Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 07:17
Afbeeldingslocatie: http://ww1.prweb.com/prfiles/2007/05/24/528920/Logoonwhite.jpg
Zoals het op de Frontpage te lezen is, een programma waar je 'gratis' mee kan sms'en.

Wat is het?

JaxtrSMS is een app waar mee je 'echte' SMS'jes verstuurd naar andere telefoons. Dit (voorde verzender) enkel 1 app nodig heeft die internet vereist. Het verdien model zit het: onder elke sms word een korte reclame mee gestuurd. Het is niet meer zoals vroeger waar je een x aantal punten had.

Welke toestellen

Het programma zou moeten werken op alle 'gangbare' OS'en. Hier onder verstaan wij
- BlackBerry OS
- Android
- iOS
- Symbian
- Java

Werking:

Versturen
Je hebt het volgende nodig: je hebt een smartphone met internet en de JaxtrSMS-app. De Jaxtr-app synct alle contacten uit je contacten lijst. Als je iemand wilt sms'en hoef je dus enkel zijn naam in te typen (gehele nummer kan ook voor de liefhebber). Hierna kan je je bericht typen. Als je je bericht klaar is, kan je het versturen. Je sms word over het internet naar de servers van Jaxtr gestuud. Vanaf daar wordt het bericht 'gesmst' naar de ontvanger. De ontvanger zal ook jouw (mobiele-)nummer zien.
Ontvangen:
Je kan ontvangen in 2 delen plaatsen. 1: mobiels zonder Jaxtr-app of de Jaxtr-app is uit. en 2: mensen met de Jaxtr-app en de Jaxtr-app staat aan.

1: Ontvangen zonder Jaxtr-app:
Je pas getypte sms, wordt over het internet naar de Jaxtr-servers gestuurd, hier word het bericht omgebouwd naar een sms, met reclame! Je sms zal ontvangen worden onder het nummer van de verstuurder. Bij elke sms komt het volgende te staan ->

<je bericht> - <jaxtr-accnaam> <je nummer> Snt FREE by jaxtrSMS. Click http://www.jaxtrsms.com to download.

Zoals je ziet, is het een boel reclame. Dit is natuurlijk om het rendabel te maken. Ik verwacht dat de app-reclame op de duur vervangen wordt door reclame van andere bedrijven.
Door middel van testen zijn de GoT lezers er achter gekomen dat het ontvangen ongeveer even lang duurt als bij een 'echte' sms. Een enkele keer duurt het heel lang (>8 uur). Maar de smsjes komen altijd aan.

Je kan zien als je bericht is verstuurd naar de Jaxtr-servers. De 'gevaren-driehoek' gaat na`een tijdje weg, dit omdat de servers je aanvraag hebben verwerkt.

2: Ontvangen met Jaxtr-app
Je pas getypte sms, wodt over het internet naar de Jaxtr-servers gestuurd, hier wordt het bericht omgebouwd naar een sms, met reclame. Als het op je smartphone wordt ontvangen, wordt de sms uit je sms-inbox gehaald en in de Jaxtr-App geplaatst. Nu zie je GEEN reclame, maar je krijgt de indruk dat je met een gelijkwaardige app aan het chatten ben (zoals whatsapp).

Afbeeldingslocatie: http://appworld.blackberry.com/webstore/servedimages/412038.png?t=2

Je kan gelijk naar het gesprek toe gaan en gelijk beantwoorden. Het is Real-time, de vertraging in het versturen en ontvangen van de berichten is erg laag.
Helaas: is het blij blackberry zo dat bij elke ontvangst je een bliepje hoord. Dit kan je (op BlackBerry) niet uit zetten. Ook als je mobiel op 'silent' staat, is er dat ontvanst-bliepje. Op Android-gebaseerde mobiels heb ik dit niet voor zien komen.

Taal:

De taal van de app is op het moment nog enkel engels. Maar de werking wijst zich zelf wel uit.

Hoe krijg ik het?

