Tweakers.net prijsvragen onduidelijkheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn wat mensen bij de samsung galaxy note verloting die klagen over dat er niet over de uitslag wordt gepost van een prijsvraag, ikzelf erger me hier ook aan en volgens mij is het wel vaker gebeurd dat t.net een bericht naar de prijswinnaars sturen maar niet de verliezers op de hoogte brengen dat de verloting voorbij is.
Meestal komen medetweakers er pas achter dat de verloting al voorbij is door middel van productreviews/tweakblogs van winaars.

Dus deze vraag: kunnen jullie voortaan ook de verliezers mededelen dat ze verloren hebben doormiddel van dm/edit van verlotings pagina zodat daarop ook staat dat er een paar tweakers hun prijs hebbe of op zijn minst een lotingsdatum en tijd?

Alvast bedankt, lemmymet

offtopic:
ik kon geen links bijvoegen vanwege ipad, maar de laatste reacties op t.net verloot 5 galaxy notes zegt al genoeg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je doet toch mee met een prijsvraag waarin vanaf dag één een sluitingsdatum bij staat? En doorgaans zal erbij staan dat er "over de uitslag niet wordt gecorrespondeerd." Ik snap het probleem niet zo. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:23:
Je doet toch mee met een prijsvraag waarin vanaf dag één een sluitingsdatum bij staat? En doorgaans zal erbij staan dat er "over de uitslag niet wordt gecorrespondeerd." Ik snap het probleem niet zo. :)
Een sluitingsdatum is één ding. Een daadwerkelijke trekking is wat anders.

En corresponderen is wat anders dan communiceren. Een simpele aanvulling van de prijsvraagpost met iets in de trant van "de winnaars zijn inmiddels bekend en op de hoogte gebracht" is een kleine moeite en wordt volgens mij ook gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat was ook zo bij het Nokia Lumia avondje ja. Geen enkel teken of je nou wel/niet gekozen was. Of dat de loting überhaupt al gedaan was. En dat heeft volgens mij 2 dagen geduurd dat mensen zich afvroegen wat er nou gebeurd was.

Gewoon een update met "de loting is gedaan en de uitgeloten mensen hebben een bericht ontvangen" zou al genoeg zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramon op 22-11-2011 18:33 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Luit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:30:
[...]

Een sluitingsdatum is één ding. Een daadwerkelijke trekking is wat anders.

En corresponderen is wat anders dan communiceren. Een simpele aanvulling van de prijsvraagpost met iets in de trant van "de winnaars zijn inmiddels bekend en op de hoogte gebracht" is een kleine moeite en wordt volgens mij ook gewaardeerd.
Dat heb je bij andere prijsvragen toch ook niet? "Stuur je streepjescode op en maak kans op een iPad!!!" Hoor je daar ooit nog wat van terug na de sluitingsdatum van die prijsvraag/loting? Staat er dan ineens een week later op de nieuwe verpakking van het product dat de loting al gedaan is en je niet gewonnen hebt als je geen bericht hebt gehad? Of mag je gewoon aannemen dat je pech hebt als je geen bericht hebt gehad na de sluitingsdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41

St@m

@ Your Service

NMe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:34:
[...]

Dat heb je bij andere prijsvragen toch ook niet? "Stuur je streepjescode op en maak kans op een iPad!!!" Hoor je daar ooit nog wat van terug na de sluitingsdatum van die prijsvraag/loting? Staat er dan ineens een week later op de nieuwe verpakking van het product dat de loting al gedaan is en je niet gewonnen hebt als je geen bericht hebt gehad? Of mag je gewoon aannemen dat je pech hebt als je geen bericht hebt gehad na de sluitingsdatum?
Ik doe niet mee aan prijsvragen :P En ik snap je punt, maar wat is het probleem om wel datum en tijd van de verloting te plaatsen?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Geen idee, daar ga ik niet over. Het zal vast geen probleem zijn, maar ik snap de wens niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41

St@m

@ Your Service

NMe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:44:
Geen idee, daar ga ik niet over. Het zal vast geen probleem zijn, maar ik snap de wens niet. :P
Tja.. ik ook niet :P Je hoort wel of je gewonnen hebt, en als je een dag na sluiting nog niets hebt gehoord kun je naar alle waarschijnlijkheid aannemen dat je niet gewonnen hebt :P Maar ach, als er behoefte aan is..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Volgens is de wens eigenlijk heel simpel. Er moet een bericht komen waarin staat de prijsvraag voorbij is met vermelding wie de winnaars zijn. Hoeft echt niet moeilijk zijn. Je ziet wel vaker dat bijv een nieuwsbericht geupdate wordt omdat er nieuwe informatie beschikbaar is. Zoiets kan bij prijsvragen ook. Gewoon het topic/nieuwbericht waar die prijsvraag instaat opnieuw uppen met de uitslag erbij gezet.

