Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Ik had een klein vraagje over een sollicitatie brief die ik laatst verstuurd heb (de 13e (november) om precies te zijn)
Het is nu namelijk de 22e en heb nog niks van reactie ontvangen.

Nou was mijn vraag, is het gepast om te bellen of ze bijvoorbeeld mijn brief al hebben ontvangen?
Ik heb nogsteeds werk, maar wil er graag weg. Vandaar dat ik er een beetje haast achter wil zetten.

En hoelang is ongeveer normaal voor je een reactie krijgt?

Ik heb eigenlijk nooit echt hoeven solliciteren, mijn huidige werk bijvoorbeeld ook, dat kwam via mijn school. Simpel mailtje naar de begeleider, die hem rechtsteeks doorstuurde naar mijn huidige baas. Gesprekje gehad en aangenomen. Dus een beetje eng/spannend is het wel :+

[ Voor 3% gewijzigd door MexxT op 22-11-2011 20:37 ]

Audi S3

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ah, je bedoelt dat je op 13 november je brief hebt verzonden. Ik had even het idee dat het je 13e brief was.

Ik persoonlijk zou ze bellen en vragen of je brief aan is gekomen. Dan volgt hopelijk vanzelf een uitspraak dat je binnen X dagen een antwoord kunt verwachten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 12:33
Ik weet niet hoe groot de organisatie is? Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat als je een open sollicitatie verstuurd hebt / de organisatie niet actief aan het recruiten is dat het wat langer kan duren.

In jouw geval zou ik ze gewoon even opbellen. Dan heb je zekerheid en toon je ook nog eens intresse en je motivatie om te werken! 9 dagen wachten is wat mij betreft lang genoeg.

• MexxT
haha ja is de eerste brief ;)

is een behoorlijk grote VAG dealer hier in de omgeving. De Vacatures stonden op de site.
Nu dan maar is uitvissen welke vestiging ik moet bellen, want er zijn er dus 4 :/
De sollicitatie moest naar een postbus namelijk.

EDIT// Denk dat ik morgen maar gewoon de vestiging bel waar ik graag heen wil. Kijken of zij me verder kunnen helpen :)

[ Voor 19% gewijzigd door MexxT op 22-11-2011 20:38 ]

Audi S3

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:28
Ik zou er gewoon heengaan, bellen of mailen is zo passief.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:07

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het Fantoom schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:01:
Bij een beetje organisatie wordt je dan bij de receptie mooi tegen gehouden als je geen afspraak hebt en heeft de persoon die je wilt spreken geen tijd omdat hij/zij vrij/druk/ergens anders/in bespreking is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het Fantoom schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:01:
Mailen is passief, bellen echter is prima.

Ik heb ook vaak genoeg mensen aan de lijn die even iets willen navragen over hun sollicitatie, omdat we daar vaak wat langzamer mee zijn dan we strict gezien zouden willen. Geen enkel probleem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29
Staat er geen sluitingsdatum bij de vacatures?
Het kan gebeuren dat men pas reacties verstuurd als die datum verstreken is.

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:16:
Staat er geen sluitingsdatum bij de vacatures?
Het kan gebeuren dat men pas reacties verstuurd als die datum verstreken is.
Klopt.

Anderzijds, als je uberhaupt geen reactie krijgt binnen een fatsoenlijke termijn kun je je ook gaan afvragen of dat HET bedrijf is waar jij wilt gaan werken.

Ik heb dit ook één keer meegemaakt, en juist bewust niet gebeld/gemaild. Ik wacht tot op de dag van vandaag (3 jaar na dato) nog op antwoord.

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:25:
[...]

Klopt.

Anderzijds, als je uberhaupt geen reactie krijgt binnen een fatsoenlijke termijn kun je je ook gaan afvragen of dat HET bedrijf is waar jij wilt gaan werken.

Ik heb dit ook één keer meegemaakt, en juist bewust niet gebeld/gemaild. Ik wacht tot op de dag van vandaag (3 jaar na dato) nog op antwoord.
Ik heb ook ervaring hiermee. Ik heb ook wel eens gehad dat er via de telefoon een uitspraak is gedaan over de reactie termijn en vervolgens nooit meer iets gehoord. Vind ik vrij zwak hoor.

Bellen is uiteraard prima. Er heengaan is een beetje vreemd. Dat laat ook niet echt blijken dat je meerdere sollicitaties hebt uitstaan (en dus pro-actief bent), want wie heeft er nou tijd om alle bedrijven langs te gaan waar je sollicitaties hebt uitstaan?

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou voordat je solliciteert al bellen om een aantal nutteloze vragen te stellen en jezelf al een beetje te verkopen. Vervolgens kun je in je brief al verwijzen naar je telefoontje en vervolgens kun je in je brief ook aangeven dat je na 2 weken nog even opbelt om te vragen hoe het ermee staat. Kom je tenminste beetje pro-actief over. Bij grote organisaties gaat je dat niet lukken, maar via Linkedin kun je meestal wel de juiste persoon vinden.

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 10:57

DarkKnight

Narf

stin schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:53:
Ik zou voordat je solliciteert al bellen om een aantal nutteloze vragen te stellen en jezelf al een beetje te verkopen. Vervolgens kun je in je brief al verwijzen naar je telefoontje en vervolgens kun je in je brief ook aangeven dat je na 2 weken nog even opbelt om te vragen hoe het ermee staat. Kom je tenminste beetje pro-actief over. Bij grote organisaties gaat je dat niet lukken, maar via Linkedin kun je meestal wel de juiste persoon vinden.
Dit inderdaad is het standaardpakket wat aangeraden wordt door recruiters zelf. Al is de 2 weken soms te lang, want vooral bij een groot bedrijf komen er tientallen zo niet honderden brieven per week binnen en dan is 2 weken geleden al in de versnipperaar of archief (lees: gereed voor versnippering). Alles draait om gelezen en geselecteerd te worden voor een uitgebreidere aandacht van een/de recruiter(s) en dat bereik je door pro-actief te blijven.

Dus ook mijn advies: gewoon bellen.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• MexxT
Ik stond op het punt om te bellen vandaag, ineens een mailtje in mijn inbox:

Beste MexxT,

Allereerst excuses voor de late reactie. Hartelijk dank voor je interesse in de functie van monteur bij keesje B.V.
Wij zullen je sollicitatie in behandeling nemen en zo spoedig mogelijk met een terugkoppeling komen.
Vanzelfsprekend zullen wij de door jouw verstrekte informatie vertrouwelijk behandelen.
Wij vertrouwen je bij deze voldoende geïnformeerd te hebben en voor vragen bel of mail gerust.

Ik heb hierop bedankt voor de mail, en gezegt dat ik inderdaad op het punt stond even te bellen, enz enz

Audi S3

Pagina: 1