Je kan je JaxtrSMS-app verkrijgen door naar je app-Market te gaan. Of je download het via de Download-site zelf.

ervaring:

Ervaring van alwaysleft
Ervaring van ToyotaMR2
Ervaring van Albert020
Ervaring van Musta
Ervaring van Lorem_Ipsum

Keer zeide

Zoals elke leuke app, heeft deze app ook een keerzeide. Dit is heel netjes in de gebruikersvoorwaarden (engels) weer gegeven. Een fanatieke GoT'er heeft de 'Terms of Use' door gespit en een keer zeide gevonden: (bedankt!)
Engels
By registering as a Member, you authorize JaxtrSMS to collect and display information about you that is publicly displayed elsewhere on the Internet. You understand that if you wish JaxtrSMS to stop displaying such information, you may make your Contact page private or terminate your membership. You further understand that JaxtrSMS cannot control the activities of third parties who may cache copies of your Contact page while it is publicly displayed, and that your information may remain on display on such cached pages after you make your Contact page private or terminate your Membership.
JaxtrSMS will not be responsible, and disclaims all liability, for displaying information about you on the Service that is publicly available on the Internet.
Vertaling
Met het registreren als een gebruiker, je accepteert dat JaxterSMS informatie verzameld en versprijt over jou. Dit kan publiekelijk vertoont worden, overal op het internet. Als je wilt dat JaxterSMS stopt met versprijden van informatie, zoals al je contacten. Dit doe je door je contacten op 'privé' te zetten of je beëindigd je gebruikersschap. Verder kan JaxterSMS niet controleren of andere bedrijven al je contacten zijn opgeslagen of niet.
JaxtrSMS is niet verantwoordelijk voor vertoning van je informatie die je in de app heb gedaan die op het internet staat.
(beedje krakmikkige vertaling, heb je een betere? reageer!)

Als iemand vind dat de TS nog iets extras nodig heeft, DM me :D

Jaxtrsms.com

[ Voor 88% gewijzigd door Luukje01 op 04-12-2011 21:23 . Reden: Verandering in 'welke toestellen' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Ik ben ook erg benieuwd!

Weet iemand hoe dit nu precies werkt?
Want providers zullen hier wel weer iets op willen verzinnen, als dit straks echt door veel mensen gebruikt wordt.

Trouwens: dit topic kan beter verplaatst worden, want het is niet alleen voor BB en webOS waar het nu staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
het gaat dus niet via internet, maar dat is nodig voor reclame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
anoniem1 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:17:
het gaat dus niet via internet, maar dat is nodig voor reclame?
De verzender heeft internet nodig, de ontvanger (blijkbaar) niet.

Ik verwacht dat je sms dus naar een server ergens wordt gestuurd, en die stuurt hem door naar een telefoon.

Zag bij het artikel van de FP dat iemand een smsje kreeg van een onbekend verkort nummer.
Dus als afzender staat dan niet je eigen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 08:26
Vandaag bij een vriend geprobeerd, werkt goed! Ik verstuurde het, hij had het programma niet, maar ontving het dus prima in zijn sms box. Kreeg ook gewoon mijn naam te zien, dus wat yannickie111 aangeeft is mij niet overkomen. Enige wat er extra bij staat is wat reclame, iets van sent by Jaxtr blablabla. Ik blijf het even volgen, klinkt hoopvol allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Was dat wel met een android telefoon, of niet?
Na een korte test van Tweakers met een Android-smartphone bleek de app niet in staat om de verzonden berichten af te leveren op toestellen die niet over JaxtrSMS beschikken. Wel werkte het wanneer JaxtrSMS op de telefoon van de ontvangende partij werd geïnstalleerd. In de Verenigde Staten blijkt de tool wel te werken, merkt tweaker Niekk op.
Van het artikel van de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de reacties er dan ook even bij, het zou moeten werken, ook in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Nu al stuk of 20 smsjes gestuurd met deze app en ze komen allemaal aan. Impressed so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fum4n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05-2022
Klopt, prima app tot dusver, heb het verstuurd naar mijn vriendin en die heeft nog een echte koelkast en alles komt aan! Alleen die zooi aan reclame, but I couldn't really care...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
We hebben aliassen gemaakt in de diverse fora. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
pven schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:22:
[mbr]We hebben aliassen gemaakt in de diverse fora. :Y)[/]
d:)b

Ik heb net een smsje gestuurd naar iemand met een oude nokia (zonder de app dus), en er komt niks binnen.
Verzonden vanaf een telefoon met Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:00
Net ook geprobeerd, maar krijg het niet aan het werken bij mij.
Ik kan wel alle stappen doorlopen, en krijg dan https protocol not supported, maar krijg daarna wel het bevestiging sms'je en de link waarin staat authorization successful of zoiets.
En als ik daarna Jaxtr open, krijg ik weer dat registration formulier.