Heb zoiets ook wel gezien bij het uitdelen van beta keys van games hier op T.net. Dan zijn de keys op, maar het linkje waarmee je de key kunt aanvragen blijft staan waar je na het klikken pas een melding krijgt dat er geen keys meer zijn. Ik bedoel, haal dan die link gewoon weg en vermeld dat de keys op zijn. Dan is het voor iedereen duidelijk.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een stukje feedback is toch niet zo heel raar. Die mogelijkheid is er, een FPfiguur kan in no-time een update doen van een nieuwsbericht, en je verschaft er wat extra duidelijkheid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou er dan eerder voor kiezen om vanaf het begin duidelijk te maken wanneer de loting plaatsvindt, dan kost het achteraf minder werk en is het evengoed ook duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Voor mij is het geen must, maar ik snap de TS wel. Het lijkt mij een redelijke wens en een kleintje om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap je dan ook niet waarom Track & Trace bestaat? Je weet immers dat je iets besteld hebt en een beetje webshop verstuurt een verzendbericht. Toch bestaat de service (en is naar mijn weten vrij populair).

Persoonlijk vind ik het geen groot punt, maar is het op zich wel prettig te weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:03:
[...]

Snap je dan ook niet waarom Track & Trace bestaat? Je weet immers dat je iets besteld hebt en een beetje webshop verstuurt een verzendbericht. Toch bestaat de service (en is naar mijn weten vrij populair).
Ik heb vanochtend een pakketje ontvangen waar T&T bij zat maar op de site staat nog steeds niet dat het pakket is bezorgd. Dus ja, dat heeft ook niet zo veel zin. ;) Sowieso heb je daar de zekerheid dat er iets gaat gebeuren dat effect heeft op jouw leven (je moet op zijn minst even de deur open doen) terwijl je met een prijsvraag vrijwel zeker weet dat er niks gaat gebeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je een datum vrij houd voor een ritje in een tank, dan is het wel fijn om te weten dat je dat niet meer hoeft te doen.

Maar goed, het is een kleine ergernis die ook eenvoudig op te lossen is door een update op de originele pagina.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:07:
Ik heb vanochtend een pakketje ontvangen waar T&T bij zat maar op de site staat nog steeds niet dat het pakket is bezorgd. Dus ja, dat heeft ook niet zo veel zin. ;) Sowieso heb je daar de zekerheid dat er iets gaat gebeuren dat effect heeft op jouw leven (je moet op zijn minst even de deur open doen) terwijl je met een prijsvraag vrijwel zeker weet dat er niks gaat gebeuren. ;)
Je hebt blijkbaar wel gekeken, dus die service heeft ook jouw interesse :>

Je snapt wel wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

NMe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:07:
[...]

prijsvraag voor nokia heb ik gewonnen, ik kon alleen niet :(
Dus de kans is er wel degelijk

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:23:
[...]

Je hebt blijkbaar wel gekeken, dus die service heeft ook jouw interesse :>

Je snapt wel wat ik bedoel :)
offtopic:
Ik keek nu achteraf nadat ik het pakketje al lang en breed in ontvangst had genomen, puur om bij jou mijn punt te maken. :* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

NMe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:34:
[...]

O kommooop, wil je echt een chipszakkencompetitie gaan vergelijken met een communityprijsvraagding? Dat is toch echt iets heel anders hoor :>

Ik ben het eens met de TS, het is wenselijk, niet verplicht, maar een ninja-edit met een kick naar boven zou heel wat tevreden gezichten opleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jejking schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:19:
[...]

O kommooop, wil je echt een chipszakkencompetitie gaan vergelijken met een communityprijsvraagding? Dat is toch echt iets heel anders hoor :>
Gelukkig onderbouw je dat ook met prima argumenten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een goed voorbeeld van zo'n update: plan: Tweakers.net zoekt drie Nexus S-testers (en niet alleen omdat ik er ook in sta :P)

Met grote aantallen zoals met die Lumia is een lijstje met alle namen nogal loos, maar melden dat er mails gestuurd zijn naar de uitgelote users is gewoon handig voor de 'non-winnaars'. In het geval van de huidige actie met 5 tablets zijn het maar 5 namen, een kleine moeite om die even te melden imho.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

NMe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:02:
[...]

