[Java] Vertaal programma voor .properties files

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:27
Hallo,

Ik heb een Tool ontwikkeld voor een bepaald spel, deze is nu tweetalig, namelijk in het Nederlands en Engels. Nu wil ik het graag verder gaan vertalen in meerdere talen (bijv Spaans en Frans) maar hier ben ik zelf niet capabel genoeg voor.

Dus wil ik graag mensen uit het spel deze tool laten vertalen, nu kan ik hun natuurlijk gewoon de file opsturen en zeggen van vertaal het maar met behulp van Notepad++ of kladblok maar dat is natuurlijk ook niets. In mijn ogen moet er toch een programma zijn waarmee je dit in een GUI / Webinterface zou moeten kunnen vertalen?

Natuurlijk kan ik dit zelf ook wel gaan maken, maar als het al bestaat is het zonde om het opnieuw te gaan ontwerpen. Ik heb heel google al doorzocht (vast niet heel google, maar in ieder geval een heel erg groot gedeelte) en ik kan maar niets vinden.

Heeft iemand wel ervaring met deze programma's?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 21:19

JaWi

maak het maar stuk hoor...

Waarom zou je dat eigenlijk willen? De meeste mensen hebben wel een voorkeur voor een editor (bijv. Word, of Notepad++, of -heck- VI), laat zie dan ook lekker gebruiken. Als je ze uitlegt hoe het bestandsformaat werkt, dan kunnen de meeste mensen zich daar wel een weg in vinden... Daarnaast: hoe vaak zal er een nieuwe vertaal-file opgeleverd moeten worden? Levert het dan nog winst op om eventueel een tool te maken cq. te selecteren ten aanzien van het "gewoon laten doen"?

Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-07 14:29
Voor zover ik weet is dit http://sourceforge.net/projects/eclipse-rbe/ de tool die het meeste helpt. Alleen denk ik niet dat dit is wat je zoekt, het is wel echt ontwikkelaar georienteerd (Eclipse plugin).

Afbeeldingslocatie: http://sourceforge.net/projects/eclipse-rbe/screenshots/29500

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je kan eens kijken naar virtaal. Heb je een editor, en hoeven je vertalers niet met Eclipse te werken.

De makers van virtaal hebben ook pootle. Hiermee kan je het vertalen online doen.

Juist