Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tru3n0
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 19:56
Hallo tweakers =).

Ik zit met het volgende probleem: ik wil rdp gebruiken, maar ik kan maar geen verbinding maken met mijn computer over internet. Wat ik gedaan heb is: de bijbehorende port forwarden naar de buitenwereld, RDP inschakelen op mijn computer, een uitzondering in de firewall van mijn computer toevoegen en ook geprobeerd de firewall van de router tijdelijk uit te schakelen... Na een flinke tijd zoeken op internet ben ik nog niet op een oplossing gestuit, en daarom ben ik benieuwd of jullie mij hiermee kunnen helpen :P .

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kijk eens of http://www.canyouseeme.org/ poort 3389 als open ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
probeer de poort te forwarden van de buitenwereld inplaats naar de buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tru3n0
Hij ziet hem niet als open, maar dan vraag ik me af waarom niet, want voor zover ik weet staat 'ie toch echt open... :/ http://v10rbussin.helenparkhurst.net/euh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Is er een firewall op je pc actief? Kan je wel vanuit een andere host in je lan segment verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je het wel op je pc zelf ingeschakeld (staat standaard uit).

Werkt het vanaf een andere pc in het netwerk naar jouw pc wel?

Staat in topictitel 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door spone op 22-11-2011 23:21 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
probeer je wel vanaf internet ?
vanaf de zelfde internet verbinding gaat het niet lukken op het externe ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toevallig een andere versie van rdp? xp en windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tru3n0
Firewall op m'n pc staat uit, en vanaf dezelfde internetverbinding moet gewoon lukken... Ik heb namelijk op een andere, oudere PC al eens zo'n configuratie gehad. Aan de versie van mijn client/host ligt het niet want dan zou 'ie het ook niet via LAN doen lijkt me zo :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Raar.

Je bent zeker dat 192.168.0.17 de pc is waarmee je extern wilt verbinden?
Kan je als test het protocol veranderen van both naar TCP, en dan nog een keer proberen?
Lukt het je wel andere poorten te forwarden naar datzelfde IP?

[ Voor 9% gewijzigd door sloth op 22-11-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Toevallig geen 2 routers achter elkaar?
En toevallig niet nog een andere firewall of veiligheidsproducten geïnstalleerd?

Je zegt dat het via LAN wel lukt, dus bijvoorbeeld van 192.168.0.10 (cliënt) naar 192.168.0.17 (server). Je vult dan als server uiteraard 192.168.0.17 in. Hoe test je de verbinding van buitenaf? Vaak werkt het niet om vanaf een LAN PC het externe IP adres in te vullen (afhankelijk van router). Test het dus vanaf een andere internetaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:42
tru3n0 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:48:
Firewall op m'n pc staat uit, en vanaf dezelfde internetverbinding moet gewoon lukken... Ik heb namelijk op een andere, oudere PC al eens zo'n configuratie gehad. Aan de versie van mijn client/host ligt het niet want dan zou 'ie het ook niet via LAN doen lijkt me zo :-/
Die internetverbinding moet niks...

Maar ff serieus, bij de ene router werkt het wel en bij de ander niet. Altijd testen vanaf een andere plek. Je zal het probleem toch echt in je router moeten zoeken. Ik ken het model niet, maar heeft dat ding niet nog een losse firewall naast de port forward die je net gedaan hebt?

Poortjes kun je ook nog testen met https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Pagina: 1