Mijn pc doet raar. niets werk tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427060

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb volgende systeem.
i72600k draait op 4.0
8gb ram kingston ddr3 1600
moederbord: z68x-ud4-b3
hd 6970 2gb
Huntkey X7 900W Quad Rail Modulair
windows 7 64bit home

ik maak iets vreemd mee. zodra ik pc opstart dan kan ik niets doen, dus als ik naar start wil gaan en klik op start knopje maar doet niets. of als ik een map wil openen, dan doet ie ook niets, niets wil meewerken! kan niets doen. ook niet meer uitschakelen.

wat ik zelf geprobeerd heb is. CTRL+ALT+DEL en dan Taakbeheer starten. nou zodra ik dat gedaan heb en dat taakbeheer op de beeldscherm komt te schijnen. dan klik ik die weg want dat heb ik niet nodig. Maar dan doet alles opeens gewoon normaal. als of niets aan de hand geweest is. en dat is sinds paar dagen zo.
ik ben op het punt om het opnieuw te installeren. Maar ik dacht even vragen. straks ligt het aan iets anders en heb ik alles voor niets gedaan!

Graag iemand die mij kan helpen met mijn vreemde ervaring

alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 13:18

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik krijg het gevoel dat je spyware/trojan/virii aan boord hebt atm.
PC maar eens doorscannen zou ik zeggen.
Ik zou sowieso herinstalleren in dat geval.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 12:44
Het eerste wat ik zou doen is de opstart programma's controleren en zoveel mogelijk uitschakelen.
Dit kan via een Tool zoals Ccleaner of via msconfig.

Het kan ook de hardeschijf zijn. Ik zelf heb al een brakke hardeschijf meegemaakt waarbij je wel een game kon installeren, maar zodra je hem opstart krijg je hetzelfde effect als wat jij omschrijft. (Aparte dataschijf)

En uiteraard een virusscanner eroverheen halen en verouderde drivers updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ga via CMD een "sfc /scannow" doen en "chkdsk /f /r" (reboot) en "Microsoft FIX It" kan zelfs helpen.
Neem opties van Melodic Metal ook over en tracht "Malware Bytes" te draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door XRayXI op 22-11-2011 15:33 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik heb een OCZ VTX3-25SAT3-120G 120Gb Series Vertex3 SATA3-600!
tevens hij is nu aan het scannen met eset smart security4.
ik weet wel dat paardagen geleden windows mij een melding gaf van firewill of zoiets dat ik moets scannen. dat heb ik uit laten voeren, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
scannen heeft ook niets kunnen vinden. En als ik via CMD iets wil uitvoeren dan zegt i je moet gemachtigd zijn als u CMD wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265941

Kijk eerst eens even wat er allemaal opstart tijdens booten en welke taken allemaal draaien als je pc eenmaal geboot is.

Op mijn PC heb ik een heleboel programma's op 'vertraagt opstarten' staan aangezien ik die niet onmiddelijk na het boten nodig heb (mail, msn, etc). Boot ook een stuk sneller (alhoewel met mijn SSD niet echt nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Anoniem: 427060 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:45:
scannen heeft ook niets kunnen vinden. En als ik via CMD iets wil uitvoeren dan zegt i je moet gemachtigd zijn als u CMD wilt gebruiken.
Je bent tochwel administrator? Ander laadt even het systeem in Veilige Modus en meldt je aan als administrator.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IK heb amper spullen op mij pc. ik heb mw2 en 3 en nero ccleaner msn vlc world. meer niet.
ik ga nu proberen op veiligmode opstarten en dan aanmelden als administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben aangemeld als administrator maar toch geeft ie aan je moet administrator zijn om deze opdracht te kunnen uitvoeren. iemand een tip hoe ik aanmeld als administrator? een ander manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:16

Quad

Doof

Rechtermuisknop op 'CMD' > uitvoeren als Administrator.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333960

Ik had laatst ook zoiets, mijn taakbalk, vensters en mappen reageerden allemaal niet meer, maar het programma zelf wel. Als ik bijvoorbeeld Chrome aanhad, reageerde de site wel, maar het venster zelf niet. Dit werd weer normaal nadat ik CTRL+ALT+DEL had gedrukt en taakbeheer weer had gesloten. Ik heb toen een herinstallatie gedaan maar zelfs dat hielp niet. Op internet vond ik op een vaag forum dat ik eens een andere muis moest proberen. (vond ik erg vaag). Tot mijn grote verbazing HIELP DIT. Ik heb een andere muis gekocht, en nu doet het probleem zich niet meer voor, en als ik die oude muis weer inplug, krijg ik na 5 minuten wel weer het probleem. Misschien het proberen waard voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Anoniem: 333960 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:03:
Ik had laatst ook zoiets, mijn taakbalk, vensters en mappen reageerden allemaal niet meer, maar het programma zelf wel. Als ik bijvoorbeeld Chrome aanhad, reageerde de site wel, maar het venster zelf niet. Dit werd weer normaal nadat ik CTRL+ALT+DEL had gedrukt en taakbeheer weer had gesloten. Ik heb toen een herinstallatie gedaan maar zelfs dat hielp niet. Op internet vond ik op een vaag forum dat ik eens een andere muis moest proberen. (vond ik erg vaag). Tot mijn grote verbazing HIELP DIT. Ik heb een andere muis gekocht, en nu doet het probleem zich niet meer voor, en als ik die oude muis weer inplug, krijg ik na 5 minuten wel weer het probleem. Misschien het proberen waard voor jou.
Was dat een PS/2 muis of juist niet?
Kan het zijn dat "i8042prt" opgespeeld heeft in de eventvwr? Indien ja, het kan zelf BSOD's opleveren.

