Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
hallo allemaal. ik heb al jaren een acer 5315 series laptop. en ben er nog steeds erg blij mee.

ik zit te denken aan een upgrade, en vroeg me af of het mogeljik is om mn 15.4 inch scherm te vervangen door een betere.

het zou mooi zijn als ik er een led scherm kon gebruiken, hetgeen minder stroom kost. = langere accu duur.
stroom haal ik wel ergens vandaan. zolang ik maar niet met videokabel hoef te knoeien.

hogere resolutie zou ook mooi zijn, maar is van ondergeschikt belang.

ik ben niet bang om wat te knutselen maar heb tot heden alleen vervangende onderdelen kunnen vinden.
en wat voor een scherm zou kunnen werken/passen?

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 23-11-2011 00:45 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Je kan niet een ccfl scherm vervangen door een LED scherm. En nee, dat scheelt echt niet zo veel in de accuduur. Net als een SSD, in theorie klinkt het geweldig, in de praktijk..

De grote vraag is meer waar je een beter scherm kan vinden. Ik heb geen idee of die bestaan, ik ken alleen de sony dubbele lamp schermen, maar die passen afaik niet. (vanwege de dubbele lamp ;) ). Dat wordt dus flink zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ah. dus ik moet eigenlijk op zoek naar een ccfl scherm (van acer?)
die een hogere resolutie heeft en 15.4 inch is is. zelfde resolutie houden heeft geen zin :P
mijn oude scherm is nog prima

ik zal goed zoeken, en evt. schermen hier posten.

ik heb gekeken op ebay. en mn oog viel hier op: http://www.ebay.nl/itm/De...ss_RL&hash=item415b47dbc8
This is a BRAND NEW Matte 15.4" Laptop screen.

This screen fits almost any laptop which has a 15.4" WUXGA TFT LCD (Running 1920 x 1200 resolution)

It has a standard 30 pin data input connector and comes with no brackets or backlight inverter board. The metal frame of the screen has screw holes in the right place to transfer any existing side brackets from your current screen.
het heeft hetzelfde formaat. en ze hebben het over "standaard 30pin" stekker. dat moet dus gaan lukken?

[ Voor 65% gewijzigd door mrc4nl op 23-11-2011 22:51 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
normaal gesproken hou ik niet van om een topic omhoog te schoppen, maar ik zou toch wel graag willen weten. of ik zomaar een ander scherm met hogere reslolutie kan plaatsen.

universele stekker, dus dat moet lukken?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het een CCFL scherm is, ja.

Overigens een kleine waarschuwing: de helft van de kabel is in principe genoeg om 800p/900p aan te sturen. Sommige fabrikanten nemen dat iets te letterlijk op.
Dat heb ik voor het eerste gezien ongeveer een jaar terug. Dus ik denk dat dat wel gaat lukken: destijds pasten fabrikanten dat nog niet toe. Voor zover ik weet iig.

En nog een waarschuwing: van die ebay shop moet je absoluut niet bestellen. Waarom? De advertentie is rete misleidend:
We may ship a 100% compatible part.
Ze shippen je geen 1200p scherm. Maar een compatibel scherm (ongetwijfeld het goedkoopste 800p scherm wat ze konden vinden). Je bent niet de eerste en ook niet de laatste die daar in trapt. Let goed op waar je iets bestelt, maar zeker niet bij die require IT troep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:51:

Overigens een kleine waarschuwing: de helft van de kabel is in principe genoeg om 800p/900p aan te sturen. Sommige fabrikanten nemen dat iets te letterlijk op.
Dat heb ik voor het eerste gezien ongeveer een jaar terug. Dus ik denk dat dat wel gaat lukken: destijds pasten fabrikanten dat nog niet toe. Voor zover ik weet iig.

En nog een waarschuwing: van die ebay shop moet je absoluut niet bestellen. Waarom? De advertentie is rete misleidend:

[...]
ah ebay praktijken, ik vond het al zo opvallen dat veel verschillende "merken/types" dezelfde prijs hadden.
en ik ga mn laptop binnenkort uit elkaar halen om schoon te maken+checken of de kabel ook 30 polig is.
(en dus niet het hoogst noodzaklijke)

zal bij ebay verkopers ook ff wat navraag doen.