/SE Vivaz Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wp7 staat er bij mij niet bij de apps?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fum4n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05-2022
Bij nader inzien. Mijn vriendin krijgt ze wel op de koelkast, maar ze verdwijnen ook weer in die zin dat ze niet permanent bewaard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 19:03
yannickie111 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:31:
[...]

d:)b

Ik heb net een smsje gestuurd naar iemand met een oude nokia (zonder de app dus), en er komt niks binnen.
Verzonden vanaf een telefoon met Android...
Net geinstalleerd op een android telefoon. Verstuurd naar een blackberry en een andere android telefoon. Allebei de keren kwam de eerste sms niet door, de tweede wel. De derde dan weer niet. Lijkt een beetje alsof er een server het ergens heel erg druk heeft...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

maratropa schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:47:
WP staat in z'n geheel ook niet genoemd op de site van Jaxtr, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Leuke optie, maar aangezien je tegenwoordig 10000 minuten en 10000 smsjes af moet nemen om 1GB databundel te kunnen krijgen en deze smsjes sowieso al niet op maakt, vraag ik me af hoe populair dit wordt. Zeker gezien het feit dat zo ongeveer iedereen tegenwoordig whatsapp heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 17:31
Aghanim schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:42:
Leuke optie, maar aangezien je tegenwoordig 10000 minuten en 10000 smsjes af moet nemen om 1GB databundel te kunnen krijgen en deze smsjes sowieso al niet op maakt, vraag ik me af hoe populair dit wordt. Zeker gezien het feit dat zo ongeveer iedereen tegenwoordig whatsapp heeft.
Beetje overdreven hoor. Mijn vodafone abo (afgesloten op 30 aug, dus net voor de prijsverhoging) heeft 300 belminuten, 1GB data, en iedere SMS is 1 belminuut. Hoewel ik veel whatsapp vind ik het echt heel irritant als ik weer eens aangemeld ben voor een groepsgesprek dat uitdraait op een hoop onzin, en binnen 2 uur 42 ongelezen berichten heb. (Zit er zelfs aan te denken om dat hele whatsapp er maar af te gooien).

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Biersteker schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:46:
[...]

Beetje overdreven hoor. Mijn vodafone abo (afgesloten op 30 aug, dus net voor de prijsverhoging) heeft 300 belminuten, 1GB data, en iedere SMS is 1 belminuut. Hoewel ik veel whatsapp vind ik het echt heel irritant als ik weer eens aangemeld ben voor een groepsgesprek dat uitdraait op een hoop onzin, en binnen 2 uur 42 ongelezen berichten heb. (Zit er zelfs aan te denken om dat hele whatsapp er maar af te gooien).
Als je Vodafone BloX Dubbel SMS aanzet, heb je 600 SMS-jes. Dit kost niks overigens.

• Arif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 05:01
Dit is ideaal voor familie/vrienden in het buitenland die geen mobiel internet gebruiken.
Neem een sim mee van desbetreffend land die hier roamed, waar je SMSjes ontvangt en gebruik deze app om gratis te antwoorden :D

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Luukje01 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:01:
Welke toestellen
Het programma zou moeten werken op alle 'gangbare' OS'en. Hier onder verstaan wij
- BlackBerry OS
- Android
- iOS
- Symbian
- Java
- Windows Phone
pven schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:22:
[mbr]We hebben aliassen gemaakt in de diverse fora. :Y)[/]
maratropa schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:47:
3XPER7 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:39:
WP staat in z'n geheel ook niet genoemd op de site van Jaxtr, helaas..
Op Windows Phone is de app niet te krijgen. Ook niet in het buitenland. Die mag dus uit het lijstje verwijdert worden en de alias kan ook verwijdert worden uit het WP forum.

Nog even ontopic:
Zie het voordeel ten opzichte van WhatsApp niet... Je kunt natuurlijk roepen dat je zo mensen zonder WA ook gratis kunt bereiken, maar die mensen moeten dan nog steeds betalen om jouw te beantwoorden. En kunnen zij de app ook installeren, dan zullen ze WA ook al hebben.

Bovendien denk ik ook nu ik WA heb, dat ik aan het eind van de maand nog smsjes (belminuten) overhoud. En anders gooi ik er wel voor € 10,00 per maand 1000 smsjes boven op, als ik dan tenminste zeker weet dat iedere smsje wel aankomt, inclusief mijn telefoon nummer en zonder reclame.

Daarnaast is WA al zo lang bezig en nog steeds is het niet altijd even stabiel. Lijkt me dus sterk, en zo goed als iedere reactie hierboven beaamd dit, dat een nieuwkomer op eens wel een stabiele dienst op kan zetten.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:47
Voordeel is dat de gene die je een sms stuurt de app zelf niet op zijn toestel hoeft te hebben,
De SMS komt zo u zo aan ;)

-------------------------------------------------------------------
Werkt super, HTC Desire S

[ Voor 89% gewijzigd door Albert020 op 24-11-2011 09:59 ]

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Heeft iemand al getest of er ook een antwoord gegeven kan worden op een ontvangen sms ?
En of dat antwoord dan ook aan komt ?