"To disable the PS2 service yourself, follow these steps:
1.Click Start, and then click Run.
2.In the Open box, type regedit, and then click OK.
3.Locate and then click the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\i8042prt
4.In the details pane, double-click Start.
5.In the Value data box, type 4, and then click OK"

Vind zowieso dat mensen op "eventvwr" geattendeerd moeten gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste DanielPot, idd dat is ook precies bij mij het geval, ik heb herinstallatie uitgevoerd, Maar hielp dat niet, ik heb net bios opnieuw gefresht, dus bios update gedaan via q-flash. maar zelfs dat hiep niet, dus ik ben voor de 3 keer na dat ik met bios bezig was bezig met herinstallatie.. dus even kijken wat het is.
Ik laat jullie het zo weten. tot straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, Na de herinstallatie doet de probleem nog steeds zich voor!
Dus ergens had ik een oude muis liggen dus probeerden ik met dat. En toen was de probleem verdwenen! En ik deed de game muis weer in, en de probleem doet weer zich voor! Dus nu weet ik in ieder geval dat niet aan de pc ligt maar dan de muis. Ik heb trouwens een RAZER COPPERTHEAD. Maar is er iemand die mij kan helpen hoe dat mogelijk is? Want de razer muis doet verder prima en ook tijdens gamen! daarom vind ik extreem raar dat aan het muis ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Als ik mij niet vergis heb ik al meer threads gezien over dit apparaat, ga eens zoeken.
Verder: firmware van de copperhead up to date?
Hupsakee:
http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 23-11-2011 20:17 ]

Topicstarter
Beste tweakers, ik dacht dat mijn probleem opgelost was, Maar dat is dus niet zo. Want zoals ik hierboven aangaf dat ik ergens een oude muis ps2 had liggen en met dat probeerden ik herinstallatie uit te voer, alles deed het gewoon prima. Maar na dat windows geinstalleerd was. En ik begon moederbord drivers enzo te installeren ben ik achter gekomen dar de muis niet meer beweest, dus als ik de muis pak en beweeg, dan gebeurt er niets op de scherm,

Hoe is dat nou mogelijk? zou het aan mijn muis liggen weer omdat een oude muis is? Maar verder moet ie prima, het is geen usb maar ps2 maar dan nog moet ie gewoon doen! Of ligt het nou aan mijn hardwares?

Iemand enig idee?

Anoniem: 91626

Hardware (en software) kan nou eenmaal defect gaan helaas! De test is zeer simpel. : Test de muis op meerdere systemen en je komt er zo achter. En test een andere muis op dit systeem.
Zo te zien heb je deze stappen allemaal netjes gedaan:
-BIOS update
-Chipset driver update (welke eigenlijk?)
-Muis drivers & apps geïnstalleerd
-Windows Update
-Je hebt geen USB 3.0 per ongeluk?

Mits je systeem weer werkt installeer dan ook alsjeblieft een spelling controller!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 02:09
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem, maar een andere draadloze usb muis. Mag ik vragen of je windows versie legaal is? Ik heb geen licentie, 64 bit, ultimate. Misschien zit daar een overeenkomst? Springt je muis soms opeens ook naar de hoek van je scherm?

Edit: niet precies hetzelfde, bij mij gebeurt het random...

[ Voor 11% gewijzigd door luuksnijmegen op 24-11-2011 07:43 ]

Topicstarter
Beste Larsiano
excuses voor de onduidelijke bricht van mij met zoveel spel fouten. ik was zo geirriteerd en ik hoopte dat iemand enige idee had over deze probleem.
ik heb idd usb 3.0 maar de muis is netjes aangesloten waar muis is aangegeven en de toetsenbord is aangesloten op het plek waar dat ook is aangegeven.
Deze game pc heb ik sinds een maandje. en al die tijd heeft ie ook echt netjes zijn werk gedaan. sinds enkele dagen deed zich zo een probleem voor. ik dacht helemaal niet aan muis., eerder aan virus of zo iets. maar later las ik dat iemand anders precies het zelfde probleem heeft gehad en dat bij hem aan het muis lag.
Wat ik nu gedaan heb is. deze muis op 2verschillende laptops uitgeprobeerd. en op beide laptops deed zich precies de zelfde probleem voor! Dus het ligt echt aan het muis denk ik!?!
Pagina: 1