het low-end segment te hebben :)

Als jullie vinden dat dit topic toch tegen de regels indruist vind ik het zeker geen probleem als het gesloten wordt.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Een 6000+ zal moeite hebben om het uiterste uit een 6870 te halen. Maar als zij toch sowieso niet als eis hebben om te gamen, waarom dan uberhaupt overwegen om de 6870 mee te leveren?

Onder de 100 euro is de 5770 of 6770 gewoon de beste kaart. Draait ook games als BF3/Skyrim prima en zal redelijk goed aansluiten bij de 6000+.

De meeste mensen deugen!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10-2025
hmm daar was ik zelf inderdaad ook aan het denken :)
De pc zal wel gebruikt gaan worden voor casual gaming, maar het budget is gewoon erg klein..

En het is dus niet zo dat die nforce chipset betere performance geeft met een gelijkwaardige nvidia kaart?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nee dat maakt niet uit. Dergelijke vendor lock-ins zouden überhaupt verboden zijn. Je kunt net zo goed een ATi kaart als een NVIDIA kaart gebruiken, om het even.

Voor casual gaming is die kaart bij uitstek geschikt.

De meeste mensen deugen!