Daar ben ik erg benieuwd naar namelijk...

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Albert020
speedme schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:04:
Heeft iemand al getest of er ook een antwoord gegeven kan worden op een ontvangen sms ?
En of dat antwoord dan ook aan komt ?

Daar ben ik erg benieuwd naar namelijk...
Ga ik nu testen...

Edit:

Werkt, komt gewoon als sms bericht binnen !

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 24-11-2011 10:08 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 13:57
Bij mij komt het gewoon aan met als verzender het originele telefoonnummer.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
WingsOfFury schreef op donderdag 24 november 2011 @ 05:52:
Nog even ontopic:
Zie het voordeel ten opzichte van WhatsApp niet... Je kunt natuurlijk roepen dat je zo mensen zonder WA ook gratis kunt bereiken, maar die mensen moeten dan nog steeds betalen om jouw te beantwoorden. En kunnen zij de app ook installeren, dan zullen ze WA ook al hebben.
Niet helemaal waar. Denk dat de java support van jaxtr toch wel een belangrijk verschil is met WA. Heb zelf bijvoorbeeld nog een WM 6.5 telefoon ( 8)7 ) en kan dus geen WA gebruiken, maar zou jaxtr als het goed is wel gewoon kunnen gebruiken via java (nog niet geprobeerd). Zelfde geldt voor de oudere niet-smartphones die wel gewoon met java apps overweg kunnen, maar niet met WA.

Conclusie: Jaxtr biedt opzich meer, maar het lijkt mij persoonlijk omslachtig om op deze manier met mensen te communiceren. Op het moment dat ik van iemand een SMS ontvang wil ik gewoon direct replyen en niet eerst weer een app daarvoor moeten starten. Denk derhalve dat WA niet superveel concurrentie gaat krijgen van deze app. Als WA nou ook een Java-based versie zou uitbrengen...

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Albert020
Maardiweb schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:13:
[...]

Niet helemaal waar. Denk dat de java support van jaxtr toch wel een belangrijk verschil is met WA. Heb zelf bijvoorbeeld nog een WM 6.5 telefoon ( 8)7 ) en kan dus geen WA gebruiken, maar zou jaxtr als het goed is wel gewoon kunnen gebruiken via java (nog niet geprobeerd). Zelfde geldt voor de oudere niet-smartphones die wel gewoon met java apps overweg kunnen, maar niet met WA.

Conclusie: Jaxtr biedt opzich meer, maar het lijkt mij persoonlijk omslachtig om op deze manier met mensen te communiceren. Op het moment dat ik van iemand een SMS ontvang wil ik gewoon direct replyen en niet eerst weer een app daarvoor moeten starten. Denk derhalve dat WA niet superveel concurrentie gaat krijgen van deze app. Als WA nou ook een Java-based versie zou uitbrengen...
Maar met WA moet de andere persoon die je berichten stuurd deze app geïnstalleerd hebben,
Met Jaxtr hoeft dit niet, dat is gewoon een heel groot voordeel !

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 15:51

Lord_Nemesis

Wa oars?

HP Pre 3 (WebOS) hier en ik kan jaxtrsms helaas niet installeren. Ik had verwacht dat de java versie wel zou kunnen werken, maar helaas..
Ontvangen gaat wel goed van vrienden van me met android.

Iemand dit al op WebOS werkend gekregen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:28
Hij doet het bij mij ook goed nu. Eerste dag dat ik hem had geïnstalleerd (dinsdag) deed ie 't niet goed. Maar sinds gisteren werkt het perfect via mijn S2 naar een Iphone 4, Sensation en 3 nokia's (6600i, 6300i en een oude koelkast). Alleen jammer van de reclame die mee wordt verzonden,

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Biersteker schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:46:
[...]

Het probleem dat jij aankaart is gerelateerd aan gebruikers en niet aan de applicatie zelf. Het is voor iedereen anders, maar bij mij gebruikt (op mijn ouders na) iedereen whatsapp en daarom sms ik dus ook niet meer. Mijn ouders bel ik enkel. Er zijn voldoende abonnementen waar je vanwege je databundel van 1GB een bepaalde hoeveelheid minuten en of smsjes moet kopen. Met de komst van whatsapp, skybe en viber maak ik deze echter never nooit op en daarom is voor mij persoonlijk deze app niet nuttig. Dat kan voor jou natuurlijk anders zijn.