Het is gewoon dat enige feedback prettig is voor dit soort uitslagen. Vooral als er een datum aan verbonden is dan is het zeer prettig om het zo snel mogelijk te weten. Dat gebeurd dus blijkbaar niet altijd en dan is het prettig om toch te weten of je er zeker bij zit.

Als het alleen maar gaat om een simpel telefoontje of spelletje dan is het leuk als extra maar niet nodig. Je hoeft er niets voor om te gooien en sommige mensen zouden het leuk vinden als ze weten wie er iets heeft gewonnen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik snap héél veel wensen van mensen evenmin, maar dat wil nog niet zeggen dat de wens niet legitiem is. Sterker nog, ik ben blij dat mijn partner dingen wenst die ik zelf nooit zou wensen :P

Anyway, 't is meer een verzoek aan de redactie, dus dan kan het ook wel die kant op. :)

LA-->GR

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Wiethoofd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:06:
Een goed voorbeeld van zo'n update: plan: Tweakers.net zoekt drie Nexus S-testers (en niet alleen omdat ik er ook in sta :P)

Met grote aantallen zoals met die Lumia is een lijstje met alle namen nogal loos, maar melden dat er mails gestuurd zijn naar de uitgelote users is gewoon handig voor de 'non-winnaars'. In het geval van de huidige actie met 5 tablets zijn het maar 5 namen, een kleine moeite om die even te melden imho.
Precies. Dat was hetzelfde met de e-reader prijsvraag van Sony/bol.com en Tweakers. Daar werd pas een ruime week later bekend dat er überhaupt e-readers verzonden waren naar de winnaars.

Daarnaast verschaft het duidelijkheid naar de community of er überhaupt een prijsvraag is geweest en versterkt het, het communitygevoel doordat eventuele winnaars ook gefeliciteerd kunnen worden. Nu is het gevoel, althans bij mij, meer van "leuke prijsvraag, maar of er überhaupt ECHT iemand wint is mij onduidelijk" en dat vind ik jammer.

Graag hoor ik morgen een reactie van de redactie en een update met wie er heeft gewonnen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 23:21

3DDude

I void warranty's

Communicatie kan naar mijn mening beter, zo had ik zelf dat event van die Nokia kreeg ik op de dag zelf een berichtje dat er nog 3 plaatsen vrij waren: iedereen kreeg dit en je moest maar snel iemand mailen en hopen dat je de eerste was....maar de persoon die niet kon gaf 3 dagen ervoor al aan dat die niet kwam.

Nou ik werd gelijk afgeschoten omdat ik in het topic er wat van zei omdat het wel erg last minute was..

Ik vind, dat tweakers best wat duidelijker mag zijn.

Er staat bij deze actie dat je mee mag doen tot 21 november

Maar wat is er mis mee om de uitslag te posten of een definitieve einddatum neer te zetten?
Schept naar mijn mening wat meer duidelijkheid, vinden wij Nederlanders fijn :+ :P

@t Alex3305
Graag hoor ik morgen een reactie van de redactie wanneer ze hem naar mij opsturen :+

[ Voor 6% gewijzigd door 3DDude op 23-11-2011 01:59 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Snap sommige reacties niet helemaal, tweakers.net is toch een community?
Als de community het wenselijk vind dat er melding gemaakt word van het feit dat de winnaars bekend zijn (met of zonder naam) is dat toch niet zo moeilijk lijkt mij. Kwestie van nieuwspost aanpassen met één regeltje en klaar. Tevens is er dan een hoop minder gezeur over hoe lang het duurt voor de winnaars bekend zijn, of dat er maar niks naar buiten gebracht word.

Al met al is het in mijn ogen een win-win situatie. Geen gezeur meer van mensen op hey forum en duidelijkheid naar je leden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:23
Voor mij is het geen absolute must, maar een stukje communicatie en duidelijkheid hierover zou ik wel fijn vinden. Zoals gezegd is het een moeite van niks, of dit op voorhand gebeurd (datum loting vermelden) of achteraf maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Het gaat naar mijn mening niet eens alleen over anderen tevreden stellen, maar ook over een stukje beleid en consistentie. Nu is het zo dat bij de ene prijsvraag wel vermeld wordt of de winnaars bekend zijn en bij een andere weer niet. Dit schept verwarring en dit blijkt ook uit de reacties. Door hier wel consistent in te zijn (of je communiceert nooit over de uitslag, of je doet dit wel altijd, maar wees hier duidelijk in) straal je als organisatie ook een stukje (extra) professionaliteit uit. Lijkt mij voor Tweakers zelf ook wel belangrijk, los van wat anderen ervan vinden.