[ Voor 18% gewijzigd door mrc4nl op 26-11-2011 00:30 . Reden: edit. ik was even in verwarring over resoluties. aangepast. ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ik heb vandaag een ebay verkoper uit Nederland gesproken die een 1200P scherm had liggen met model nummer. ik heb wat navraag gedaan, en als alles goed gaat heb ik binnenkort een nieuw scherm O-)

dat vertouw ik meer dan al die ebay modelloze lcd's
heeft ook fysieke winkel, ik kan dus terug bij evt problemen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
ik heb vandaag het nieuwe scherm in mn laptop gezet, alles past net niet, ik moest vijlen en schuren om het passend te krijgen, het zit nog niet lekker. (maar daar ligt niet mijn probleem)
wat wel een probleem is:
het is een 2 ccfl model, ik heb maar èèn invertor uitgang,kan ik de 2 ccfl's ook op èèn aansluiting solderen?

want de verkoper laat een afbeelding zien met èèn stekkertje, de ander was niet in het zicht
als ik dat geweten had.....
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:51:
Nou dit dus, ik heb niet gekeken of ik genoeg pinnetjes had totdat ik het scherm had vervangen.
maar >768p geeft heel raar beeld de helft van de verticale lijnen lijkt niet te werken.

onder win8 met de intel igp driver is het beeld niet om aan te zien (alles knalgroen) zonder driver ziet het er nog enigsinds normaal uit, (wel een blauwe waas)

ubuntu geprobeerd, geen rare kleuren maar wel weer die verticale lijnen:
is dit normaal als ik te weinig pinnetjes heb, of is de lcd gewoon kaduuc?

dit klinkt als een monoloog :X

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrc4nl schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:54:
het is een 2 ccfl model, ik heb maar èèn invertor uitgang,kan ik de 2 ccfl's ook op èèn aansluiting solderen?
Als je je inverter wil overbelasten, ja :X
Nou dit dus, ik heb niet gekeken of ik genoeg pinnetjes had totdat ik het scherm had vervangen.
maar >768p geeft heel raar beeld de helft van de verticale lijnen lijkt niet te werken.
Dan heb je dus een laptop met de beruchte halve kabels. Als je goed kijkt moet je zien dat maar de helft van de pixels licht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:57:
[...]
Als je je inverter wil overbelasten, ja :X

[...]
Dan heb je dus een laptop met de beruchte halve kabels. Als je goed kijkt moet je zien dat maar de helft van de pixels licht geven.
is heb foto in marco stand gemaakt, hier goed te zien:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg853/scaled.php?server=853&filename=p1040789b.jpg&res=medium
het lijkt er idd op dat maar de helft light geeft, ik zal de verkoper informeren,of hij ook een lcd kabel heeft

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 18-03-2012 19:42 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kabel verschilt per laptop, ik geef je weinig kans. De header en de positie van de kabel aan moederbordzijde is niet gestandaardiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:48:
De kabel verschilt per laptop, ik geef je weinig kans. De header en de positie van de kabel aan moederbordzijde is niet gestandaardiseerd.
Het vinden van een kabel voor een acer, die ook nog 1200P door kan geven zal idd lastig zijn -O-

maar dan nog, ik blijf proberen, ik ben al ver en geef de hoop niet op.
ik ben een tweaker, desnoods verzin/maak ik wel een oplossing.

de verkoper is in ieder geval geïnformeerd, ik heb gevraagd of hij nog een kabel had.

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 18-03-2012 19:54 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
het is al een tijdje geleden, maar geen nieuws is goed nieuws,
ik had de lcd kabel van een acer 7520 gekocht, en die deed het prima, en dus een paar maanden veel plezier gehad van mn acer 5315 met 1200P scherm.

begin deze maand heb ik een acer 5920 gekocht met het oog op gamen,
speciaal dit model gekozen, zodat ik componenten inc scherm kon overzetten.

nu het probleem:
als ik de lcd kabel van de acer 7520 met het moederbord verbind van de 5920, vind er kortsluiting plaats in de connector, ook als er niets op de kabel aangesloten is.
het ligt niet aan de kabel, ik heb een nieuwe besteld en die had hetzelfde probleem
op mijn acer 5315 werkte die kabel prima, geen kortsluiting oid, maar mijn 5920 is er niet bepaald happig op.

weet iemand een geschikte lcd kabel?
hij moet gechikt zijn voor 1200P (1920x1200)
voorbeeld van de 7520:
Afbeeldingslocatie: http://image.dhgate.com/albu_105373951_00/1.0x0.jpg

oja en er zit een typo in de titel van dit topic merk ik nu pas op :')

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 12-05-2012 01:03 ]

ora et labora

Pagina: 1