Feit is wel dat er enorm minder smsverkeer is sinds de komst van de smartphones en daarmee wilde ik aangeven dat het eigenlijk jammer is dat deze app er nu pas is, nu de behoefte op ander terrein komt te liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 24-11-2011 11:23 ]

• Luukje01
Ik gebruik Jaxtr nu. Ik kan met een vriend goed sms'en. Naar mijn vader z'n dumpphone werkt het ook.

Maar ik kreeg gister een rare bug: ik wilde aan me vriendin laten zien dat ik ook naar haar kan sms'en maar, dat kon niet: haar nummer werd door de app : <+313 <06 39....... >. Hier heeft de app meer last van (maakt niet uit, je moet dan in je adresslijst '06' veranderen in '+316' (dan word ook gelijk de naam van je contact persoon weer gegeven). Maar dit werkte toen weer niet. Nu naar een klasgenoot werkt het weer wel...

• yannickie111
Is het misschien handig als iedereen die iets post over de werking van de app, ervaringen, er ook even bij zet van wat voor OS naar wat voor OS er gestuurd wordt?

Het topic staat wel in BB, maar er zijn aliassen naar andere subfora!

Ik heb gister getest van android naar een oude nokia --> werkt hier niet
een paar uur geleden van android naar android --> zowel zenden als ontvangen werkt prima!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 16:06

rg-mohwa

Phoe Hé

yannickie111 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:09:
Is het misschien handig als iedereen die iets post over de werking van de app, ervaringen, er ook even bij zet van wat voor OS naar wat voor OS er gestuurd wordt?

Het topic staat wel in BB, maar er zijn aliassen naar andere subfora!

Ik heb gister getest van android naar een oude nokia --> werkt hier niet
een paar uur geleden van android naar android --> zowel zenden als ontvangen werkt prima!
gisteren getest van android naar oude nokia (1100) werkte hier wel. eerste keer niet omdat ik vergat +316 en zetten er dus 06 neer :+

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 13:49
Ook even getest, werkt idd gewoon goed, alleen jammer van die reclameboodschap natuurlijk, maar ze moeten ook ergens de kosten uit halen :) 't Is zeker handig als je prepaid hebt, en per sms'je moet betalen

Overigens vind ik die ui simpelweg lelijk

• yannickie111
Lorem_Ipsum schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:41:
Ook even getest, werkt idd gewoon goed, alleen jammer van die reclameboodschap natuurlijk, maar ze moeten ook ergens de kosten uit halen :) 't Is zeker handig als je prepaid hebt, en per sms'je moet betalen

Overigens vind ik die ui simpelweg lelijk
Ja, de reclame, dat is te verwachten natuurlijk.

Het smsje dat ik gisteravond van android naar een oude nokia dumbphone heb gestuurd, is toch aangekomen. Wel een uur of 8 vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
Van ochtend heb ik een update gehad. van 2.0.17 naar 2.0.18. Ik heb chanlog niet gezien/gelezen (ga ik morgen wel achter na). Helaas zijn er een aantal zaken nog niet opgelost. Wanneer mijn bb opvolledig stil-modes (mode silet), blijft het gepiep wel komen (in-app berichten versturen).

Het is wel mooi om te zien, als je je app heb aanstaan, je stuur dan naar elkaar sms'jes, komen ze in de app aan. Als de app uit staat en je word via jaxrsms gesms't. dan komt het in de sms-box aan.

In het loop van het weekend doe ik first-post wel ff editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
yannickie111 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:40:
Ik ben ook erg benieuwd!

Weet iemand hoe dit nu precies werkt?
Simpel, hetzelfde als smsjes sturen via een site (zoals: http://www.gratissmsen.nl/).

Allleen, dat tekstvak van een gratis sms dienst wordt nu als een applicatie weergegeven en wordt ook via internet doorgesluisd. Het principe blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 03-10 20:06

StrongArmLance

Endless flow

Ik kreeg net van mn fysio een jaxtr sms... op wp7.5

Op de site zie je wel een windows symbooltje staan, kwestie van tijd voordat die er is

[ Voor 54% gewijzigd door StrongArmLance op 25-11-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:45:
[...]

Simpel, hetzelfde als smsjes sturen via een site (zoals: http://www.gratissmsen.nl/).

Allleen, dat tekstvak van een gratis sms dienst wordt nu als een applicatie weergegeven en wordt ook via internet doorgesluisd. Het principe blijft hetzelfde.
Op die site mag je maar 1 gratis sms per dag versturen met Jaxtr is dit onbeperkt !

