Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
Hallo,

Ik had altijd mij laptop (Dell XPS15) via een lange HDMI kabel aangesloten op mijn receiver (Onkyo TX-SR57) zodat ik mijn laptop op de bank kan houden. Onlangs ging de kabel kapot en heb ik een nieuwe gekocht. Alleen nu komt er een zwart beeld op de tv en geen geluid uit mijn geluidssysteem, maar als ik mijn tv (Sony KDL 55EX500) uit zet komt er opeens wel geluid uit mijn geluidssysteem :S

Het gekke is dat als ik het via een andere (kortere) HDMI kabeltje doe (van de ps3 bijvb) hij het wel normaal doet en de ps3 het ook doet met de langere kabel waar de laptop het niet mee doet (Dus beeld+geluid). Ik heb poorten verwisselt, ik heb de tv geupdate, ik heb mij videokaart geupdate, maar ik krijg dus geen beeld of geluid als ik mijn tv aan zet terwijl die het voorheen altijd deed in de zelfde configuratie!

Wie kan mij helpen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je laptop krijgt waarschijnlijk niet genoeg signaal over die kabel gepompt. Dat is het gevolg van de wijze waarop jouw kabel gefabriceerd is (isolatie, storingsgevoeligheid). De HDMI-poort van een laptop levert meestal een vrij zwak signaal, waardoor deze alleen bij lange kabels van een kwalitatief beter merk werken.

Mijn Sony laptop geeft ook geen beeld over min 15 euro hdmi kabel van 7.5 meter, terwijl de PS3 dat wel doet. (even voor je getest..) :)

Toevallig heb ik er een powered HDMI-switch tussen staan, waardoor het signaal wel over de kabel komt, als ik `m op de switch aansluit.

[ Voor 13% gewijzigd door Michael Knight op 23-11-2011 20:20 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
Dankje voor je antwoord. Dat vind ik wel bijzonder want ik had hiervoor het zelfde goedkope lange kabel en daarmee deed hij het prima. Ook een andere laptop gister aangesloten en die deed het wel (een samsung)
Toch bedankt voor de suggestie!