<offtopic>
Ik las hierboven ergens een opmerking over een vergelijking met andere 'prijsvragen' en in het bijzonder de vergelijking met "Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd" (iets in die geest). Die heeft volgens mij niet helemaal begrepen wat de strekking is van die boodschap. Dat gaat over een oproep aan de deelnemers om niet te gaan bellen, mailen enz over de uitslag van de prijsvraag, zodat telefoonlijnen en mailboxen niet overbezet/overvol raken. Staat helemaal los van discussie of er vanuit Tweakers wel of geen duidelijk verschaft moet worden over dit soort prijsvragen.
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:09
Ikzelf vind ook wel dat Tweakers duidelijkheid mag verschaffen, er staat gewoon geen einddatum bij. Ik weet niet eens of er al berichten verzonden zijn naar de winnaars..

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Ik vind het ook wel redelijk om even te vermelden dat de winnaars ingelicht zijn. Dan weet ik in ieder geval dat ik niets meer hoef te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik snap de wens ook en denk ook dat het wel netjes is eigenlijk. Lekker expliciet, daar houd ik van. Ik zal er eens een ticket van maken, maar om eerlijk te zijn, dit gaat geen prio krijgen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:43
Is het trouwens mogelijk om ergens te zien welke acties tweakers.net momenteel houdt? Ik kom dit soort dingen soms tegen door wat rond te klikken tegen maar ik heb tot nu toe nog nooit ergens duidelijk een melding gezien dat tweakers een actie heeft. Zo vond ik de actie van de Sony Reader met toeval tijdens het bladeren door active topics. De Galaxy Note actie vond ik met toeval doormiddel van een link in de lijst met reacties van het linkermenu. Het lijkt me sterk dat dit soort acties verstopt zijn en zouden toch gewoon ergens makkelijk te vinden zijn of ben ik nu gek? :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
.plans staan ze vaak in, rechtsonder op de frontpage.

[ Voor 39% gewijzigd door jip_86 op 23-11-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:43
Hey bedankt, ik zie het nu ook. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

bonzz.netninja schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:38:
Ik snap de wens ook en denk ook dat het wel netjes is eigenlijk. Lekker expliciet, daar houd ik van. Ik zal er eens een ticket van maken, maar om eerlijk te zijn, dit gaat geen prio krijgen
Een ticket? Je wil voor een technische oplossing gaan terwijl de redactie er ook is met een tekstuele update óf een simpele melding vooraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

NMe schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:02:
[...]

HUH. Waarom vraag je om argumenten voor iets wat overduidelijk anders is :S Anders dan de gemiddelde chipszakkencodewedstrijd waarbij er totaal geen binding is tussen de mensen die meedingen ipv op een forum met tigduizend leden. Lijkt me dus handig dat je je aanpak daarop aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 21:02

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We zullen er iets beter op letten dat we als de loting geweest is, dat even communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat inmiddels een melding bij de .plan, prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Goeie actie, complimenten, mag gezegd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Bedankt Wilbert :). Snel en adequaat afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:37:
Bedankt Wilbert :). Snel en adequaat afgehandeld.
Met stom.
offtopic:
Die staat zwart op wit voor de volgende keer O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik ben het ook met de TS eens, een kleine regel met bijvoorbeeld:
De loting is inmiddels geweest en de winnaars zijn bekent.

Met daarbij eventueel de naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

rens-br schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:54:
Ik ben het ook met de TS eens, een kleine regel met bijvoorbeeld:
De loting is inmiddels geweest en de winaars zijn bedenkt.

Met daarbij eventueel de naam
Psst, spuit elf: Wilbert de Vries in "Tweakers.net prijsvragen onduidelijkheid"

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Trouwens, geheel offtopic: Wilbert, van harte gefeliciteerd!!

Let op: NSFW!! | Altijd handig

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wilbert de Vries schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:09:
We zullen er iets beter op letten dat we als de loting geweest is, dat even communiceren.
Dat zei je de vorige keer ook al. ;) Maar ik vertrouw erop dat dat wel goed komt.

En gefeliciteerd inderdaad! :)

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 24-11-2011 10:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
CodeCaster schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:23:
[...]

Dat zei je de vorige keer ook al. ;) Maar ik vertrouw erop dat dat wel goed komt.

En gefeliciteerd inderdaad! :)
Het gaat al beter :) Ik heb nooit beloofd dat we het nooit meer zullen vergeten. We hebben nu een voorbeeld waarbij het toevallig weer een keer vergeten is. Ik snap dat een dergelijke update gewenst is door sommige bezoekers, maar vergeet niet dat al dat soort kleine dingen ergens moeten worden opgeslagen als reminder. In dat proces gaan dingen wel eens vergeten worden.