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 27-11-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s-l
  • Laatst online: 14-04 17:52

s-l

Weet iemand hoe veel tijd zit er tussen het moment van versturen en het moment van ontvangen?
Is dit te vergelijken met een gewone sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
s-l schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:33:
Weet iemand hoe veel tijd zit er tussen het moment van versturen en het moment van ontvangen?
Is dit te vergelijken met een gewone sms?
Merk geen verschil, is net zo snel als een gewone sms... >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 27-11-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s-l
  • Laatst online: 14-04 17:52

s-l

Nog een vraagje.

Wat houdt die reclame dan in? Alleen de 'sent by Jaxtr' zin of nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
s-l schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:50:
Nog een vraagje.

Wat houdt die reclame dan in? Alleen de 'sent by Jaxtr' zin of nog meer?
Er gaat een link van Jaxtr mee in het smsjuh, dat is alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 03-10 04:22
Handige app. Net even geïnstalleerd, van Android -> Symbian (E6) werkt het.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

ik ben nu ook aan het testen op mijn xperia arc met android 2.3.4 geroot naar een samsung star, ff kijke of t werkt :) later nog proberen met een ouwe nokia

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Stuur hier gewoon smsjes vanaf mijn HTC Desire S met android 2.3.5 naar Nokia 6230i ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Albert020 schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:10:
[...]

Op die site mag je maar 1 gratis sms per dag versturen met Jaxtr is dit onbeperkt !
So?

Het principe blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hatsieflatsie schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:57:
[...]
So?

Het principe blijft hetzelfde.
Ja het principe wel maar de rest dus niet ;)

Dus je stuurt een sms je krijgt antwoord dan moet je weer een sms terug,
sturen, dat gaat dan niet via die site, wel met Jaxtr ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Albert020 op 27-11-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik vind dit wel ideaal :)
maar ook zonde van mijn telefoon abbonement :P

is er trouwes ook een andere skin? ik vind dat blauw met wit echt lelijk....

[ Voor 35% gewijzigd door Fordox op 27-11-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
Fordox schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:11:
ik vind dit wel ideaal :)
maar ook zonde van mijn telefoon abbonement :P

is er trouwes ook een andere skin? ik vind dat blauw met wit echt lelijk....
Het leuke is: op bb is het niet blauw, maar fel oranje :P

er zijn wel meer dingen die ik graag veranderd wil hebben. maar de tijd zal het ons leren.

Ik heb btw de TS geedit. iemand met ideeen/verandereningen, laat het me weten!

Maardiweb schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:13:
[...]

.....

Juist dat je bewust bezig ben met een replay vind ik juist het fijne aan de app, als je in jaxtr terug stuurd, weet je dat je 'gratis' beatnwoord (wel een beedje laat antwoord :$)

[ Voor 41% gewijzigd door Luukje01 op 27-11-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:01
ik heb zelf een prepaid van hi en koop dus elke maand btg.
Heb ook geen internet op mijn phone. Daarom gebruik ik thuis alleen maar jaxtr. Scheelt een hoop geld opwaarderen. Enkel als ik geen internet heb hoef ik maar 3 cent te betalen.
Over een maand abbo met internet afsluiten, heb op moment geen geld.
(ben trouwens 16, voordat mensen raar op kijken, brommertje kost ook wat haha)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hmm. Volgens mij is dit opzich niks nieuws. Vroeger met ICQ kon je ook een tijdje berichtjes sturen als SMS, op een gegeven moment was het afgelopen. Iets met dat de providers dit niet zo leuk vonden?

Deze app is wel leuk maar voor hoelang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
xabre16v schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:00:
Hmm. Volgens mij is dit opzich niks nieuws. Vroeger met ICQ kon je ook een tijdje berichtjes sturen als SMS, op een gegeven moment was het afgelopen. Iets met dat de providers dit niet zo leuk vonden?

Deze app is wel leuk maar voor hoelang?
Zolang het werkt, anders knal ik hem er gewoon weer af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:26

Quad

Doof

Het werkt vooralsnog heel leuk en prettig.
Ik ben benieuwd wanneer er een pay app voor komt oid, zodat je van de reclame af bent.

