Asus A7V133 met geluid of zonder?

Pagina: 1
Acties:

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb hedenmiddag een Asus A7V133 gekocht, revisie 1.04. Dit is een mobo zonder geluid. Omdat ik er eigenlijk eentje wilde met geluid heb ik nu een aparte Soundblaster Live gekocht....dit is nog niet zo erg, ware het niet dat ik ƒ 450,00 voor dit mobo heb betaald. Achteraf denk ik, is dit nu niet de prijs voor de Asus mét de geluidsoptie? En zit er eigenlijk veel verschil tussen een Soundblaster Live en een AC '97 geluidschip on board?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Echt niemand een mening?

• barco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 12:47
wees blij :)
een sb-live is echt stukken beter
en die 25 gulden die je mischien goedkoper uit was hoef je je ook niet echt druk om te maken.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Vertel eens, wie heeft een A7V133 met geluidschip en wie zonder? En wat zijn de ervaringen?

Verwijderd

I have an A7V133 REV. 1.05 (from Germany) WITH sound onboard.

I love it, no problems - I do not do any digital stuff so standard sound is enough. I connect a couple of speakers and the other option is for the micro.

I listen to CDS, MP3s on the computer while I internet and open other applications. No breaks in the sound, works without a hitch.

I know there are REV. 1.04 boards out there with and without sound. I must say you paid too much for yours. You certainly could have had it for 410 FL. (check tweakers pricewatch).

I know REV. 1.05 is improved and is a REAL A7V133, not an A7V with a sticker over the old name!! The name A7V133 is now marked originally on the board as it usually is the case with all other ASUS models.

You manual should say December 2000 if I am correct. The REV. 1.05 come with manuals from January 2001 and several mistakes in the previous manual were corrected.

Anyway good luck, let me know further.

Cheers.

Verwijderd

Ik heb hem sinds gisteren, zonder geluid top.
Onboard geluid zuigt.

Verwijderd

I forgot to mention:

REV. 1.05 of the A7V133 DOES BOTH Raid 0 and Raid 1 and thus also 0+1.

:9~
Cheers.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Thanks for your reply Cris. I have the 1.04 version, but also with the name printed on the board instead of a sticker. I have called a few stores and they are all selling the A7V133 without sound and for f 450,00. I bought mine at Magna Computers wich is close to my home. I know Pricewatch indicates that there are cheaper stores but I don't want to travel to the other side of the country.

Verwijderd

Makes sense MEGA.

Cheers.

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:21
Mensen mag ik ook wat vragen hier (moet het in het engels :?): ik heb ook gisteren een A7V133 gekocht zonder geluid, maar hoe weet ik nou of er raid op zit, ik zie namelijk wel een kleine promise chip zitten maar in het Asus boekkie staat Raid 0 optional. Dus hoe kom ik dit te weten?!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Tuurlijk in het Nederlands, graag zelfs. Alle Asus A7V133 mobo's hebben Raid 0 on board, je kunt dat ook controleren aan de hand van de extra IDE aansluitingen op je mobo. Welke revisie heb je? En wat heb je ervoor betaald?

• Fault
Ik heb revisie 1.05 en heb er 449 gulden voor betaald...

Nu hier waarschijnlijk toch wat Asus A7v133 freaks meelezen, nog ff een vraagje:
ik heb een Tbird 1000mhz 266fsb
Nu is het met dit moederbord dus mogelijk om met jumpers of dmv bios multiplier in te stellen?!
Dus 7.5 X 133
En hoe die 266 in te stellen, of draait de cpu daar automatisch op?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
de 266 Mhz versie is automatisch afgesteld voor 7.5 x 133 dus geen zorgen. Zeg, zou ik die van mij niet moeten ruilen voor een nieuwe revisie? Ik heb hem pas een week en moet hem nog inbouwen. Ik moet er toch nog spulletjes halen maandag of dinsdag.

• Fault
Ik weet niet of het absoluut noodzakelijk is om hem te ruilen, als er teveel voordelen zijn ten opzichte van een vorige revisie dan lijkt het me wel nuttig om te doen. Ik denk dat ze in de computerzaak er niet moeilijk over zullen doen als jij een mobo wilt met revisie nr. 1.05. Aangezien ze die andere toch wel kwijt zullen raken, ze bouwen hem in in een systeem voor een andere klant of verkopen ehm gewoon aan een klant die er geen problemen heeft met een oudere revisie of er niet eens weet dat hij met een oudere opgezadeld wordt >:)
Ik zou het dan ook gewoon proberen!

Ik moet me systeem ook nog bouwen, moeten er wat componenten van deze pc naar de nieuwe, mobo, geheugen en hd zitten er al in. Cpu nog even kijken hoe ik koelpasta aan moet brengen, nog nooit gedaan!

Suc6 gewenst met het bouwen en eventueel omruilen van je mobo!

Verwijderd

He Megajurk, laat je geen oude a7v133 in je maag splitsen he? Ga voor rev 1.05 er is niets voor niets een revisie geweest. Omruilen die hap of minder betalen. Heb je trouwens gezien op het casemodforum dat ze in Belgie tb1000 axia's verkopen? Ik zou gaan voor de axia, ruime overklokkersmogelijkheden.
Pagina: 1