Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HP DL180 G6]Hoe weet ik of een disk stuk is

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb hier een HP DL180 G6 met Lights-Out-100 Advanced geinstalleerd. Natuurlijk kan ik aan de rode en groe lampen voorop de server zien welke disks in de RAID array het begeven hebben.

Ik vroeg me echter af of ik het ook van afstand kan zien, zonder dat ik de server opnieuw moet starten en het BIOS oid in moet om dit te kunnen zien.

Elke week langs het datacenter gaan of de server eens per week om deze reden rebooten is een weinig pragmatische oplossing.

In Lights-Out 100 Advvanced kan ik de optie niet vinden. Heeft HP hier een speciale tool voor oid?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het is met de management utilities van de server te zien. Niet in iLO, nee.

Welk OS gebruik je op die bak? In linux heb je de hp-snmp-agents die in de achtergrond draaien en een snmp trap en een mailtje sturen als er iets mis is, waaronder kapotte disks.

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 22-11-2011 18:04 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als je langs het datacenter moet om hem te resetten kun je toch ook gelijk de status van de lampjes bekijken? ;)

Anyway, als je een managementtool als HPSIM hebt draaien moet je het daarmee kunnen uitlezen. Anders zie ik weinig mogelijkheden.

Vicariously I live while the whole world dies

• van.der.schulting
@Cyber
Er staat VMWare ESX op. Die SNMP agent wordt lastig of heeft ESX zijn eigen implementatie?

@Vicarious
Dat zou betekenen dat ik preventief elke week naar het datacenter zou rijden -> weinig pragmatisch, maar misschien de enige oplossing ;)

Anyhow, kan ik op VMWare ESX misschien een dergelijke managementtool draaien?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 08:56
van.der.schulting schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:33:
@Cyber
Er staat VMWare ESX op. Die SNMP agent wordt lastig of heeft ESX zijn eigen implementatie?

@Vicarious
Dat zou betekenen dat ik preventief elke week naar het datacenter zou rijden -> weinig pragmatisch, maar misschien de enige oplossing ;)

Anyhow, kan ik op VMWare ESX misschien een dergelijke managementtool draaien?
Ja hoor, dat noemen ze dan vCenter. Deze kan de hardware monitoren. Als je de essential bundel hebt, zit deze erbij. Andere manier is om de agents te installeren van HP http://h20000.www2.hp.com...51fe17a52a2496cb1e8d92822

Of te installeren met een media van HP zelf : https://h20392.www2.hp.co...o.do?productNumber=HPVM06

Vervolgens met sendmail configureren.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• van.der.schulting
tc982 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:55:
[...]

Ja hoor, dat noemen ze dan vCenter. Deze kan de hardware monitoren. Als je de essential bundel hebt, zit deze erbij. Andere manier is om de agents te installeren van HP http://h20000.www2.hp.com...51fe17a52a2496cb1e8d92822

Of te installeren met een media van HP zelf : https://h20392.www2.hp.co...o.do?productNumber=HPVM06

Vervolgens met sendmail configureren.
Ik heb inmiddels het e.e.a. gevonden. Het lijkt er echter op dat de HP System Management Software alleen beschikbaar is voor ESX 4 en nog niet voor ESX 5. Zie: http://h20000.www2.hp.com...5351&prodSeriesId=3884339

Klopt dit of kan ik met een gerust hart de software voor ESX 4 / 4.1 op mijn ESX 5 machine zetten?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Trouwens ik zat me te bedenken dat ik misschien een andere optie heb. Bovenop ESX 5 kan ik natuurlijk MS Windows SBS 2011 installeren; daarvoor zijn de management tools beschikbaar. Gaat dat echter werken om de disks op deze manier te monitoren, dus 'door de ESX laagh heen'?

[ Voor 10% gewijzigd door van.der.schulting op 12-12-2011 11:43 ]

• tc982
van.der.schulting schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:36:
[...]

Ik heb inmiddels het e.e.a. gevonden. Het lijkt er echter op dat de HP System Management Software alleen beschikbaar is voor ESX 4 en nog niet voor ESX 5. Zie: http://h20000.www2.hp.com...5351&prodSeriesId=3884339

Klopt dit of kan ik met een gerust hart de software voor ESX 4 / 4.1 op mijn ESX 5 machine zetten?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Trouwens ik zat me te bedenken dat ik misschien een andere optie heb. Bovenop ESX 5 kan ik natuurlijk MS Windows SBS 2011 installeren; daarvoor zijn de management tools beschikbaar. Gaat dat echter werken om de disks op deze manier te monitoren, dus 'door de ESX laagh heen'?
Ik dacht van niet. ESX5 bestaat enkel in de ESXi vorm, bijgevolg zal het dus niet werken om deze te installeren. Ik denk dat het intressanter is om te zien dat je vCenter Server erbij kan gebruiken om de hardware te monitoren.

Ik weet niet dat het mogelijk is om de iLO Management device door te lussen en zo deze uit te lezen. Misschien dat de HP forums je hier wat wijzer kunnen maken.

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

tc982 schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:10:
Ik denk dat het intressanter is om te zien dat je vCenter Server erbij kan gebruiken om de hardware te monitoren.
Alleen als je de ESX5 image van HP installeerd, zoals eerder genoemd.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

• tc982
ThomVis schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:07:
[...]

Alleen als je de ESX5 image van HP installeerd, zoals eerder genoemd.
Dat is niet echt nodig, de vCenter kan perfect van een ESXi de harddisks uitlezen, zelfs de extra voedingen!

Pagina: 1