Spotify app op iPhone via snap-in adapter in BMW 118D F20

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30
Sinds vandaar heb ik mijn snap-in adapter voor mijn iPhone4S in mijn BMW 118D F20. Zéér leuk, en doet perfect waarvoor ik hem besteld had - muziek afspelen die op de iPhone4S staat en te bedienen via de iDrive in de BMW.

Maar sinds enkele dagen gebruik ik zo goed als uitsluitend Spotify. Een Spotify client op m'n desktop met hoofdtelefoon, Spotify app met in-ear koptelefoon op de iPhone, overal dezelfde muziek!

De Spotify client kan ook muziek spelen via de snap-in adapter in de BMW, maar dan kan je de muziek (playlist, volgend/vorig track) niet bedienen met de iDrive. Van zodra je iets doet via de iDrive (volgend nummer bijvoorbeeld), neemt de standaard "iPod" app op de iPhone het terug over van de Spotify app...

Volgens mij ligt het niet aan de BMW/iDrive, maar aan iOS/iPhone/iPod app op de iPhone. Ik betwijfel of er ook ergens een "fix" of "patch" voor is, of heeft er hier nog iemand een idee?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als je de nieuwste versie van de Spotify-app hebt mag die zich onder iOS5 gedragen als volwaardige media-app: dus met coverart op het lockscreen en weergave van titels. De telefoon ziet de auto als een afstandsbediening en stuurt dus alleen data door over het huidige nummer, en support een beperkt aantal bedieningshandelingen.
Het zal echter voor een belangrijk deel van de implementatie van de autofabrikant zelf afhangen of dat ook daadwerkelijk zo werkt. In mijn Audi werkt het min of meer: als ik m'n iPhone aan de dockconnector hang moet ik wel op de telefoon eerst een playlist en nummer kiezen, maar vervolgens zie ik in mijn display wel de juiste titel en kan ik ook de stuurbediening gebruiken om nummers te skippen. Ik kan echter niet door playlists scrollen, een andere playlist kiezen of de titels van nummers zien die niet afgespeeld worden. Ben je aan het einde van een playlist dan valt hij terug op de standaard iPod-app.
In m'n BMW moet ik het nog proberen.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30
Heb de afgelopen dagen (of dag) er wat verder mee gespeeld, en dit zijn mijn bevindingen, ik heb 3 verschillende manieren gevonden:

Die snap-in adapter werkt perfect als je de iPod app van de iPhone gebruikt. Je kan dan zonder eerst de iPod app op de iPhone te starten de muziek die op je iPhone via de iDrive afspelen. Alles wordt ondersteund, informatie van het nummer, coverart, zoeken naar muziek, browsen naar muziek, playlists beluisteren enzovoorts.

Als je de iPhone dan in de snap-in adapter steekt, en je doet nog niets op de iDrive, maar start de Spotify app op de iPhone, dan hoor je het geluid door de speakers van de auto. Hier komt op het scherm in de auto ook informatie van het nummer, maar wat minder dan als je de iPod app gebruikt. Je ziet dan naam en nummer, de tijd en ook hoe lang het nummer nog duurt, het hoeveelste nummer het in die playlists is, maar geen coverart, en de bediening via het stuur of iDrive stuurt dan ook niet de spotify app aan. Als je de bediening van de auto gebruikt, wordt de spotify app onderbroken, en start de iPod app. Je kan dan van in de iDrive ook niet terug, je moet dan op de iPhone de iPod app afsluiten en de spotify app terug starten.

Als je nu de iPhone niet in de snap-in adapter steekt, maar de iPhone in de auto configureert dat hij ook "audio" via Bluetooth dorstuurt, dan werken de controls op het stuur en de iDrive wél. Je kan dan naar het volgende of vorig nummer gaan, maar je kan geen lijst van de playlist oproepen, en coverart komt ook niet op het scherm. Het is dan wel geen volledige controle zoals met de iPod app in de snap-in adapter.
En blijkbaar staat Apple op de iPhone niet toe om bluetooth audio te gebruiken terwijl de iPhone aangesloten is met een USB kabel (wat die snap-in adapter uiteindelijk is). Dan wordt bluetooth audio afgesloten, en "gedeconfigureerd" in de iDrive van de auto.

Uiteindelijk is het perfect werkbaar: ik heb een lange playlist in mijn spotify gemaakt die ik gerust steeds kan beluisteren - ik moet daar niet per sé een nummer vooruit of achteruit kunnen.

Omdat dit alles zo'n wisselwerking tussen BMW en Apple is, denk ik dat er ook niets aan kan of zal veranderen. Stel dat ik informatie zou inwinnen bij BMW, dan zullen ze daar richting Apple wijzen, en omgekeerd natuurlijk ook. Spotify zal misschien nog de beste wil hebben, maar zij hebben al helemaal geen manier om ook maar iets aan te passen...

Ik ga eens op zoek of er geen patch bestaat om de default muziek applicatie op een iPhone te veranderen van de iPod app naar spotify... Via Cydia (dus jailbreak, die nog niet uit is voor m'n iPhone4S 5.0) vind ik wel "MusicControls", dat is een app die elke muziekapp laat aansturen zoals de iPod app, daarmee zou je de spotify app wél met de iDrive kunnen aansturen.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Ik ben sinds kort ook eigenaar van een BMW en probeer al een aantal weken Spotify draaiend te krijgen in de auto. Met Deezer/ Napster/ Mog werkt het overigens perfect: volledige integratie van de app in het Idrive systeem, inclusief zoeken, streamen, vooruit, achteruit enz.

Binnen de Spotify community is er inmiddels een lobby aan de gang om deze functionaliteit ook met Spotify icm Idrive voorelkaar te krijgen. Ik krijg op dit moment Spotify alleen werkend als ik de aux ingang van de auto gebruik en kan alleen afspelen, verder geen functionaliteit via het Idrive systeem.

Ik wil eigenlijk niet overstappen naar Deezer, het aanbod van Spotify is groter en beter, maar hoop wel op een spoedige update van Spotify....

Als er mensen zijn die (zonder jailbreak van de Iphone) wel iets dergelijks voorelkaar hebben gekregen, liefst icm met een Media snap in adapter, hoor ik het graag....

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien vertellen of helpen met het afluisteren van muziek via deezer op de connect van bmw. ik doe waarschijnlijk iets verkeerd. lukt niet en wil dit toch heel graag gebruiken.