Zeg nou zelf, elke maand 40/50 euro meer dokken omdat je over sms/bel bundel heen gaat of eenmalig 2 euro?
Ik wist het wel :-).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
alaintje schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:56:
ik heb zelf een prepaid van hi en koop dus elke maand btg.
Heb ook geen internet op mijn phone. Daarom gebruik ik thuis alleen maar jaxtr. Scheelt een hoop geld opwaarderen. Enkel als ik geen internet heb hoef ik maar 3 cent te betalen.
Over een maand abbo met internet afsluiten, heb op moment geen geld.
(ben trouwens 16, voordat mensen raar op kijken, brommertje kost ook wat haha)
Waarom dan niet een internet prepay blok/abo bij Hi afsluiten zodat je ook buiten de deur kunt sms'n? Dan ben je meteen van de rest van je kosten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
Ik heb vandaag weer een 'major' update gehad, van 2.0.18 naar 3.0.1 (blackberry)

De installatie is nu aan het lopen dus ik weet niet hoe het er uit ziet. dit horen jullie als het geinstaleerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Op Android kreeg ik vandaag ook de 3.01 update. Wat extra functies, maar geen schokkende zaken.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
Zoals nadroJ al zegt, er zijn wat updates geweest. zoals dat alle smsjes worden ontvangen in Jaxtr-app. ik heb dit uitgeschakeld, maar niemeer getest (cuz geen smsers).

kwa fucnties heb ik niet meer gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 22:28
Ik gebruik nog alleen maar deze app om te smsen. Super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ik gebruik het om wat buitenlandse vrienden te smsen. Daarvoor is het ideaal.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
iemand de terms of use gelezen? hier staat in dat jaxtrsms gegevens van jou verzameld en dat deze vrij op internet komen te staan?
By registering as a Member, you authorize JaxtrSMS to collect and display information about you that is publicly displayed elsewhere on the Internet. You understand that if you wish JaxtrSMS to stop displaying such information, you may make your Contact page private or terminate your membership. You further understand that JaxtrSMS cannot control the activities of third parties who may cache copies of your Contact page while it is publicly displayed, and that your information may remain on display on such cached pages after you make your Contact page private or terminate your Membership.
JaxtrSMS will not be responsible, and disclaims all liability, for displaying information about you on the Service that is publicly available on the Internet.
gehele terms of use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
TheThomas schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:41:
iemand de terms of use gelezen? hier staat in dat jaxtrsms gegevens van jou verzameld en dat deze vrij op internet komen te staan?

[...]

gehele terms of use
Ik had zoiets al gelezen, maar niet in de excte woorden, ik zet deze qoute er bij in de start post.

Maar ik zeg wel:
- bij het registren moet je zorgen dat je niet je (volledige) RL naam gebruikt, Dus ze vragen naar je naam. Als ze vragen 'first + last name'. Daar natuurlijk 'Jan GoT'. Ben je alt weer ontracebaar.
- wat ik sms is niet echt boeiend, dit zou ik ook tweeten (als we het over privacy hebben)

maar het is een belangrijke post :D, Dank u well meneer!

edit: ts is aan gepast! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

hm nu leg ik zo mijn twijfels met het gebruik van dit programma... ik stop er maar even mee denk ik.
ik ben een voorstander van internet privacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:49
Kijk, zoiets had ik al verwacht.

"If you're not paying for the product, you're the product being sold"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 13:27
Niet geheel waar: er staat dat als je lid wordt, je ze het recht geeft informatie over je te verzamelen DIE AL OP ANDERE LOCATIES OP HET INTERNET PUBLIEK WEERGEGEVEN STAAT. (cAPSLOCK is cruise-control for cool).

Als je dus geen gegevens openbaar op internet hebt, zullen zij ook niets hebben.

Wel is het zo dat doordat ze al je gegevens (die al verspreid te vinden zijn) samenharken tot een enkel profiel, ze alsnog gegevens beschikbaar hebben om te verkopen. Dat zal dan ook ongetwijfeld gebeuren, maar er komen geen gegevens vrij die anders niet over je bekend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 13:28

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Fordox schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:17:
hm nu leg ik zo mijn twijfels met het gebruik van dit programma... ik stop er maar even mee denk ik.
ik ben een voorstander van internet privacy
Internet privacy bestaat niet, niet tenzij je je echt wil afsluiten van vrijwel alles.

Als je alleen al kijkt naar je telefoon. Diverse telefoons moeten een email account hebben wil je hem kunnen gebruiken. Bij andere moet je iig een account wil je apps hebben.
Maak je een email account aan dan begint het verzamelen, teksten worden bekeken voor advertenties. Hele netwerken bestaan van contacten en als je ooit een keer op een site komt waar een FB duimpje staat, dan beginnen ze een profiel te maken voor jouw IP. Doe je dan nog een keer op een mailtje drukken van een 'vriend' die iedereen een mail stuurt om je lid te maken van FB, dan weten ze ook wel account bij dat profiel hoort.

