Ik zit me even te verdiepen in het effect van een DAC tussen m'n CD speler & versterker. De vraag die mij rest is of een Cambridge Audio DacMagic een hoorbare verbetering 'kan' brengen in mijn setup. Cambridge Audio adverteert uiteraard dat het zeker zinvol is: "Het kan zijn dat uw cd-speler geleidelijk is verouderd en een oppepper nodig heeft. DacMagic verlengt de levensduur van elke cd-speler die van een (optische) S/PDIF- of Toslink-ingang is voorzien.".
Interessant is onder meer de DSP processor:
Setup:
NAD C320BEE
NAD C521BEE
Audio Monitor BX2
Interessant is onder meer de DSP processor:
Maar geeft deze DAC daadwerkelijk een hoorbaar verschil wanneer ik de CD speler via spdif (coax) aan zo'n DAC zou verbinden en deze weer door zou lussen naar de versterker?De DacMagic is uitgerust met ATFTM (Adaptive Time Filtering), een proces van upsampling dat werd ontwikkeld in samenwerking met Anagram Technologies of Switzerland, om op intelligente wijze inkomende audiogegevens te interpoleren (tussen 16-24 bits, 32-96kHz) tot 24-bit/192kHz, door middel van een 32-bit Texas Instruments DSP (Digital Signal Processor). Het ATF-systeem past een geavanceerde polynomische curve-fitting interpolatie toe om de extra gegevenspunten te creëren en integreert een tijdsdomeinmodel, dat de nieuwe gegevens in het tijdelijke domein genereert, waardoor digitale ruis, zelfs die in de input audio, drastisch wordt gereduceerd.
Setup:
NAD C320BEE
NAD C521BEE
Audio Monitor BX2