Toon posts:

Gigantisch probleem met internet sharing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb vandaag een LAN aangelegd met de bedoeling internet te sharen. Nu wilde ik dit doen m.b.v een proxy. Mijn kabelprovider is telenet, (in Belgie).

Ik heb Cproxy geinstalleerd en de hostcomputer 192.168.0.1 genoemd (subnet mask 255.255.255.0) (De guest is 192.168.0.2)
Alles werkt perfect....ik kan gewoon files sharen bestanden kopieren etc....maar ik kan met geen mogelijkheid internet op de guest PC aan de gang krijgen.

In IE van de guest Proxy 192.168.0.1 ingesteld met poort 8080 en in Cproxy natuurlijk aangegeven dat ie moet luisteren naar poort 8080!

Wanneer ik een site in typ op de guest PC dan blijft hij eeuwig zoeken :(.....

Een ander vaag iets is dat ik niet kan pingen van en naar de guestPC....
dus ping 192.168.0.1 geeft een timeout...viceversa idem! Dit terwijl het netwerk gewoon perfect loopt :?!

Weet iemand, misschien ook een gebruiker van telenet, waar dit probleem aan kan liggen. (misschien werkt telenet niet hetzelfde als @home....waar ik op dezelfde manier wel succesvol internet geshared heb? Maar alles lijkt precies hetzelfde.....)

Als iemand mij hiermee kan helpen zou ik zeer blij zijn :).....(anders heb ik voor niks een netwerk aangelegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-04 00:13

Kris2904

found his match in SoaD

Klinkt alsof TCP/IP niet wordt gebruikt. Als dit het inderdaad is, dan is de oplossing simpel: Open de eigenschappen van je Netwerkomgeving en verwijder alle protocollen behalve TCP/IP.

Was getekend, enz. | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internet sharing kan zo in win2k zonder programma's als sygate, wingate e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 23:03
Ik, telenet-gebruiker :), weet misschien waaraan het ligt : heb je je proxy geconfigureerd zodanig dat hij zelf connecteert op de proxy van pandora ?

Greets,
The G8KeePeR

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 23:03
Voor dat ping-probleem : check de subnets zou ik zeggen

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor de reacties....

TCP/IP is het eerste wat ik bij beiden heb geinstalleerd...(zo heb ik de PC's ook hun IP adres ingesteld)

De Host PC draait win98 en die install is zo essentieel op dit moment dat ik geen win2k kan installeren. Ik heb er ook geen tijd voor om te zorgen dat ik alles precies overzet zonder daarbij fouten te maken :) (en dus dingen verlies).

Ow G8KeePeR, dat iheb ik dus niet geprobeerd....het enige wat ik heb gedaan is in de cache settings van CProxy die proxy.pandora.be :8080 ingesteld. Welk proxy programma gebruik jij? (Zou je me kunnen e-mailen? e.kojan@tref.nl ik zou dat erg fijn vinden) Ik heb allebei de subnets op 255.255.255.0 staan....is dat wat het ping probleem veroorzaakt dan?

Nou thanks a lot everyone....
Als er nog meer mensen zijn die me kunnen helpen (m.n. telenet gebruikers :)) Dan zou ik dat zeer waarderen!!!

Bye
Pagina: 1