X-fi sound card blijft signaal sturen naar versterker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuweekee
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Hoi allemaal,

Ik heb een raar probleem. Ik heb een clean install van windows 7 64 bit, met alle drivers geupdate.
Ik gebruik een Soundblaster X-fi Fatality soundcard, en gebruik de SPDIF Out op het front panel.

Nou heb ik het probleem dat ik elke zoveel minuten als er geen audio aanstaat, er een signaal naar mijn versterker gaat, die een kleine kraak veroorzaak. Dit is op zich geen probleem, maar ik ben gewend van mijn vorige pc, met dezelfde audiokaart, dat hij dat niet deed.

Dit zorgt er ook voor dat de automatische shutdown stand van de versterker niet werkt (dat doet hij als hij 30 minuten geen signaal binnen krijgt)

Ik denk dat dit er ook voor zorgt dat bijvoorbeeld mijn msn niet automatisch op Away gaat staan, terwijl de setings daarvoor wel goed staan.

Heeft iemand een idee waar ik hiervan de oorzaak kan vinden?

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Staat de "onboard" geluidskaart uit in de BIOS?
-Heb je ook de X-Fi console geinstalleerd?
-Welke driver heb je? Gebruik de nieuwste vanaf http://support.creative.com/
-Heb je getest op 48 of 96 (kHz)?
-Kabels al gecontroleerd?
-Mobo chipset driver ook al geinstaleerd?
Ik denk dat dit er ook voor zorgt dat bijvoorbeeld mijn msn niet automatisch op Away gaat staan
Dit kan ook komen omdat je een optische muis op een schuimrubberen muismat gebruikt of op een bureau met geplastificeerd oppervlakte <> Muis blijft hierdoor impulsen geven etc.