• Zeror
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Hebben jullie geen algemene redactieagenda waar dit soort dingen ook vermeld kunnen worden? Lijkt mij geen probleem om dit daarin te vermelden op de datum waarop de update nodig is.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Komt de uitslag nog online? Ik denk dat elke Tweaker nog in spanning afwacht! :D

An  a day keeps the doctor away.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Even voor de duidelijkheid: normaliter wordt er wel een melding gemaakt, inclusief "-update" in de titel.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
HardCoreGamer schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:26:
Komt de uitslag nog online? Ik denk dat elke Tweaker nog in spanning afwacht! :D
De .plan is voorzien van een update dat de winnaars zijn geïnformeerd. Ik denk dat de meeste tweakers wel snappen dat ze niets gewonnen hebben :)
PcDealer schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:12:
Even voor de duidelijkheid: normaliter wordt er wel een melding gemaakt, inclusief "-update" in de titel.
We doen inderdaad ons best te vermelden dat de uitslag bekend is en dat de winnaars zijn geïnformeerd. Dit gebeurt voor zover mij bekend echter nooit met een -update in de titel. Net even snel gekeken, maar http://tweakers.net/plan/crew/226 lijkt dit te bevestigen :)

Ik merk dat er veel behoefte lijkt te zijn aan directe feedback op acties waar iemand aan heeft deelgenomen. Ik zal eens kijken of zoiets op korte termijn (en eenvoudige wijze) te regelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wilbert de Vries schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:16:
[...]

We doen inderdaad ons best te vermelden dat de uitslag bekend is en dat de winnaars zijn geïnformeerd. Dit gebeurt voor zover mij bekend echter nooit met een -update in de titel. Net even snel gekeken, maar http://tweakers.net/plan/crew/226 lijkt dit te bevestigen :)
Inderdaad, je hebt gelijk: maar aan handjevol van de posts heeft een "- update", "- uitslag", "- winnaars bekendgemaakt", "- uitslag bekend".

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ook ik was opzoek naar de winnaars van de Samsung Galaxy Note, ik ben blijkbaar niet de enige. Goed dat eraan gewerkt wordt!

Wat vaak opvalt bij dit soort acties is, dat bekende of tweedegraads bekende de prijzen winnen (Let op: Ik zeg niet dat dit bij Tweakers gebeurt! Want dat weet ik niet.), maar ik ken een Internet bedrijf die dit soort dingen ook regelt en daarvan hoor ik vaak dat de verdelende partij selectief is met de winnaars (bijvoorbeeld bij retweet acties).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jumpman schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:09:
Ook ik was opzoek naar de winnaars van de Samsung Galaxy Note, ik ben blijkbaar niet de enige. Goed dat eraan gewerkt wordt!

Wat vaak opvalt bij dit soort acties is, dat bekende of tweedegraads bekende de prijzen winnen (Let op: Ik zeg niet dat dit bij Tweakers gebeurt! Want dat weet ik niet.), maar ik ken een Internet bedrijf die dit soort dingen ook regelt en daarvan hoor ik vaak dat de verdelende partij selectief is met de winnaars (bijvoorbeeld bij retweet acties).
Tja wat wil je dan? Dat de winnaars met naam en toenaam gepubliceerd worden, samen met hun familie-stamboom en vriendenkring? Het lijkt mij nergens voor nodig om ergens te publiceren wie er nou exact gewonnen heeft. Een mededeling van 'De trekking is geweest en de winnaars zijn gecontacteerd' lijkt me meer dan genoeg, dan hoeft niemand meer in spanning te zitten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hij bedoelt volgens mij meer dat er bekenden van de organisatoren of fabrikanten winnen. Beïnvloeding dus.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CodeCaster schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:24:
Hij bedoelt volgens mij meer dat er bekenden van de organisatoren of fabrikanten winnen. Beïnvloeding dus.
Dat snap ik maar hoe wil je die angst wegnemen? Door een naam te geven van de winnaar? Dat zal voor de alu-hoedjes niet genoeg zijn, dus als je daar eenmaal aan gaat beginnen kan je het zo gek maken als je wilt. Daarom lijkt me dat geen goed plan. Als mensen die angst hebben moeten ze vooral niet mee doen :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Je kan toch gewoon de Nicknames vermelden? Deze vijf hebben gewonnen, gefeliciteerd en veel plezier met de test/prijs.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1