Internet privacy krijgt de ene na de andere klap, wil je technologie blijven gebruiken dan ben je gewoon de pineut.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dan werkt ie weer wel en dan weer niet, heb hem weer verwijderd, deze app is zeer onstabiel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
Albert020 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:15:
Dan werkt ie weer wel en dan weer niet, heb hem weer verwijderd, deze app is zeer onstabiel !
Ik heb er geen enkel last van. elk sms'je wordt verstuurd en komt aan. Ik mag niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Luukje01 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:39:
[...]

Ik heb er geen enkel last van. elk sms'je wordt verstuurd en komt aan. Ik mag niet klagen!
Zat in de metro had goed 3G/H ontvangst maar wou de sms met geen mogelijkheid verzeden,
uiteindelijk maar gewoon via me abn verzonden, misschien download ik het nog wel een keer
als we een paar updates veder zijn en de bugs er uit gehaald zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatt123
  • Laatst online: 28-05-2024
Waarom staat dit helemaal verborgen bij blackberry.

Ik gebruik het op de iphone. Naar telfort en vodafone gaat het goed. Maar naar hi werkt het nog niet. Overigens wel bij 1 persoon die hi gebruikt geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Ik vind deze niet in Ovi store.
Heb Nokia 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandidoloco schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:02:
Ik vind deze niet in Ovi store.
Heb Nokia 5800.
het gaat dan ook om smartphones :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:10:
[...]

het gaat dan ook om smartphones :P
true true
maar er is een opvolger op komst...
never mind trouwens, ik heb hem via de browser kunnen installeren.

Verwijderd

Op de Acer Iconia A500 krijg ik de melding dat de app niet compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Staat er in de OP nou 'keerzeide' :P?
I.i.g. bedankt voor de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wilde ik sms versturen via jaxtr:

Krijg je bericht terug:
Dear...

Sorry, we were unable to send your Text/SMS as you may have utilized all your FREE credits. You can purchase Text/SMS credits at a deep DISCOUNT at https:/pay.jaxtrsms.com. Your Login ID is <nummer> and you temorary Password is <wachtwoord>. SMS to India and USA are FREE. Remember Jaxtr to Jaxtr is always FREE.

Happy Texting
Team Jaxtr

Daar komt de Indiaanse Aap uit de mouw. Het was ook te mooi om waar te zijn. Jaxtr is dus niet meer gratis hier in Nederland..

werkte tot op heden goed met mijn Samsung Galaxy Mini. Had gisteren wel een update....nu weet ik dus waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:57:
Vandaag wilde ik sms versturen via jaxtr:

Krijg je bericht terug:
Dear...

Sorry, we were unable to send your Text/SMS as you may have utilized all your FREE credits. You can purchase Text/SMS credits at a deep DISCOUNT at https:/pay.jaxtrsms.com. Your Login ID is <nummer> and you temorary Password is <wachtwoord>. SMS to India and USA are FREE. Remember Jaxtr to Jaxtr is always FREE.

Happy Texting
Team Jaxtr

Daar komt de Indiaanse Aap uit de mouw. Het was ook te mooi om waar te zijn. Jaxtr is dus niet meer gratis hier in Nederland..

werkte tot op heden goed met mijn Samsung Galaxy Mini. Had gisteren wel een update....nu weet ik dus waarom...
hetzelfde.....dag Jaxtr :D ;) :) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spriggan_be
  • Laatst online: 14-12-2017
Kreeg hetzelfde, dus ook verwijderd.

ASUS Crosshair III Formula RoG AM3 || AMD PHENOM 2 955 BE || Sapphire HD4870 512 mb GDDR5 PCI-E || Corsair Dominator 2 x 2 GB DDR III 1600 || Samsung Spinpoint 600 GB Sata HD + Seagate HD 750 GB || X-Fi Platinum Fatal1ty Champion || Thermaltake Toughpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Klonk dus toch te mooi om waar te zijn.

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14

HollovVpo1nt

I like gadgets

Jaxtr heb ik net verwijderd. Ik heb het een tijdje niet gebruikt, maar het programma staat altijd aan.. zag vandaag dat hij 0.4mb aan data heeft geupload. Direct verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idem hier dus.

ik dacht dat ze inkomsten kregen door de reclame in de sms.
had ik geen problemen mee maar nu gaan betalen.

wat een sukkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Is er al een goed alternatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:09