Maten in paint

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427410

Topicstarter
Waarde,

De maten(bij mij rechts onderin tijdens het tekenen) in paint zijn bij mij in pixels. Weet iemand hoe je deze in centimeters kan instellen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:57

Reptile209

- gers -

Onder Image > Attributes kan je zien/instellen welke resolutie je gebruikt (aantal pixels per inch). Daarmee kan je het omrekenen, aanpassen van de weergave kan voor zover ik weet niet. Dan moet je een echt tekenprogramma gaan gebruiken, bijvoorbeeld het gratis Paint.Net.

[ Voor 14% gewijzigd door Reptile209 op 22-11-2011 20:13 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat gewoon bij properties in 't menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat ligt aan de Windows versie die je gebruikt. In de grafische wereld, waar men drukt op 300 DPI, heb je een behoorlijk groot vlak nodig. De scherm-resolutie heeft standaard 72PPI/DPI. Het is dus verstandig om een resolutie in te stellen van 300 PPI/DPI, en vervolgens ook in 300 DPI te printen.

In Paint op XP, is het (in de engelstalige versie) Image -> Attributes, waar je kan kiezen voor Centimeter, Inches of Pixels. In Windows 7 (welk ik net een paar dagen heb) zou ik het zo 1,2,3 even niet weten.

Het instellen van Centimeter heeft dus enkel alleen nut als je print op het DPI wat ingesteld is, anders kloppen die waardes dus gewoon niet.

Ey!! Macarena \o/