Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Velden van Excel invoegen in Word

Pagina: 1
Acties:

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 20:22
Ik zou volgende willen bekomen.

Ik heb 2 excel bestanden.
1. Hierin staan de gegevens van de leveranciers
2. Hierin staan de gegevens van waar er moet gelost of geleverd worden.

Ik verstuur de opdrachten naar de leveranciers via een document gemaakt in Word.
Nu moet ik de gegevens van de leveranciers en de laad/losplaatsen telkens overtypen. Echter ik zou dit willen automatiseren.

Dus in Word zouden er dropdown menu's moeten komen waarin ik de naam van de leverancier en de laad/losplaats kan selecteren. De namen worden uit een bepaald veld gehaald in een Excel doc. Bijgevolg worden dan de adresgegevens automatisch opgehaald uit dat Excel doc.
Is dit mogelijk?

Ik vermoed dat het mogelijk is met VB maar dat zit héééééééééééél ver weg. Iemand die me op weg kan helpen of staat er ergens een stappenplan op internet? (al gezocht maar niets bruikbaars gevonden)

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Word kent de 'mail-merge' functionaliteit, zie de werkbalk 'afdruk samenvoegen'. Je kan op die manier zonder problemen een koppeling maken tussen Word en Excel. Volgens mij is het alleen zo dat je dan slechts 1 bronbestand kunt koppelen, al weet ik dat niet zeker.

Punt is alleen dat deze functie eigenlijk gemaakt is om een enkele template brief in 1x te kunnen versturen naar alle klanten in een excel sheet en dus eigenlijk niet voor dat wat jij wil. In jou geval zou ik eerder denken aan een oplossing in Access waardoor je door beide tabellen heen zou kunnen zoeken.

Gaat het elke keer om 1 los documentje? Als het meerdere documenten voor meerdere leveranciers zouden zijn zou ik een excel sheet maken die alle gegevens bevat die je op dat moment nodig hebt voor alle brieven die je wil hebben. Die sheet koppel je aan Word met de juiste Excel velden op de goede plekken. Maar in een dropdown een waarde selecteren en aan de hand daarvan zoeken in Excel is volgens mij niet heel eenvoudig te doen.

Als het echt gaat om een enkel briefje elke keer is de koppeling Word - Excel niet de meest makkelijke oplossing volgens mij.

Desktop | Server | Laptop

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 20:22
Het betreft inderdaad 1 documentje in Word.

Om dat document in Excel te maken daar had ik ook reeds aan gedacht. Maar is dan moeilijker als je verschillende laad of losplaatsen moet invullen.
Maar ik bekijk het nog even.

Afdruk samenvoegen is inderdaad niet wat er moet gebeuren.
Is telkens 1 opdracht naar 1 bepaalde leverancier, niet naar allemaal.