Toon posts:

Bios Logo???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met CBROM een .epa logo in m'n bios wil zetten krijg ik de foutmelding "epa.epa have not enough space for adding ROM. Over OECFh bytes. Ik krijg dat bij alle logo's. Ook die ik van internet haal. Wat kan ik doen?

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Waarmee maak jij dat .epa bestand?
Misschien is het wel te groot...

Probeer ook eens een andere versie van cbrom.exe

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Misschien staat er nog een logo in die je eerst moet weghalen? En ondersteunt je BIOS die feature wel?

• irondog

irondog

Zo moet het:

als je het bestand logo.epa hebt aangemaakt en je bios file heet bijvbeeld bios.bin, dan doe je het volgende in de opdr8 prompt:
cbrom bios.bin /epa logo.epa

Hij vervang dan het bestaande logo (meestal energy star) door het door jouw aangemaakte logo: logo.epa

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• irondog

irondog

Dat .epa logo kun je het beste maken met het programma bmp2epa.exe (voor dos)

check deze site voor meer info:
http://www.virtualhideout.net/guides/bios_logo_mods/index.shtml

• _Stryker_
  • Laatst online: 27-04-2025
Idd dos versie gebruiken, die windows versie die op VH staat zet een mooi unregistered zinnetje onderin de .epa:(

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ik met CBROM een .epa logo in m'n bios wil zetten krijg ik de foutmelding "epa.epa have not enough space for adding ROM. Over OECFh bytes. Ik krijg dat bij alle logo's. Ook die ik van internet haal. Wat kan ik doen?
Kijk eens in wat er in je bios file zit:
CBROM /d bios.bin
In sommige gevallen kun je ruimte vrij maken door met CBROM bijv. de "NCR SCSI bios" te verwijderen.
Pagina: 1