Toon posts:

HPDM reboot TC voordat bootimage binnen is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een bedrijf met vele kleine vestigingen (die vaak met een 512K lijntje ontsloten worden) probeer ik een T5530 om te bouwen tot FTP server (echte NAS-jes worden te duur). Op zich lukt het om van een T5530 een FTP servertje te maken. Op een USB stick kunnen dan images geladen worden waarna middels HPDM deze images naar een andere thin-client gepusht kunnen worden. Tijdens het pushen van het bootimage reboot de TC waarna het echte image van de FTP server getrokken zou moeten worden. Dit werkt prima met bijvoorbeeld een echte NAS, maar vanaf de T5530 reboot de TC al voor het bootimage compleet binnen is.
Ik ben nu op zoek naar een mogelijkheid om het reboten te laten wachten tot alle data binnen is. Helaas kan ik hier totaal geen opties voor vinden in HPDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ken HPDM niet dus ik moet een beetje gokken wat je probeert te doen. Is het PXE? Als ik het goed begrijp probeer je een thin-client te booten via het netwerk. Eerst download je een klein image, dat boot je en van daaruit download je een ander, groter, image waarin het echte werk gebeurt.

Als het PXE is dan zou ik verwachten dat het eerste image via tftp wordt gedownload. Draai je dat ook?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een thin-client te imagen via het netwerk. Dit image wordt gepusht. Hiervoor is een thin-client welke niet meer gebruikt gaat worden omgebouwd tot een ftp servertje (met een USB stick als storage). Er wordt inderdaad eerst een boot image gepusht, waarin onder andere de connectie gegevens naar de ftp zitten om het daadwerkelijke image binnen te halen. Dit is niet PXE.
Dus HPDM stuurt vanaf de FTP server een bootimage naar een specifieke TC. De TC wordt dan gereboot en haalt dan het volledige image van de FTP server.
Indien dit met een "echte" NAS gedaan wordt gaat dit goed. Vanaf de tot FTP server omgebouwde TC niet. Dan wordt de TC die het bootimage gepusht krijgt te snel geboot, waardoor deze niet meer up komt.
De te imagen TC's draaien WindowsXPe, de TC's die als FTP server moeetn fungeren draaien nu WindowsCE

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Je tekst suggereert dat er iets misgaat tijdens het downloaden van het image. Kun je met een packet-sniffer controleren dat het image daadwerkelijk verstuurd wordt. Ik vermoed dat er helemaal niks verstuurd wordt en dat de terminal daarom na een tijdje maar reboot om het nog een keer te proberen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.