Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Beste tweakers,

Wat hou je over van 3800,- euro bruto?

Ik ben daar even benieuwd naar. Ik vraag mij af of Loonwijzer wel klopt met de berekening van mijn salarisstrook en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daar heb je genoeg tooltjes voor op internet, alle berekeningen werken gewoon volgens de standaard regels die van toepassing zijn. Uiteindelijk zitten er kleine verschillen in extra premies of inhoudingen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ZGaro
I know, maar ik constateer een groot verschil in mijn netto salaris. Vandaar mijn vraag..

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 18:48
Misschien vul je het niet juist in ?.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daar hebben ze meestal een afdeling voor op je werk, daar kan je het navragen.

Een groot verschil is lekker vaag, vul je alles wel goed in?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
De vraagstelling is zinloos omdat het voor iedereen (behoorlijk) anders kan zijn. Als je twijfelt over je loonstrook zul je deze hier neer moeten zetten zodat de individuele posten beschouwd kunnen worden

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dan moet je de verschillen bekijken. Bijtelling, pensioenpremie, genoeg onderdelen waar de online tools geen rekening mee houden

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40

Seraphin

Meep?

http://www.raet.nl/proformalite/proforma-lite.aspx

Zoals hierboven al gezegd; let goed op dat je alles correct overneemt. Het is iig een (erg) goede tool.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ZGaro schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:21:
I know, maar ik constateer een groot verschil in mijn netto salaris. Vandaar mijn vraag..
Wat heb je zelf gevonden? ;)

Als ik hier 4100 euro invoer, een geboortedatum uit 1970 pak en verder geen kosten of vergoedingen, komt daar € 2718,25 netto uit. Je ziet dan ook wat er voor Zvw en andere premies vanaf gaat.

Leg dat naast je loonstrook en je hebt de verschillen.

Inkoppertje: heb je loonheffingskorting wel toegepast?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Zie je loonstrook.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• ZGaro
Ik heb mijn loonstrook nog niet. That's the problem :) Anders had ik inderdaad wel even contact gezocht met de desbetreffende afdeling.

Ik wacht mijn loonstrook wel eerst even af. Loonheffingskorting wordt toegepast (tenminste dat heb ik aangegeven ;)

In ieder geval bedankt tot zover.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 23:05

Barrycade

Through the...

Zoals zo velen voor mij: onmogelijk om te vergelijken.
Bij mij wordt namelijk de ziektenkostenverzekering voor het hele gezin van mijn loon afgehaald. (Bijna 300 euro). Maar daarintegen betaal ik bijna geen pensioen premie omdat mijn baas het meerdendeel betaald.

En loonwijzer is redelijk acuraat, maar niet de heilige graal. Hoeveel wijkt het af? Tientjes, dan is het verschil te verwaarlozen. Het wordt anders als het 100-en gaat afwijken. Maar dan worden er waarschijnlijk premies of verrekeningen in gehouden.

EN even je loonstrook checken zou ik zeggen.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Loonwijzer klopt trouwens precies voor mij, dus ~2700 is wel een goede indicatie.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 12:04

ralpje

Deugpopje

Als het een nieuwe baan is: houd ook rekening met bijvoorbeeld bijtelling van een auto, vergoeding voor lunch en dat soort zaken.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Default parameters ingevuld op RAET:
- geen werknemersbijdrage aan je pensioen
- wel algemene heffingskorting verrekenen
- geen onkostenvergoeding
- geen collectieve (zorg)verzekering
- geen leaseauto

Uitkomst: 2718 netto.

Echter: alle bovenstaande parameters kunnen afwijkingen introduceren van 100 a 150 euro per stuk, en een stuk meer voor de leaseauto. Daarom is het antwoord: ergens tussen de 2000 en 2850 euro :)

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40

Seraphin

Meep?

Ik gok vooralsnog op de pensioenpremie als de boosdoener :P

Typisch iets waarvan de regeling diep is weggestopt in de CAO en dat niet erg hoog in het bewustzijn ligt van medewerkers. Dit terwijl het om best flinke bedragen gaat; een beetje pensioenregeling kost 10-13% van je brutosalaris. Dat kan volledig betaald worden door de werkgever ("premievrij pensioen"), volledig op kosten van de werknemer, of alle mogelijke percentages daartussen (50-50 of 67-33 zijn overigens gangbaar).

[ Voor 20% gewijzigd door Seraphin op 23-11-2011 11:04 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 23:21

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Zoals aangegeven is het afhankelijk van veel punten. Een college van mij heeft van zijn 4150 bruto, 24xx netto bijgeschreven gekregen. Ik zelf kreeg bij 3500, 23xx netto. Het is van zoveel punten afhankelijk.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:57
Ik kreeg iets van 1800 bij 2100 bruto vanwege allerlei vergoedingen.
Nu heb ik een veel hoger bruto salaris maar netto weinig hoger.

Zo afhankelijk van alles...

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ga uit van 1/3e reservering/afdracht.
en wanneer je een auto leased nog iets meer

d:)b :henk d:)b

• ZGaro
Ik kwam nog een klein foutje tegen en nu valt het mee ;) Loonstrook is toch wel handig voordat je gaat vissen in de vijver...

[ Voor 19% gewijzigd door ZGaro op 28-11-2011 14:13 ]

Verwijderd

Daarom vraag ik (als ik wissel van werkgever) altijd om een proefberekening.
Dan zie je precies wat je waar voor betaalt en zie je of je netto er veel op vooruit/achteruit gaat.

• ZGaro
Daar heb je inderdaad een punt. Bruto iets meer betekend niet gelijk dat je er netto op vooruit gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door ZGaro op 28-11-2011 14:12 ]

Pagina: 1