popcorn 3e x kapot, nieuwe mediaplayer

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 18:05
Beste medetweakers,

sinds dit weekend is mijn popcorn a210 wederom stuk. voor de 3e maal.
Ik heb besloten mijn geld terug te vragen omdat ik gewoon geen vertrouwen meer in het product heb (moederbord is al eens vernieuwd). te meer nu ik toch nog wel eens wat bugs tegenkwam.

zodoende ben ik op zoek naar een nieuwe mediaplayer.

normaliter ga ik zelf uitvoerig op onderzoek uit (had ik bij de a210 ook gedaan) maar het hangt me nu een beetje de keel uit. er is al te veel tijd moeite en verzondkosten in gestoken.

mijn verzoek aan jullie:

wat is voor een budget van +/- 200e een goede mediaplayer. oftwel, wat is het beste merk?

- eenvoudige interface (vind de mappen in de interne schijf handig genoeg, ergo, jukebox oid hoeft niet.
- moet alles spelen (zoals de popcorn)
- downloadfunctie (nieuwsgroepen) ben ik achter gekomen dat ik die zelden gebruik (hoeft dus niet)
- hoef geen apps oid. nog nooit gebruikt
- interne hd moet er in kunnen
- gebruik de speler 60% voor muziek rest films
- zo stabiel mogelijk (dit valt me tegen bij de popcorn, en met mij zijn er vele zo lees ik)
- geen popcorn

Excuus op voorhand dat ik me er zelf niet in verdiep maar ik hoop dat er een paar leads gestrooid worden.

Groet

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

r.brands schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:00:
Excuus op voorhand dat ik me er zelf niet in verdiep maar ik hoop dat er een paar leads gestrooid worden.
Je schreef ook "normaliter ga ik zelf uitvoerig op onderzoek uit (had ik bij de a210 ook gedaan)", dan heb je je er toch al in verdiept? Had je destijds niet een tweede keuze? Een twijfel tussen product X en de popcorn? Wellicht is je tweede keuze dan toch die optie die je zoekt, misschien is het een idee om je eerdere onderzoek met ons te delen?

• r.brands
Nee. Ik heb geen idee meer. Is ook al een hele tijd geleden.

• r.brands
Heb nu zelf al wat bekeken.

De dune smart d1. Moet nog even nakijken wat het verschil is met de h1 en B1

Dan zag ik nog de mede8er med500x2.

Iemand ervaring of zelf ook getwijfelt?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Zou ook voor een Dune gaan . Deze bevat dezelfde chip als de A-210. Dus wat bestand compatibiliteit betreft weet je dan wat je verwachten kan.

De Smart H1 kan een 3,5" via een swappable bay bevatten. De D1 kan ook een 3,5" bevatten maar hiervoor moet je het apparaat even open maken en heeft een display. Dit heeft een beetje nut bij muziek afspelen (net als een gewone CD-speler). Er worden hier horror verhalen over verteld maar wanneer de je de harde schijf plaatst zoals het zou moeten hoef je niet te vrezen voor de garantie. De B1 heeft een blu-ray drive maar kan geen HDD bevatten.

De Dune heeft prettige vlot werkende interface. Tevens is de firmware ook goed stabiel waardoor je geen rare crashes hoeft verwachten.

De Mede8er 500 X2 is leuk alternatief maar ik vind de Dune zo veel prettiger in bediening dat ik daar de meerprijs graag voor over heb. Ik ook nog een AC-Ryan Mini gehad (eerste versie). De interface van de AC-Ryan en de Mede8er hebben dezelfde basis en ik kon niet echt wennen aan de AC-Ryan. Ik had erg weinig afspeelproblemen (alleen streaming door de chipbeperking) maar de interface dat vond ik toch niet prettig.

[ Voor 29% gewijzigd door Athome op 22-11-2011 23:09 ]

• r.brands
Kijk, heel erg bedankt athome.

Dan lijken mij de verschillen tussen de H1 en D1 heel summier. Een display hoeft van mij niet zo nodig.

Nu nog het geld ontvangen van de webwinkel.
Heb gezegd dat ik de overeenkomst wil ontbinden maar deden ze moeilijk over.

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 17:52

xAn52

Whatever...

Een display kan erg handig zijn bij muziek, dan hoeft wellicht niet altijd je TV aan.

Mijn ervaring met mijn ACRyon is ook niet denderend (PlayOn! 2 Mini HD) dus di wil ik je ook zeker niet aanraden (hangs, reboots e.d.). Dune viel bij mij af vanwege de prijs, maar ik denk dat dat wel overeenkomt met de bijbehorende kwaliteit.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

r.brands schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:00:

Groet
En dat is dus juist niet de bedoeling hier op GoT ;) .

Niet dat we te beroerd zijn om te helpen, maar je mag best wat vooronderzoek doen.

Zie ook Het algemeen beleid

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 23-11-2011 20:30 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.